Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 693 ggr
Cristine
0

Jag är så glad....

att det finns ufos som skuter ner kärnvapen som skickas upp från jorden. Jag har suttit och tittat på videos som Cnn visar upp och diskuterar med militärer och andra. Där ser man klart och tydligt hur ett ufo flyger om ett kärnvapen och avväpnar det. Är ni nyfikna så kan ni se videon på Utomjordiskt under titteln Ufos och kärnvapen. Det känns väldigt tryggt att vi har de som försvarar mot stormakternas vapenprov.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Cool Coolt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[peter54]
0

Nä nu fabulerar du. UFO som skjuter ner kärnvapen? För det första finns det väl ingen som skjuter upp kärnvapen, det skulle leda till kärnvapenkrig = tredje världskriget.

Provsprängningar sker på eller alldeles ovan jordytan, knappast så lågt att något UFO skulle komma ner och avväpna det. Varför skulle de göra en sådan sak, är ju nästa fråga då?

Hur gör man när man avväpnar ett kärnvapen? Det är ju en raket med en kärnstridsspets och för att kunna desarmera måste man först stanna raketen och ta isär konstruktionen.

SleepingFox
0

Hittar inte videon där ufot flyger om kärnvapnet…

Cristine
0

SleepingFox
0

Nu känner jag mig besvärlig värre men jag får inte länken att fungera…

Det står bara: Not Found

The requested document was not found on this server.

[MargaretaA]
0

nä jag ser heller ingen sån film. bara en där två gubbar sitter och pratar…

Cristine
0

.

CNN Larry King- 2008
UFOs Shutting Down Military Sites

SleepingFox
0

Nu fick jag fart på något här… Hoppas det är rätt video. Tungan ute

Cristine
0

Larry King interviuar  folk och de spelar upp efter en stund videon där man ser missilen och ufon

SleepingFox
0

Ser helt klart väldigt skumt ut och väcker en massa frågor inom mig. Tror jag behöver se videon ett par gånger till för att sätta fingret på vad det är som verkar så lurt…

Cristine
0

20 missiler sköts ner 1967 av ufos,här bara tal

Gahella
0

Det är jag också så glad och tacksam för CristineGlad

Cristine
0

Då är vi åtminstonde tvåSkrattande

Gahella
0

Ja i alla fall härinne;) Men vi vet ju sen förr, att världen inte alltid är det den ser ut att vara. Och det finns inte bara En värld, det finns världar! Hejåhå, bäst jag tar det lugnt nu:) Kram allihopa!

[MargaretaA]
0

ja den såg jag inne UJ - men inga bilder med själva nedskjutnignarna.

Sen är jag givetvis glad för alla missiler som skjuts ner. Vi får väl tacka de däruppe för hjälpen även om de kanske inte gör det för vår skull.

jag läste en bok redan på 70-talet där det sas att utomjordingarna aldrig skulle tillåta kärnvapenkrig på jorden. Det skulle nämligen skada dem också…

Cristine
0

I första videon ser man det två ggr Maggan, dom upprepar samma.

Du måste ha missat det.

[MargaretaA]
0

vart finns den första videon? vilket inläggsnummer?

Cristine
0

[MargaretaA]
0

wow det här var inte kattlort!!!

Flera tunga gubbar som var med sitter hos Larry King, CNN.

Jag har lite svårt att hänga med i Amerikansk engelska men budkapet är tydligt. Det har inte gjorts några som helt undersökningar om UFOn sedan 60-talet. Vad är de rädda för?

Jag har alltid haft en önskan att jag under min livstid ska få hinna uppleva det slutliga beviset för intelligent utomjordiskt liv. Det är kanske inte så omöjligt ändå Förvånad

Cristine
0

Jag har sett ufon Maggan som flera hundra med mej har sett. Vi stod alla och tittade på dem och tidningarna var där och tog foton

De kom ut på första sidorna i tidningarna. Jag har skrivit im dem inne på Uj.. om du vill kan jag plocka fram trådarna.

