Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 729 ggr
SleepingFox
0

Foxtrot...

Hej.

Nu är det bestämt att jag om några veckor skall på en lite "mognare" tillställning med mat och dryck och dans. Det tycker jag skall bli väldigt trevligt förutom att jag helt plötsligt kom på att - HJÄLP, jag har glömt hur man dansar foxtrot!

Dansa bugg kan jag, och dansar jag bara med någon som kan föra så brukar det liksom inte bli några större bekymmer med att hänga med i svängarna. Men det underlättar ju om man iaf har ett litet hum om vad man pysslar med och jag kan verkligen inte minnas i vilken takt det är man travar…

Någon som kan leda mig rätt?

Lägg gärna in någon musiklänk också så att jag har något att öva till här hemma. Flört (Kan man dansa foxtrot till något annat än dansbandsmusik så vore de länkarna extra uppskattade för jag har lite svårt för vikingar och arvingar och allt vad de heter…)

[MargaretaA]
0

kolla den här sidan

här finns till och med en video som visar hur man gör Flört

SleepingFox
0

Tack för länken Maggan! Glad Tanken nu är - OJ!! Det ser mycket krångligare ut än jag minns det. Hmm, blir att öva här hemma sen får jag väl ha ett paket plåster till hands att plåstra om söndertrampade tår med (och då syftar jag inte till mina egna… Oskyldig )

Cristine
0

Den var bra Maggan!FörvånadSkrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

ja men man behöver inte bry sig om svängarna. Försök att minnas grundstgen bara. jag kommer knappt ihåg det heller - så länge sen är det sen jag dansade Foxtrot, men det är bara följa när du blir uppbjuden. jag tror det är med dans som med cykling och simmning - har man en gång lärt sig det så… Flört

[GunillaF]
0

Jag tycker det är onödigt att lära sig några steg överhuvudtaget. Hur många killar är det som dansar så som man lärt sig? Inte många! Nu finns hur många dansstilar som helst. Huvudsaken är att man är avslappnad och följsam.

Följ killens steg och takt. Skrattande

SleepingFox
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har jag släpat runt på mitt täcke här en svängom till Smokie. Det gick över förväntan (även om täcket har taskig taktkänsla Tungan ute) så nu känner jag mig lite lugnare inför det hela. Jag hoppas och tror nog att du har rätt Maggan, att har man väl lärt sig en gång så kommer det tillbaks när man väl står där sen. Glad

Cristine
0

Annars får du bara låta dig bjudas upp av långa killar, då behöver du bara hänga med.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

SleepingFox
0

Hahaha, underbart tips Cristine. Cool Det tackar jag för. Flört