Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: karriär-och-yrkesliv
Läst 2696 ggr
Novisan
1

Jag vill byta yrke

Jag funderar på att byta yrkesinriktning. Jag tycker det är så tråkigt att sitta o jobba framför datorn hela dagarna (förutom att hänga på forum Skäms) att jag inte kan stå ut med att göra det längre. Jag vill jobba utomhus, tex som dagmamma eller på dagis eller i trädgårdar på sommaren och kanske skotta snö eller nåt sånt på vintern. Kanske jag vill plugga till trädgårdsmästare Obestämd.

Jag är utbildad civilekonom och har haft ganska schyssta kontorsjobb. Jag har inte lusta att utbilda mig till barnskötare för att få jobb på ett dagis så det har jag lagt på hyllan. Trädgårdsmästarutbildningen är på flera år så det känns inte heller aktuellt.

Jag kommer få gå ner i lön med många tusenlappar per månad och upp i tid (har nu råd att bara jobba 75%)

Tänk om jag vill tillbaka till kontorsjobb sen och inte får något kontorsjobb då?

Är det nån här inne som gjort ett sånt här yrkesbyte? Vad bävade ni för? Hur blev det sen? Trivs ni? Ångrar ni er?

Cristine
0

Jag har hört på radion att det behövs folk till skogen. Du kan ju ta en titt här.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag har bytt yrke några gånger.Skrattande

Jag är från början utbildad och har jobbat innom vårdyrket.

Efter några år kände jag att det inte var rätt. Sa upp mig och började jobba med annat en period. Testade ytterligare yrke men det kändes inte heller som gjort för mig. När jag äntligen fann där jag "hör hemma" så kändes det så bra! Jag jobbar innom data och IT-branchen.

Min filosofi är att om man bara vill arbeta så finns det att få!

Varför vara kvar i ett yrke där man inte trivs? Nää, vi lever nu och det går inte för sig att otrivas hela tiden.

Den som inte vågar vinner inget heller!