[MargaretaA]
0

jag tror att jag har sett dem trådarna. Men länka gärna till dem härifrån.

Men det jag hoppas på är ett mera officiellt erkännande. kanske en planerad lågflygning av en UFO-flotta över Vita Huset med världpressen samlad. Eller varför inte en intervju av en Alien med Larry King på CNN Flört

Cristine
0

He he ja det skulle vara något deSkrattande

[peter54]
0

Som vanligt ser man två skumma vita prickar och en vit "stråle". Vad det är kan ingen människa se. Figurerna, de utomjordingar som förekommer i länkarna är oerhört dåligt återgivna på filmen och de ser mycket mer konstgjorda ut än många liknande jag sett i TV-serier.

Jag är skeptisk till hela UFO-grejen i allmänhet och till utomjordingar på jorden i synnerhet. Det finns en rad frågeställningar jag skulle vilja ha svar på innan jag över huvud taget ens förmår överväga förekomsten av någonting i den här vägen.

För det första är ju universums ursprung tidsmässigt simultant, varför skulle då någon art/population någonstans ha evolverat så oerhört mycket längre än vi? Visserligen var vetenskap förbjudet under nästan 800 år under medeltiden, men den tiden räcker inte för att utvecklas till den nivå de här utomjordiska figurerna påstås befinna sig på, det tar årmiljoner.

För det andra är det så fruktansvärt långt till närmaste stjärna med planetsystem att det tar hundratals år att färdas hit även om de skulle kunna färdas med ljusets hastighet.

För det tredje, varför skulle superintelligenta varelser offra hela livstider för att åka och titta på detta "zoo". De som hypotetiskt sett har kommit så långt skulle knappast ha något intresse av oss.

På en av filmerna pratas det om att de inte kommer från yttre rymden utan från en annan dimension här och att de här varelserna kan flytta sig emellan. Ja men då är de ju inte utomjordingar utan bara parallelljordingar.

[MargaretaA]
0

Dina frågor är motiverade. Det här med avstånden och deras ev. intresse av oss kan man grubbla på.

men att dem skulle vara utomjordingar har ju vi människor hittat på. UFO betyder ju inget mer än oidentifierade flygande föremål på svenska. Kanske handlar det om paralelljordingar. Men det är väl inte så bara det heller? Flört

Gahella
0

Det finns något som heter wom-holes som de tar sig igenom. Och på högre frekvenser finns ingen tid. Och de offrar sig inte, de har koll på oss så vi inte smäller fler ställen i luften som hände på Maldek, de asteorid-bälte som cirklar runt jorden och som blåste bort den skyddande atmosfären runt Mars. Och på så sätt blir ett hot mot resten av detta Universum. Sedan finns de ufos som är här i egennytta, men det är en annan historia. Det finns hur mycket som helst dokumenterat i gamla som i nya berättelser om man vill läsa mera.

SleepingFox
0

Det finns säkert hur mycket dokumenterat som helst men frågan är hur hög sanningshalten är…

Cristine
0

En av spaniens största ufo historier. Det finns video med radarbilder men eftersom ingen talar Spanska är det ingen ide.

Här kommer historien

Gahella
0

Det är sunt att vara skeptisk, det är jag med, men det är också sunt att ha ett öppet sinne:) Det finns mycket påhitt och lögner även där som i allt annat! Men det utesluter inte alla de som genom alla tider sett, och även haft kontakt med dem. Så att säga att de inte finns, att detta inte är möjligt, är att påstå att de som vågar gå fram och berätta är lögnare. Var och en får ha sin tro, tills vi vet bättre…

Cristine
0

Jag kan aldrig tro att militären som satt och berättade i Tv att ufon sköt ner 20 missiler som han sände, skulle sitta och ljuga för hela Amerika, och jag tror knappast att austonaterna som talar om att de finns ljuger heller. I vilket syfte.?

[MargaretaA]
0

Jag har läst Närkontakt av Witley Strieber. Det var den läskigaste bok jag har läst. Fy tusan jag kunde inte sova på flera månader efteråt.

