Nobbad & dumpad
På en vecka har jag nu blivit nobbad av en karl samt igår dumpad av en väninna sedan 20 år tillbaka. Det första jag gör är och ringer mamma och frågar vad det är för fel på mig för jag vill absolut inte vara en sådan person som helt saknar självinsikt och förlorar alla runt omkring mig.
Nu är det ju så att jag överlever att bli nobbad en snickaren även om han fortfarande är rackarns fin och även vännen som nu visat sitt rätta jag efter att man ställt upp kan jag väl leva utan. Men det är så trist när det händer bara, det tar lite på den där goa livskvaliteten. Så nu bestämmer jag mig för att inte ångra, bara vara precis den jag är och vara nöjd med det och njuta av varje härlig dag jag har med sonen min 
Amor Vincit Omnia
Rätt Mads.
Man kan ha många bekanta men det brukar vara ganska få som är ens riktiga vänner.
Jag är hellre utan vänner än ha de som är falska och som jag inte kan lita på.

Tror att det hör livet till… Man möts och campar ihop ett tag, sedan vill man åt olika håll och går vidare… Det gör ont ibland…
Minns när jag träffade min man och inte längre var ensamma mamman med alla mina ensamma mammavänner… Helt plötsligt passade jag bara inte in i gänget jag umgåtts med i så många år…
Några var bara en i mängden… Men en utav dem saknar jag rejält, än idag…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Instämmer med Gunilla Mads!
Och är det verkligen vänskap om man dumpar någon efter 20 år eller kan det vara så att du gett mer än henne och nu bromsar lite och då är du inte "kul" längre?
Nej, riktig vänskap är jämlik och respektfull, den tar inte slut så där bara utan man reder i så fall ut problemen och går vidare, annars är det något annat!
Njut av livet och alla kloka insikter du får!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det är nog inget fel på dej alls och jag tror att om inte snickaren varit upptagen redan så hade det nog fallit bra ut, han var ju intresserad eftersom han tittade och log så mycket. Väninnan..ja hon var ju ingen väninna visad det sig.Det tråkiga med att lära känna människor väl är att man får färre att lita på.
Det finns 3 sorters vänner, de som älskar dig, de som inte bryr sig om dig,och de som hatar dig. Välj bort de sista två.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#4 Oj! Jag har varit så naiv att jag aldrig tänkt på det sista alternativet… Varför ha en vän man hatar??? 
Ni är alla här så kloka 
Jo, det är väl så att vänskapen var väl inte vad den borde eller vad man trodde den var eftersom den avslutades med ett sms där hon skriver Fuck You till mig, vilket jag på 30 år finner ganska töntigt och omoget. Men, men…
Och snickaren ja…mmmm…trist att han hade den där tejen men samtidigt härligt för henne ju
Känns ändå gott att jag vågade vara så modig, tror det var en bra erfarenhet inför framtiden.
Men oavsett så kan saker på livets väg göra ont även om man vet att man kommer vidare och nu har det gjort mer ont än kännts bra på ganska länge och man undrar när det hela vill vända…
Amor Vincit Omnia
Jo vidare måste man oavset vad. Sedan så är det oftast så att kommer det en smäll så kommer det en till direkt efter. Jobbigt ska det vara…men tappa hoppet ska man inte. Ok han kanke inte var det rätte och hon visade sitt rätte jag eller hade ett extremt dålig dag. Men imorgon är det en ny dag med nya saker som kommer hända och livet går vidare. 
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#7 Ja precis, imorgon har vi en alldeles ny dag med nya möjligheter !
Amor Vincit Omnia

