Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 622 ggr
[GunillaF]
0

Midsommarfest?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad hittar ni på och gör för trevliga saker i Midsommar?

Har ni börjat planera?

Hoppfull
0

Vi är bjudna på fest i år! Annars brukar vi bli bjudna eller bjuda själva. Men i år blir det sillunch på förmiddagen och sedan bor de vi ska till precis intill det stora traditionella firandet med jättemidsommarstång, lek, dans och fikaförsäljning så där lär vi väl vara ett par timmar. Sen blir det hem och grilla lite i deras trädgård. Det kommer att bli kanontrevligt! Jag hoppas bara på annat väder än det vi har nu för annars blir paraply och ylletröja Tyst

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

zabelle
0

Vi ska fira midsommar med min barndoms väninna och hennes familj. Det blir sill och nubbe, jordgubbar och vispgrädde…. mums!

Det är härligt att att fira med vänner man kännt hela livet, så dagen kommer säkert att bjuda på många goa skratt.

Zabelle   

inisklo
0

Min väninna är "sommaränkan"o kommer till mig o fira midsommar.Det bli våran 3:je midsommar tillsammans…hon o jag…sen kommer alltid andra kompisar o hälsa på,eller vi går o hälsa på dom.

Vi äter gott o bätrar livet osv :)

Sen kanse vi går till föreningens fest som dom har här varje år..lite sång lal-laaa-laa o lek osv..vem vet va vi hitta på???=?

Free-spirit-minded
0

Det blir en norrländsk midsommar exotiskt för en skåning, tänkte jag skulle ragga på en same dom har ju så roliga kläder.

Pust…. jag och min konstiga humor

Skrattande

[MargaretaA]
0

Det beror på vädret faktiskt. Men sannolikt blir det på torpet med elller utan barn. Garanterat utan nubbe men med jordgubbar. Glad

inisklo
0

#4…om du får napp…kan du ta en same åt mig också???:)

Free-spirit-minded
0

#6 Javisst, går det bra med vilken som, eller du har speciella önskemålSkrattande.

[GunillaF]
0

#4 Åk till Pajala för där har jag hört att det är ett stort antal män som söker kvinnor!FlörtTungan ute

inisklo
0

#7 den samen som är minst 180cm heh-heh-hee

Free-spirit-minded
0

#8 Jag vill bara ha en same bor dom där?

Tror jag sett snusgubbarna i Pajala på tv.

Dom kan stanna där.

(Ursäkta alla Pajalabor som inte snusar)

inisklo
0

#10 vem har kunnat missa det????

Cristine
0

Jag har inte bestämt något ännu.  det blir väl medbarnen och broderns fam. skulle jag tro. Endera hos mej eller hos dem i deras sommarstuga som ligger en liten bit härifrån.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Inget planerat än.. Får se vad det blir.. Något trevligt hoppas jag ju på..

:-)

chik
0

Här är det dansrunt stongen o tradionell mat.Barna är smått ireterade.Men jag vill ha traditonerna kvar..Det är trots allt bara en gång om året.

Free o inisklo jag säger bara lycka till.Vet ni hur stora mygg det är där uppe?Dom är som smärre bombpla o dom sliter stora köttstycken av en.O dom är uppe dygnet runt.Så lycka till från mig.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Free-spirit-minded
0

#14 skulle ju bara hämta hem dem, fast hon vill ha en lång på 1.80 vet int om de finns så långa får väl isåfall ta hem den då, som byggsats.

Bra att myggen är stora då vet man var de är.

Det blir nog traditionell mat och nubbe för oss också och smörgåstårta för de som inte äter sill och jag får väl göra midsommarstång som vanligt

inisklo
0

#14 hej hallå…jag vill bara,att Free ta en same till mig som är minst 180cm lång,men inte behöver hon ta alla myggor med sig hit… inte till mig allafall för om hon kommer tillbaks..om dom inte hinner äta upp henne hoh-hoooo

SleepingFox
0

Här i landet firar de inte midsommar direkt. Hade det inte varit för att de lagt årets firmafest just det datumet så hade det nog blivit att fira med andra svenskar som är strandade här…

Maria
0

I år liksom förra året blir det paddling i Dalsland. Vädret var inte det bästa förra midsommaren så det kan i alla fall inte bli värre…Flört

/Maria

Free-spirit-minded
0

#18 Vad mysigt det låter.

(Får hitta en paddlande same)

penke
0

det blir singel-mingel..på midsommaraftonen traditionell vegetarisk mat (o djurmat till de med den läggningen),gräs mellan tårna ..

nä,jag vet inte riktigt vad som kommer att hända/inget schema :- )

penke

[peter54]
0

#4 & #6 Inte samme same vá Flört

Mammi
0

Jag och Bella ska sitta i vår lilla lägenhet och bara njuuta av att vi då äntligen ska ha kommit oss på plats!Glad

Ska nog i väg till mina barnbarn en sväng oxå hade jag tänkt mej!

Cristine
0

Stackars man i så fall*fniss*

Maria
0

#22 Mammi, du är så söt på din bild att jag förundras över att denna lilla tös kan ha barnbarn…Flört

/Maria

Mammi
0

Hehe, ja det är en gåta eller hur! Flört

inisklo
0

#21 jag vet inte om hon inte hittar nån lång john till mig då kanse vi får pss pss dela..hsyy säg inte till nån :)

#19 min om du hittar alltså, behöver inte paddla,men om han kan simma då är det+ :) :)

hah-hah… va roligt..eller hur???

Branneli
0

Vi brukar samla ihop "gänget" som umgåtts sen måååååånga år te´baks. Varje storhelg.  (Minst 15 familjer. )  Ett tag var vi fler barn än vuxna…..

Men nu har flera par delat på sig  & träffat nya partner, som inte vill umgås med oss. Vi har haft fantastiskt roligt, med lekar ,mat osv

Detta år är vi 2 familjer som ska åka till Riga över midsommar.

Free-spirit-minded
0

#21 Why not.

Fast jag ångrade mig, såg han där i sin blåa tofsmössa paddlande ingen rolig  syn precis.

[peter54]
0

Vi drar ihop de närmaste kompisarna med familjer precis som vi gjort de senaste 13-14 åren, fast inte hos samma varje år. I år är det vi som bjuder in de andra. Förra året var vi i Nykvarn.

Cristine
0

Det låter både roligt och jobbigt!

[peter54]
0

#30 Ja det blir trångt förstås, särskilt om vi måste vara inomhus, men alla hjälps åt och vi brukar ta med lite olika saker till matbordet allihopa så att det inte blir orimligt kostbart för någon.

Cristine
0

GladAhh, då är det ok! Det tycker jag är sjyst..att alla hjälper till.