Jag tror inte han ljuger - jag önskar att han gjorde det, men jag tror att han själv tror på sina upplevelser. jag får kalla kårar bara av att se boken. huuuuaa Skrikandes

n24128.jpg Communion a true story by Whitley Strieber image by FelipeSoto

Cristine
0

SleepingFox
0

Jag har i mitt liv haft det tvivelaktiga nöjet att bo med en missbrukare. Denna missbrukare har som sig bör en rätt stor vänskapskrets av likasinnade. Jag satt en kväll och lyssnade på deras prat om diverse svampar och rökbara grejor och vem vet vad det mer var när de började med berättelser om saker de upplevt när de haft sina ”trippar”. Den ena killen berättade om när han och hans vänner hade varit på väg hem från en fest i bil när de helt plötsligt passerade en varulv. Alla killarna i bilen såg klart och tydligt en fullvuxen man, iklädd skjorta och jeans med vargs huvud. När de passerat denna varelse så stannade de bilen, alla i bilen såg honom klart och tydligt än. De var frusna av rädsla, chock, förvåning… ja, allt vad man nu känner när man ställa öga mot öga med en varelse man inte trodde fanns annat än på film. Efter en stund (enligt vad jag fått höra har man taskig tidsuppfattning när man dragit i sig skit så vad en stund är vetti katten) fann de sig i vart fall och körde vidare.

Nu när denna kille satt i soffan och berättade sin historia så var han själv fullständigt medveten om att det inte kunde vara så som de sett. Men som han själv sa – Jag SÅG ju verkligen det jag såg. Ingen kan ta det från mig. Jag såg vad jag såg och det är sanningen sen även om det jag såg egentligen aldrig var där…

Nu menar jag inte att alla de som berättat om sina möten är knarkare, och jag menar inte heller att de ljuger. Men – jag vet att den mänskliga hjärnan har en fantastisk förmåga att ställa till saker för oss. Vi kan ”se” saker som inte är där och vi kan få för oss att vi upplevt saker vi egentligen inte upplevt… Jag tror att en människa kan ”önska” till sig händelser, syner bara hon vill det riktigt riktigt mycket.

Jag ser nog lite på det där med ufo-historier som jag ser på tanken om en Gud. Människans hopp och önskan om att det skall finnas NÅGOT där, något mer. Något eller någon som vi kan ”tro” på. Lägga vårat hopp till.

Så länge det inte skadar någon annan så bryr jag mig inte ett dugg om vad folk tror på. Om det är en sten, en utomjording eller en skäggig gubbe bland molnen (så som min barndoms ”gud” såg ut).

Men jag tror också att om man sticker ut näsan och berättar om sin tro, oavsett om det är stenen eller ufot så får man ta att det finns de som tvivlar.

Känner än en gång att det där med text är ett värdelöst kommunikationsmedel när det kommer till kritan, jag får inte fram hälften av det jag vill ha sagt och det som blir sagt kan tolkas på 3000 sätt och det helt upp till den sinnestämning som den som läser texten befinner i sig just då. Så låt mig avsluta med att säga att jag menar ingen något illa. Jag vill inte trampa på några tår, jag önskar bara få fram mitt sätt att se på saken.

[MargaretaA]
0

tips från Elisabeth på ÖN

http://www.gt.se/nyheter/1.1560612/har-ar-vastsveriges-markligaste-ufo-historier

varför är UFOarkiven i Sverige hemliga?

Gahella
0

Därför de styrande vill hålla makt och kontroll över oss, inge nytt under solen;) För om detta kommer fram, så är världen inte lika hanterbar längre…

Toyan
0

Jag läste Närkontakt för många år sedan och håller med dig, hade svårt med sömnen ett tag och har inte rört boken sen dess.

Hu jeda mej.