#6 kära nå'n vilken omogen väninna!
Det enda man egentligen kan vara säker på är väl ATT det vänder, för det gör ju förr eller senare. Ofta utan att man ens märker det förrän det gått ett tag och man tänker tillbaka och inser att shit, vilket skillnad det är i mitt liv nu jämfört med förut!
Kram på dig och kämpa på!
Sedan kan ju även väninnan ha haft en mycket dålig dag. Vänta och se kankse kommer hon på det en dag och kan stå för vad hon har gjort.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
# 9 Nej precis inte den mogna stilen om man nu blir arg och upprörd. Ja, vänder gör det väl snart då hoppas lilla jag för nu önskar jag mig en lite mer lättsam tillvaro 
# 10 Nej, hon har redan hunnit ringa runt till gemensamma bekanta och har då bräkt ur sig en hel del lögner osv om mig. Detta antar jag för att jag vet väldigt mycket om henne som hon inte vill ska komma fram, hade hon då kännt mig hade hon vetat att hur arg eller ledsen jag än må bli så håller jag ändå tyst för jag har ingen behållning av att hon knäcks.
Amor Vincit Omnia
Kram på dig du goa kämpare vännen 
# 4 Jag hade faktiskt en väninna i Frankrike(trodde jag) som i fyllan och villan gjorde bort sig(gjorde några idiotiska saker) och sade att det var mitt fel. Ingen trodde henne som tur var, senare fick jag reda på att hon hatade mej för vad jag hade och ville åt min särbo.
Hon hade även berättat en massa påhittade historier för honom som han berättade vidare till mej. Hon föll på sina egna elakheter.
Men fy vad hemskt Cristine. Lite åt det hållet känns det nu, hon flyttade tillbaka till Sverige efter 8 år utomlands och efter flera misslyckade jobb och förhållanden. Väl hemma ställde jag upp allt vad jag kunde med min tid, engagemang, pengar och jag fixade lägenhet till henne. Nu har hon "tagit över" en del vänner, byter nummer med mitt ex, hon har suttit hemma hos mig och sagt att vår gemensamma väninnas dotter är äcklig men säger till väninnan i fråga att hennes dotter är sååå ljuvlig …jag klarar inte sånt. Hon nådde toppen i lördags när hon säger att hon inte ska gå ut men vi möts ute ändå och då ska hon inte hälsa för hon är då ute med det coola gänget.
Hallå, hur gamla är vi ? Nej, det där är inte ok om man är vänner och det sa jag till henne och fick då veta att jag måste må mycket dåligt som behandlar henne så illa och nu kunde jag då fuck off helt enkelt…Känns nästan ganska komiskt just nu 
Amor Vincit Omnia
Känner igen mig allt för väl ang en väninna som helt plötsligt visade sig vara en helt annan människa än den hon en gång var, huvvaligen.
Det kom som en chock för mig och det blev som ett sorgearbete som jag blev tvungen att ta mig igenom innan jag en dag inte tänkte på henne längre.
Nu är jag bara tacksam för att jag upptäckte det i tid och inte slösade mer tid på henne.
Ibland är det mycket jobbigt som kommer på en gång här i livet men jag håller med Hoppfull: Det enda man kan vara säker på är att det vänder förr eller senare innan man vet ordet av!
Jag ska försöka få in det i skallen själv oxå…
Kram på dej Maddevännen!
Tack för kramen Mammi, jag kramas ju så glatt tebax som du vet !
Amor Vincit Omnia

Men varför? Varför är man vän med någon man innerst inne hatar??? Jag fattar verkligen inte?? Kan någon förklara vad syftet med en sådan vänskap är, vad är meningen, poängen???

Ja det var ju ingen väninna , hon har ju bara utnyttjat dej. Så var det för mej också..Jag ställde jämt upp för henne, hon fick pengar och kläder och bodde hos mej ett tag tills jag hjälpte henne med lägenhet(betalade inträde) och hon fick följa med oss till en massa ställen trots särbons mumlande. Nej… falska personer ska man ta avstånd till.
# 17 Jag kan förstå det, håll dina vänner nära men dina ovänner närmre. När det sen är dags är du nära nog att sänka personen i fråga just för att du avskyr eller hata denne.
Nu har jag aldrig gjort så men sett det på nära håll…
Amor Vincit Omnia
Hoho!
Ja tänk vad vänskap kan ställas till..
Ja så är det!
Tur då att vi har varandra här där omtanken och kärleken är genuin och ärlig, det tycker jag så mycket om och det hjälper när man hamnar i dessa situationer med människor som inte är så trevliga 
Amor Vincit Omnia
Ja det är tur att vi alla här har varandra 
Ja om ni bara visste vad ni alla är värdefulla för mig!! 
Puss o Kram Mammi 

