Mannligt citat.
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags på puben.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det var det dummaste jag hört! Vilken typ till karl, det var inget att hänga i julgranen!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Vad kan den mannen vara ute efter tro….

Exakt…….
Man får svårt att stänga munnen efter ett sådant uttal.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
ja, man blir upprörd helt enkelt, även om man inte skall kasta pärlor på svin………
Äh,det där är ganska köns-neurtalt, kvart i eller kvart över-raggen är väl inget nytt (stängning)
det är inte bara tango man behöver vara två för..
men just JAG sysslar ju naturligtvis inte med ..sån´t… :- )
penke

Du är en fin människa du penke
Hmm, ni har alla givit exempel på varför jag avskyr ordet "karl". Det kommer i just såna här otroligt negativa sammanhang.
För att kommentera sakfrågan, så visst, så säger en skitstövel men inte en vettig människa, oavsett kön.

Håller dock med penke… det uttalandet är nog ganska könsneutralt efter alkoholintag och vid stängningsdags…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

# 9 Ja tyvärr har han nog rätt
#9 0ch #10 Jag tycker det är fel att försvara och acceptera vad en person säger för att personen är berusad, se´n blir det ju som det blir……………
Det är tråkigt tycker jag att de flesta tycker det är ok med för mycket alkohol.Kanske upplevs jag som gammalmodig men jag tycker som jag gör i alla fall!

#11 Fast då uttalade jag mig nog luddigt. Jag försvarar inte alls för stort alkoholintag, lagom är sannerligen bäst i det sammanhanget.
Det jag menade var att ett sådant uttalande inte är manligt eller kvinnligt utan nog kan komma från båda könen efter för stort alkoholintag om man varit på krogen just för att ragga (vilket ju många är) och inte vill gå hem ensam när det stänger.
Sedan ska jag väl erkänna att jag inte har så särskilda åsikter om den typen av förbindelser så länge båda är medvetna om vad man gör och båda vill. Vuxna människor får själva bestämma över om de vill ragga och ha engångsligg eller ej, det bryr jag mig inte om. Ser inte det som något som alltid är dåligt.
Dessutom tror jag att det finns en viss ironi bakom detta uttalande… och vi ironiserar ju över många liknande uttalanden från både män och kvinnor så jag kanske inte tog det tillräckligt mycket på allvar.
#12 Visst får var och en leva sina liv som dom vill.Kanske är jag trög också.
Det jag menade är att " dagen efter " hör man ofta att det sägs, ja men det är ju inget att bry sig om h*n var ju berusad. Det tycker jag är lite tragiskt, det är som allt eller det mesta är ok, de har inget ansvar så att säga dagen efter heller.
Kanske är jag lite udda, gillar inte sprit man har minst lika trevligt utan den varan.Men som sagt någon moraltant är jag inte det är bara min åsikt det handlar om.

#13 Jag håller helt med dig i det avseendet! Det tycker jag personligen mycket illa om. Alltså när man använder alkoholen som en ursäkt för dåligt beteende, fast det var inte riktigt så jag uppfattade just det här uttalandet. Man ska aldrig dricka mer än att man aldrig skäms/ångrar vad man säger/gör efteråt tycker jag!
#14 Kanske halkade jag ifrån uttalandet lite men det gör jag lätt, ursäkta för det och ha det gott.

#15 Jag vet inte att jag försvarade något, någon säger när de är alkohol påverkade, jag tycker man har samma ansvar även när man dricker.
Vad jag höll med om var att det lika gärna kunde vara en kvinna som sa så. Som penke sa i #6.

#15 Inte ska du ursäkta dina åsikter. Jag tycker att det är bra med debatt och det är viktigt att skriva så att man verkligen får fram vad det är man menar eftersom man läser och inte kan se och höra hur den andre resonerar. 

# 17 Jag bara förstår inte hur hon kunde tolka det så.
Jag ska nog inte vara här blir alltid fel
Tack,det är nästan så jag blir tårögd själv….. 
penke

#18 Vi tolkar saker olika och det är nog ingen stor sak. Jag tror bara att Indiania blev upprörd över att hon uppfattade att det är okej att göra och säga dumma saker bara för att man druckit, och att du och jag tyckte att det är okej. Egentligen tycker vi ungefär likadant men det är lätt att man tolkar och uppfattar olika när man skriver så här på forum.
Klart att du ska vara här, se det som ett ypperligt tillfälle att träna på att bli tydlig och inte ge upp 
#18 Du får gärna skriva till mig direkt att du tycker jag är en feltolkare, jag tar inte illa upp men uppskattar gärna direkt kontakt!
Detta är ju ett forum och tyckte och tolkade vi lika allesammans så blir det ju inga diskutioner, eller hur?

I #16 Har jag förklarat hur jag menade finns väl inte mycket mer att säga. Det är ok att tolka fel, har jag själv gjort.
Ha de bra 
Ha det bra du också! 
Har läst det du skrev i #16 och förstår bättre nu! Jag tycker precis likadant!

#24 Han e ok utan sprit också