Planer för semestern!
Vilka planer har du tänker du åka någonstans, eller…
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag skulle gärna villa åka på forumsträffen. ÖN.
Vi har det ju så att det är bara en som oftas kan åka.Efter som vi har djuren.
Så sambon o barn brukar åka en sväng till N.Norge..O jag har en riktig go ledighet när jag är helt själv…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Norrlandsresa som vi gjort de senaste åren över midsommar ska bli skönt. Min nya vovve ska få göra sin första flygresa, hoppas han kan vara lugn så länge 
Eftersom det inte finns pengar till drömresan så stannar jag nog i hemmakrokarna.
Gubben åker nog till mamsen en vecka och då stannar jag mer än gärna hemma med hundarna.
Sedan blir det skärgårn förståss om vi inte ha fått det uthyrt till dess.
Cristine!!!
vad skall ni göra??
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har ingen aning faktiskt. Jag är faktiskt nöjd att gå här hemma, om jag inte vinner på lotteriet för då gör jag hurtigruten.
Kanske åker vi ut och fiskar i sonens husvagn.
Förhoppningsvis hinna sånt jag inte hunnit under resten av året. Ved å underhåll av huset å sånt. Har semester hela juli iaf. Annars så jobbar jag bara borta 2.5 dar i veckan så jag kan disponera min tid mycker själv. Stockholmsresa blir det å sen uppåt Dalarna, Hälsingland.
Blir mormor i mitten på juli om den inte vill ut tidigare och vara med mej på hela min semester!

Semestern…. Ja - Dels skall jag hem och träffa släkten och vännerna. Och dels tänkte jag ta mig en bra bit norrut för två veckors fiskesemester.
Tror det kan bli bra - Först en massa skratt och grillning och allt vad det blir i goda vänners sällskap och sen en tid med bara mig själv och naturen som enda sällskap.

Vi har faktiskt hyrt en billig liten stuga på Västkusten vid havet. Vi har aldrig varit där tillsammans så det ska bli superhärligt. Hoppas på vackert väder bara!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag vill vila på kolonin och slippa att tänka överhuvudtaget.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Åker till England och besöker olika trädgårdar. Hinner jag så blir det även en tur till Skottland för provsmakning av whisky.

#11 Åh, låter superkul! Englandssemester SKA det bli någon gång i mitt liv.
Jag har väldigt svårt för att ta semester. Ev. i år ska jag åka och hälsa på min dotter.
Gubben och jag har svårt att ta ledigt tillsammans pga djuren i ladugården och vovvarna. Sista gången vi var borta tillsammans var för 10 år sedan och då bodde båda barna hemma. De tog hand om ladugården och vovvarna.
Vi har inte kommit så långt i funderingarna i år. Har ju varit lite osäkra på när ungarna skulle flytta sina bopålar. Nu har ju sonen flyttat hem från England och behöver ingen hjälp. Men dottern har läst färdigt på högskolan och skall tömma sin lägenhet. Ev. går hon tillbaka till sitt gamla jobb som hon är tjänstledig från. Men eftersom hon söker annat så frågade hon om hon kunde bo hemma och det får hon gärna. Så med henne vet vi inget än. Och vi tycker ju det är kul att hjälpa ungarna.
Sen vi slutade med djur här hemma på gården har vi åkt på nån bussresa med Ölvemarks. Har varit väldigt bra resor. Italienen var kanon. Men i år är jag faktiskt sugen på att bara köra onkring i Sverige igen och bo på vandrarhem eller B & B som vi försökte och gjorde ibland när barnen växte upp och svärfar kunde sköta djuren.
Var rädda om varandra
12.
Jag är väldigt förväntansfull inför min semesterresa. Har aldrig varit i Skottland tidigare. Jag har hållit mig till öststaterna samt Frankrike.
Jag har utverkat en deal med min familj så att jag slipper åka iväg någonstans på semester i år.
Istället ska vi bjuda hit familjen som vi brukar semestra ihop med och göra dagsutflykter här hemifrån.
Sedan åker min fru och barnen till Medelhavet på en veckas badsemester under höstlovet och jag slipper följa med.
Jag är så nöjd med den här dealen 
Haha du är la för go du Peter54. Vilken deal. Men visst är det skönt att vara hemma.
Var rädda om varandra
Det tycker jag var en bra deal.
#17 Haha, ja jag gillar att vara hemma helt enkelt och det där har bara blivit starkare med åren. Jag blir alltid störd i mina rutiner när jag är borta, sover dåligt, äter fel och blodsockret går i vågor.
Dessutom brukar semestern infalla just när jag har som mest på gång här hemma. Massor av ägg i kläckaren som måste kontrolleras och småttingar som kläcks och måste tas om hand.
Det är en toppendeal och jag hoppas att jag kan upprepa den nästa år också 
Jag gillar också bäst att gå hemma,jag tycker jag rest klart och har så mycket jag vill göra här hemma. Reser jag bort skulle jag nog bara gå och tänka på allt jag ska göra när jag kommer hem.
Jag vet ju inte hur mycket jobb jag har att ta semester ifrån..? :- /
men,semester på sommaren,är hemma eller ivarjefall inrikes,varför åka bort när det är(kan vara) så underbart här ?
det är så *ljuvligt* att sitta i jordgubbslandet o plocka solvarma jordgubbar..eller krusbär o hallon,men då vid krusbärsbusken o hallon busken :- )
en kort kustresa är halft bokad redan
men,som chik skriver,forumträffen på ÖN vore spännande..för livskvallitet hittar väl inte på nå´n egen ?
penke
Tror inte det om vi inte åker och våldsgästar Maggan på kobben.
*..hysssschh*
*viskar* vi låssas inte om något,så blir hon riktigt överaskad 

