Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 434 ggr
[GunillaF]
0

Ökat immunförsvar

Här får du en länkt ill en artickel om hur du kan maxa ditt immunförsvar.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5037726.ab

[GunillaF]
0

Vi bör nog tänka lite mer på vad vi stoppar i oss och hur vi har det rätt allmänt!Flört

zabelle
0

Har inte hunnit äta lunch än och var precis på väg att stoppa i mig en chokladbit…. Går genast och värmer lunchen istället! Förvånad När man har mycket att göra på jobb så känner man inte att man är hungrig förren det är akut och då slinker det ofta ner något onyttigt istället.

Zabelle   

[GunillaF]
0

#2 Lunch….duktig flicka! Skrattande

zabelle
0

Så… mätt och nöjd. Spar chokaden tills i kväll. Kan vara gott att ha efter långrunda med vovven! Flört

Zabelle   

[GunillaF]
0

#4 Smart!

Hoppfull
0

Ja jag tror att det är avgörande för vår hälsa hur vi äter faktiskt. Eftersom jag lider av aningens lågt blodsocker med så blir jag himla dålig om jag slarvar med måltider. Jag är som en bebis och måste ha riktig mat på bestämda tider Skrattande Dessutom är jag petig med vad det är jag äter så jag kan vara en riktig krångelfia Oskyldig

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Allt som står där är precis vad vi äter här hemma, det har vi alltid gjort, det har jag fått lära mej i de länder jag bott. Curry äter vi också ofta till all slags fågel och till lever.

Ser att jag fått konkurrens till min dundersoppa med en dundersallad. De viktigaste är ju med i båda, vitlök och chili(cayenne) så den kan jag rekommendera.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

.."flum o vidskepelse" (?)

det var väl bara någon vecka sedan vetenskapliga larmrapporterna slog fast att det var frukt&grönsaker som låg bakom fetma-epidemin i samhället,och dessutom frätte ned våra tänder:Frukt är Godis-kampanjen visade sig vara sann ..

ja,TÄNK på vad du stoppar i dig,tänk själv

jag menar att *rätt kort* ,kanske inte alltid botar sjukdomar,men de förhindrar!

Sanna Edhin gillar jag,sedan jag läste hennes första bok,den självläkande mäniskan,då fick hon mycket sk-t,dels för hon var lite av en förädare,som den vetenskapare/molykulärbiolog(?) hon "var",att gå ifrån piller-dyrkan,ung. samtidigt hade jag en ..debatt med en farmaceut som ..bestämt hävdade att ett c-vitaminpiller var bättre än att äta en apelsin,ty då erhöll man exakt dos …

jag fick aldrig svar på om man behövde komplitera med Fibrex("åldrings"tillskott för att magen ska få jobba/fungera)

allt det som finns i piller är syntetiskt,en urlakad kopia av vad som finns naturligt..

i dagens DN fanns det en intressant artikel (tycker jag,MOT piller o osjälvständighet) http://www.dn.se/ekonomi/personliga-kostrad-kan-ge-billigare-diabetesvard-1.872319

penke

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag litar på kosten som de använder runt medelhavet, färska råvaror och varierad kost. Jag har ätit  en tallrik idag som innehåller det som räknas upp i tidningen, lök , vitlök, chili , paprika, tomater och olivoja. Olivoljan skrev jag om för inte så länge sedan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

#9 Suck, ja där vill jag bo… kanske skulle man flytta dit när man fått pension.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.