Toyan

[MargaretaA]
0

ja nu har jag lite svårt för dem här konspirationsteorierna.. men det är klart att det blir svårt att stoppa tillbaka anden i flaskan om han smiter ut Flört

Men nu ska de öppna arkiven en hel dag. Hur mycket hinner man gräva fram på det?

penke
0

jag är för ..otålig..eller trött efter dagen för att se alla film-länkar..kom bara att tänka på "löst prat" för en del år sedan,innan ..senaste Irak-kriget,att en ..demokrati skickade iväg två atombomber/robotar dit.men att de ..inte kom fram … (där av,marktrupper/invasion ?)

inte bara  på "förhistorisk" tid..(-60-talet) :- ) Glad

penke

Gahella
0

Finns massor av såna historier Penke, fler än vad vi vet och anar tror jag! Minns ni de anlagda olje-bränderna i Kuwait på 90-talet? De trodde det skulle ta flera år att släcka från myndigheternas håll, de släcktes på några månader, gissa av vilka?

Kan tipsa om föredraget som hålls den 1:a juni om ufosar och kärnvapen där insatta nu kommer och berättar om sådant det varit väldigt tyst om väldigt länge.Ufos och kärnvapen

Hoppfull
0

Och jag för min del tycker att det verkar oerhört mycket mer osannolikt att vi skulle vara de enda och dessutom de som kommit längst i hela universum (det lilla vi vet om allt som finns därute).

Jag ser mig själv som en liten pluttdel i ett enormt mycket större sammanhang och jag är övertygad om att vi inte är ensamma. Vi är ju faktisk tinte särskilt långt komna… så det är väl tur om de finns och kan hålla ett öga på vår bitvis självdestruktiva utveckling!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

O här kommer jag!!

Som inte vill ha Utomjordingar..Jag vet!! -Ego är jag. Vill att det bara skall vara vi i universum. Eller är jag Rädd?

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

jag tror inte heller att vi är ensamma. Det vore sorgligt om vi människor verkligen är "skapelsens krona" Obestämd

Sen är det inget fel på att vara rädd chik, det är jag också. Samtidigt som jag tror att jag vill se en UFO/utomjording på nära håll så skulle jag antagligen bli skiträdd om det verkligen hände - men det är väl normalt att vara rädd för det okända? Flört

Cristine
0

Vem är inte rädd he he..

[peter54]
0

När jag var yngre läste jag allt som fanns om UFO och utomjordiska varelser, Area 51 och en massa berättelser som enskilda personer hade delgivit, en teckning av ett rymdskepp en liten pojke gjort i någon fattig bondby osv.

Jag gick så långt att jag till och med läste von Däniken och böcker om de så kallade "männen i svart". Jag läste om Morris K. Jessup och hans försök att med hjälp av magnetfält förflytta saker, bland annat en jagare (slagskepp), långväga utan att tid förflöt.

Jag tycker själv att jag har ett öppet sinne, men för att jag ska tro på någonting, måste jag ha oantastliga bevis och nu när jag är äldre, tycker jag att jag inte ser några sådana någonstans i hela den här frågan.

Jag tror inte för ett ögonblick att vi är ensamma i Universum, men därifrån till att några andra intelligenta existenser skulle vara intresserade av oss, eller ens av vårt solsystem, är steget enormt.

Vårt solsystem är litet och vi är definitivt den enda befolkade planeten i det. Jag tror inte att några andra varelser, särskilt inte om de rent hypotetiskt kommit avsevärt mycket längre än vi, skulle ha det minsta intresse av hur vi beter oss här.

Jag menar inte att vi nödvändigtvis skulle ha kommit längst, men att det förefaller osannolikt att andra intelligenta existenser skulle ligga flera miljoner år i utveckling före oss. Detta mot bakgrund att allt i Universum är av ett och samma ursprung och därmed ungefär lika gammalt. Visserligen dör stjärnor och föds stjärnor genom stoftmoln, men det innebär inte att några nya existenser ser sig födas där än på flera miljarder år.

Cristine
0

Jag däremot var inte ett dugg intresserad av dem när jag var yngre

utan det var när jag på nära håll fick se ett i Venezuela, för första gången och efter det sett många fler. Jag tror inte de är intresserade av oss ett dugg utan utav jorden i´sig.