penke
*viskar tillbaka* det har du rätt i *fniss*

#15 Hur åker ni och hur ska ni bo? Blev resan dyr? Jag satt och surfade lite igår och flyger man med Ryanair så blir det väldigt billigt (777:- för oss båda t.o.r) men då är man ju utan fordon och det kanske man trots allt vi ha för att ta sig runt och titta på omgivningarna.
hehe
ni hade så hemskt gärna fått gästa mig på kobben - det finns hur mycket gratis tältplats som helst, för en helg med livskvalitet i härlig miljö.
Tyvärr har de dåliga tiderna med kraftigt minskade inkomster tvingat oss att ta ett tungt beslut. Torptet ska hyras ut och annonsen är redan ute. 
Men visst hade det vara roligt med en träff. Det är bara att hitta en tid och plats som passar alla 
Tar husbilen så kan jag stanna där det passar mig. Har större frihet på det sättet. Använder den i Provence och det är jättesmidigt. Köper vin, keramik och lavendel, utan att behöva tänka på fraktutrymmet. Jag håller gärna till ute på landsbygden, vilar och äter vid någon aprikos-, oliv- eller valnötsodling. (Gjorde likör på färska valnötter.) Helt fantastiskt.
Fy så tråkigt Maggan alltid är det frågan om pengar!

#26 Ja fy vad trist! Samtidigt som man får försöka se det som en tillgång där ni kan göra så.
#27 Åh det låter helt underbart! Jag drömmer om att kunna ha en husbil i framtiden.
ja tack och lov ligger det på ett ställe där det är stor efterfrågan även på hyresobjekt. Tack och lov måste vi inte sälja.
ja husbil har jag drömt om. Tänk att bara kunna sätta sig bakom ratten och dra iväg - utan att ha en aning om vart man ska sova nästa gång. Det är frihet det!!! 

#30 Precis så tänker jag med… så det kanske får bli en husbil när barnen flugit ut och vi har råd.
Ja husbil är absolut det bästa,för det man lägger ut på underhåll av stugan kan man resa långt.
..husbil..är det det bekväma sättet att vara backpacker ,men lite tyngre både till packning (o gump) :- )
att resa på riktigt,att varje morgon kunna välja,should i stay or should i go.. höger eller vänster
den mätta dagen, den är aldrig störst.
den bästa dagen är en dag av törst.
nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.
det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.
på ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
bryt upp, bryt upp! den nya dagen gryr.
oändligt är vårt stora äventyr.
(k.b)
*suck*
penke
(med MagganA som "hyreshaj" ,blir det nog många som blir överaskade när vi knackar på *skratt*)
===

Vi surfar på husbil ikväll

Tack Penke!
Boye är alltid Boye.
den dikten har jag aldrig sett förut… den var verkligen mitt i prick - egentligen inte bara hur en lyckad semester ska vara - utan hela "livsresan" 
fast man blir nog lite bekväm med åren - jag tror ändå att jag föredrar att somna och vakna på samma ställe åtminstone 11 månader om året.
glad att du oxå gillar Boye..Om du mot all förmodan inte ramlat på denna sidan,har du här en länk http://www.karinboye.se/
jag "hittade" den i forntiden när jag sökte efter hennes brors adress,ville ha ett ok att ha med I rörelse på min dåvarande hemsida,som jag fick..dock via ombud *ler*(+hmm)
joo,en spännande sak på denna sidan är,en ljudinspelning av henne själv,.. !!
+ ett o annat ord av henne.. :- )
penke
du skämta mäj aprillo ?
I rörelse trodde jag var den mest kända av Boye..
det är min favoritdikt,den är ..alltid mitt i prick,den har så många djup och infallsvinklar,jag kan läsa den på nytt,varje dag..just som du skriver, för hela *livsresan* 
..mjoo,oxå blivit lite bekväm..därför tanken på husbil..mitt american express-kort godkänns inte.. *skratt*
(tandborste o kreditkortet som enda packning)
penke
Boye och Edith Södergran har tillhört mina favoriter sedan ungdomen. Är litt.vetare och f d skolbibliotekarie så närläsning av deras lyrik hörde till min utbildning. Tack för länken.
*opps*
Jag har sedan mycket unga år haft en släng av dyslexi..,pga eller tackvare det har jag blivit biblofil..(?) besatt av orden,nyanser..
poesi,för att den går in i kroppen,mer än huvudet *ler*
Glad att få sprida länken.
penke

Ja hon är underbar Boye! Och den dikten är som ni skriver helt super!
Jag är oxå en beundrare av Boye!
Denna kända dikt av henne talar direkt till mitt hjärta:
Ja visst gör det ont
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger.
Ja nog är det svårt när droppar faller. Skälvande av ängslan tungt de hänger, klamrar sig vid kvisten, sväller, glider - tyngden drar dem neråt, hur de klänger. Svårt att vara oviss, rädd och delad, svårt att känna djupet dra och kalla, ändå sitta kvar och bara darra - svårt att vilja stanna och vilja falla.
Då, när det är värst och inget hjälper, Brister som i jubel trädets knoppar. Då, när ingen rädsla längre håller, faller i ett glitter kvistens droppar glömmer att de skrämdes av det nya glömmer att de ängslades för färden - känner en sekund sin största trygghet, vilar i den tillit som skapar världen.
Ur diktsamlingen "För trädets skull".
Hm, det var inte meningen att den skulle kopieras såhär sammanskriven….Nåja, orden är ju desamma i allafall och de säger så otroligt mycket om hur det kan vara i livet, med både rädsla och glädje!

Den är lika vacker ändå Mammi!