Det är ingen riktig vän som beter sig så. Hon har bara utnyttjat dig så länge det passade henne. Men det är en ny dag i morgon med nya friska tag. 
Har läst någonstans att alla mäniskor som vi träffar i vårt liv för kort eller längre tid, träffar vi för att vi behöver det under en viss tid. Sen inträffar något man blir ovänner eller skiljs åt på annat sätt för att vi ska gå vidare och träffa andra mäniskor som vi behöver i livet. O som sagt vännerna här sviker inte. Kram på dig Mads 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ibland borde man kanske rensa lite bland "vännerna" också precis som man gör med sina gamla saker som bara står och samlar damm. Vissa "vänner" är riktiga energitjuvar och de borde man kanske sortera bort för att få mer tid över till de "riktiga" vännerna som man verkligen vill ha nära sig.
Jag gjorde en sån "rensning" efter en jobbig skilsmässa. Då när man behöver sina vänner som bäst kommer det oftast fram vilka som är Äkta Vänner.
Zabelle
Sänder många kramar till dig Mads. Allt hände på samma gång så typiskt. Jag hade en vän i 6 år sedan så blev hon så konstig mot mig, gick och talade skit bakom min rygg, jag hade ställt upp på henne dygnet runt när hon hade det jobbigt men jag fick bara skit för det. Har bara sett henne på stan några gånger och sagt ett Hej. Jag blev så sårad och besviken men idag känns det så skönt att hon inte finns vid min sida. Nej, vänner ska man kunna lita på i ur och skur.
Du kommer säkerligen att finna kärleken en dag.
Kram

Jag tror oxå att vi får sådana vänner för att vi själva ska lära oss att ta hand om oss själva och inte låta oss luras.
Jag har haft hur många sådana vänner som helst. Och först nu börjar jag se mitt eget mönster, hur jag är, vad jag säger och gör och inser att det är mitt överdrivet hyggliga sätt med att ställa upp i vått och torrt, alltid finnas där, alltid lyssna och aldrig någonsin be om något tillbaka som skapar dessa relationer. Så nu jobbar jag stenhårt med att förändra mig och hur jag bemöter andra. Jag är säker på att det även kommer att förändra mina vänskapsrelationer.
Kram på dig Madde och tänk att en sådan "vän" vill du inte ha ändå! Skönt att hon visat sitt riktiga jag så du kan vara fri.
Tack för så härligt stöd från så goa människor !
Jag är väl sådan som person att jag gärna behagar och ställer upp, kanske lite mycket ibland och kanske är det den sidan av mig som gör att jag ofta missar när jag blir utnyttjad för jag gärna vill tänka gott om alla. Min kloka farfar sa alltid till mig att det finns nåt gott i alla, ord som jag burit med mig i livet och som jag tror han har rätt i. Dock kan man inte alltid få fram detta goda hur god man själv än må vara.
Hade detta hänt för några år sedan hade det nog knäckt mig en del en stund men nu känner jag mer än någonsin att allt händer av en anledning och så länge jag själv har goda intentioner så ska livet nog allt bli bra.
Amor Vincit Omnia

Jag tycker att det är rätt inställning och jag har samma!
Men jag har insett att man ändå måste värna sig själv en aning, alltså vara hygglig utan att bli självuppoffrande och det är just det jag jobbar med nu. Jag har inte haft koll på den gränsen eftersom det är ett beteende jag haft med mig sedan jag var mycket liten så det är inte lätt att hitta den nu, men det ska gå det med 
# 33 Håller med dig, inte är det lätt att finna en balans alltid. Samtidigt vill jag inte ändra mig alltför mycket, jag trivs med den delen av mig själv som gärna ger och finns där för människor. Jag måste bara bli bättre på att hålla på min energi och inte ge bort allt.
Amor Vincit Omnia