Är du disträ?
Jag hoppas jag inte är ensam om det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jorå,
I söndags ringde mäklaren som sålt vårt hus o sa, du kan väl skriva på köpekontraktet, lägga det utanför ditt hus (gömma det nånstans) så ringer du mig på mån förmiddag och berättar var jag kan hämta det.
Sure, tror du jag kom ihåg det på måndag morgon? Hur kan man ens glömma att man sålt sitt hus och måste skriva på papprena?
Jodå:=)) visst kan man det.

Hahaha, det kommer och går… ibland är jag totalförvirrad (då är jag alltid extra trött) och annars har jag ganska god koll.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag brukade ha bra minne och var inte ett dugg disträ tills för snart två år sedan när en fruktansvärd tragedi hände i släkten. Jag förstår nu att min hjärna blev och fortfarande är, kraftigt "överhettad" och därav mitt nuförtiden, dåliga minne. Jag hoppas det kommer tillbaka lite eftersom.

#4 Usch då! Ja sådant påverkar förstås då hjärnan fokuserar på andra saker. det kommer säkert tillbaka i sinom tid och när du processat det svåra som hänt.
#5 Jaa det tror och hoppas jag.
Jag är hemskt disträ eftersom jag har så mycket i huvet hela tiden och sen jag blev utbränd så slutar hjärnan fungera så fort jag blir det minsta stressad. Det gäller att skriva komihåglappar och inte ta på sig för mycket på en gång.

Ja.. vad skall man säga? Brukar glömma att kolla komihåg lappar. Är man disträ då? 

Jag skriver lappar glömmer dem på bordet jämt, men lyckas komma ihåg vad som står på lappen, så jag är väl disträä hoppas jag.
Hm, har alltid varit disträ. Jag är väldigt glad att huvudet sitter fast, så är det en sak mindre att leta efter.
Egentlgien är jag nog typen som borde bo ensam i skogen någonstans med mina intressen. Troligen skulle jag då svälta ihjäl, så det är nog bra att det itne är så i alla fall. Vad ajg egentlgien ville säga rä att jag tycker om att gå helt upp i något och glömma tid och rum under tiden. Måla några timmar i sträck. nu går det inte, barnen behöver både mat och uppsikt, liskom hunden kräver sitt. vilket gör att jag inte alltid mentalt är där jag borde vara. Om jag kunde lära mig att leva lite mer i NU, skulle säkert allt vara mycket bättre med minnet också - tror jag.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Jag -Disträ ? !
Ba´h
det är bara en avundsjuk omskrivning.
…Det förekomer att jag charmigt och distingerat är djupt inne i mina filosofiska funderingar …

penke

Jag är en riktig virrpanna. Ibland tror jag att min hjärna arbetar för snabbt för tanken går långt före handling och när handlingen väl kommer så har jag redan glömt vad det var.
Min sambo håller på att bryta ihop emellanåt, då han har full koll på allting och jag virrar omkring i min egen värld. kan säga att han är måttligt road då jag, halvägs på väg någonstans, kommer på att jag glömt plånbok eller något annat hemma och han måste vända och åka hemåt igen. Då muttras det en hel del ska jag säga
.
Lägger jag ifrån mig något så har redan tanken gått åt ett annat håll och jag får leta i timmar efter det jag lagt ifrån mig.
Ofta går jag i mina egna tankar och folk kan bli jättesura för att jag inte hälsar………men jag ser dem ju inte. Dessutom har jag ett otroligt dåligt minne på hur folk ser ut, så känner jag dem inte ordentligt så kan det hända att jag helt enkelt inte känner igen dem. Sånt kan bli rätt pinsamt ibland, när någon stannar och pratar och jag febrilt funderar över vem personen kan tänkas vara
. Inte heller kommer jag ihåg namn.
Så något disträ är jag nog………

#12 Så skönt att höra att det finns fler som jag……. *ler* Jag går också ofta i egna tankar och då ser jag inte en kotte. Har också svårt för ansikten (och namn) , kan inte placera var jag sett folk osv, då blir det lätt att jag blir osäker och hälsar ibland inte. Känns ju pinsamt att hälsa på folk som man kanske inte känner…. *suck*
Amor vincit omnia
Disträ? Vadå - telefonen i kvittolådan och mjölken i brödskåpet? 

Ha ha, mjölken i brödskåpet……ja, det har jag nog aldrig lyckats med……ännu.
Jag gjorde en underbart knäpp grej bara för ett par dagar sedan när vi skulle kvällsfika. Tog vattenkokaren och hällde - i teburken istället för i koppen 
Kanske skulle man kunna buteljera och ha som teextrakt i ett par månader eller så 
Mamma glasögonen som du letade efter låg i frysen fick jag höra från dottern och när sotaren skulle komma och jag hade bråttom stoppade jag in behån i kylskåpet istället för smöret tror jag det var.

#16. Tja, en del gillar ju mycket starkt te har jag hört
.
#17. BH´n i frysen……det blir bara värre och värre
.
Jag skulle visa min kusin hur man skjuter pibåge en gång för herrans många år sedan, men innan jag hann lyfta fingret hade han tagit bågen i höger hand och strängen i vänster med pilen mot sig och släppte så att pilen for rakt igenom örat på honom.

Aj……det måste gjort ont.
Jag var i trosor och han skulle vara där om 7 min. då blir man virrig.

Hahahaha, ja då var jag kanske inte särskilt disträ alls när allt kommer omkring!