Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 307 ggr
penke
0

Internetstrul ?

¿ är det inte fler som haft (de som har lär inte svara nu) krångel med uppkopplingen idag ?

Jag har suttit mer i support-telefonen än surfat,de "fulingarna" säger att det är antagligen mitt gamla modem som krånglar,för de får signal ..dit (å kan se vilka lampor som blinkar på det !! dra för gardinerna) .de tycker jag ska passa på att förlänga abonemanget och få ett nytt o fräsht modem på köpet….

jag har skickat mail som inte kommer fram (vilket var nu snigelpost ?)och pratat med andra som har/haft liknande problem med uppkopplingen,från samma "krasch-tid" mitt surf brakade ihop vid nio i FM,så det är ju inte bara mitt modem..

tror ett huvudproblem är att jag inte får någon IP-adress(?)

det funkar ett tag,sedan lägger det bara av… :- / "suck"

penke

Cristine
0

Oj stackars penke, det är ett elände när datorn börjar krångla, jag har haft problem med två datorer men nu tycks det vara åtgärdat.

Jag förstår inte varför du inte får någon IP adress´!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

tack :- )

det med IP är vad felsökprogrammen säger..

datorn verkar ok

jag blir lite ..tossig av att inte kunna surfa som jag vill,men du är det för sent för att svara o skicka så mycket (*gääsp*)  även om det verkar vara lite stabilare nu ?? (hur länge det nu häller?)

penke

Cristine
0

De verkar ha eget liv ibland ..kanske den är okej under dagen.

penke
0

om den ändå krånglade undr en solig dag..då kunde jag fatta ..meningen :- )

nu..behöver jag välta omkull..

G´natt mäniskor o maskiner :- )

SleepingFox
0

Det där bekymret känner jag igen Penke. Det var nämligen samma problem här för någon vecka sedan. Skrikandes Datorn ylade något om DNS server eller vad det nu var och ville inte alls koppla upp sig mot nätet. Det bråkade i 2 dagar och sen helt plötsligt fungerade det utan minsta bekymmer igen… Obestämd

Teknikens under! Kanon när det fungerar, resten av tiden ger det mig bara gråa hår i förtid.

Cristine
0

Jag är glad när man ser att den går igång på mornarna, för jag sätter igång den med bävan.

penke
0

*tariträ* just nu funkar det..

ett av mailen jag skickade kom fram 13 timmar senare !!

#SleepingFox

aha,tack..,då har jag bara en halvt dygn kvar av smitta.. :- )

det är en sak till som stör mig,att flera inställningar ändras,bla. bildskärms o text-storlek..liite funderar jag på om antivirus missat något (?)

mmm,man märker hur ..beroende man blivit av en uppkoppling (med datormaskin),eg. alla där ute *ler*

inte samma bävan som Cristine,om några dagar tar jag det för givet igen (hoppas jag)

penke