Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1083 ggr
Cristine
0

När du blir arg.

Hur avreagerar du dej? Går du ut och räknar till tio, skriker du, kastar du saker(oxtunga till ex.Skrattande) sparkar du på möbler eller tar en promenad?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fialotta2
0

Det beror på  situationen. Ibland säger jag vad jag tycker,  ibland blir det något dött ting som får ta smällen eller så räknar jag till tio och sedan avreagerar jag mig.

Jag tror inte det är hälsosamt att behålla ilskan inom sig. Det skapar spänningar i kroppen.

Hoppfull
0

Hm, det är som sagt olika… är det i en diskussion blir jag högljudd och kan gå iväg för att lugna mig. Är jag ensam så muttrar jag och svär för mig själv. Men jag har oxå en väldigt dålig vana av att bita ihop tänderna… det har resulterat i att båda mina framtände är spräckta och det har lossnat bitar ur dem… Oskyldig

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

hehe

jag blir sällan arg. När jag blir det handlar det oftast om maktmissbruk. När den starke trampar på och kör över den svage.

Eller när någon med dold agenda skadar sina medmänniskor med lögner och ljug.

Då vässar jag mitt skarpaste vapen - tungan - och dräper dem med några väl valda ord och jag drar gärna ner brallorna på dem offentligt.

Tyvärr lyckas jag inte alltid men det brukar lätta på trycket - då har jag i allafall gjort vad jag har kunnat.

engel2.gif engeltje image by Knorrie1970

SleepingFox
0

Jag har väldigt lätt för att bli arg när saker bråkar. Hur jag reagerar beror på situationen men oftast blir det väl att jag svär en ramsa och så är det bra sen.

Jag hade så mycket lättare att kontrollera mitt humör när jag tränade men nu finns det ingen möjlighet för det längre och det känns både i kropp och själ.

Cristine
0

Jag blir sällan arg och då jag blir det är det mest på elektriska  saker som datorn t.ex..den kan jag svära på så det ryker och osar. På mej själv skäller jag ofta och om jag slår mej förståss..då brukar jag gå igenom hela registret både på Svenska och Spanska.Skrattande

chik
0

Jag är nog den som gapar, o för ett härrans liv.

Men nu har vi ju dom små käkka försäljarna som ringer. O dom brukar jag avreager mig på, om jag går med något i kroppen som vill ut..

För jag kontrar när Tele.F. ringer, Med att jag är inte intreserad av Gratis eller något på tele.O har dom vett på o tacka för sig, så är allt lugnt, Men om dom säger det Magiska ordet "Bara" Då blir jag skogstoki.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fialotta2
0

#6 Det finns något som heter nixreklam, tror jag, eller så är det något liknande Om man fixar det så slipper man de som ringer upp och ska sälja saker. Nackdelen för dig är att du inte har någon att avreagera dig på.

[MargaretaA]
0

haha den var bra. men ibland rings det ändå Obestämd

Soffe
0

Jag gör inget speciellt.. Men blir jag arg så kokar jag av ilska, jag har kort stubin ibland och då tar det en stund innan jag kan lugna ner mig igen.. Ilska är ju rädsla oxå.. Att bli och vara arg är definitivt inget roligt heller..

Fialotta2
0

#8 Ja, försäljarna har hittat kryphål och sedan är det de man har varit kund hos tidigare som ringer. Jag tycker det har blivit lugnare.

[MargaretaA]
0

visst har det blivit lugnare. Men det händer ibland att det ringer nån man inte är kund hos, och när man talar om att man är med i nix så säger de; oooooj förlååååt jag ska genast plocka bort dig från vår lista. hrmf fan trot Obestämd

penke
0

Om jag blir arg..

höll jag på att skriva,det vore bara en ½-sanning,iallafall arg så jag nästan får blodstörtning..

jag vet inte om jag är ,,för lugn&cool,jag tycker varjefall att jag inte brukar behöva något sätt att avreagera mig på efteråt

är någon.."dum" svarar jag tillbaka/säger ifrån,direkt eller strax,i något fall har jag väntat in rätt tillfälle (kan vara illmarig)

är någon drullig bara,tex. kör bil som ..#*%&¤"#,kör om vårdslöst,tränger sig in precis framför mig,då kan bli *MORR* i en sekund,sedan blir jag glad o ..tacksam,för påminnelsen,:att jag själv inte är så stressad o pressad (tacksam för "spegeln")

av egen erfarenhet vet jag att det är viktigt att ..balansera sina känslor,att "avreagera" sig rätt/på rätt person/händelse,det behöver inte vara en kraftmätning med en..chef,det kan räcka med att säga: nej ibland.. det kan faktiskt innebära respekt,istället för att känna sig hunsad (!) det senare är sån´t som får ..tryckkokaren att närma sig explosionsgränsen,och BOM ..när nå´n av ungarna råkar välta ett saftglas,eller att trafikljuset slår om framför dig..

"du" bara söker en anledning att ..få explodera,vem som..

det är inte bra.

(det är heller inte någon annans fel)

*kjamen* :- )

penke

chik
0

Fia!!Vem skall jag då träna på?

O jag tycker att dom skall respektera vad jag säger.

Skall tillägga, att telefonförsäljare i det stora hela har blivit gätte bra, på att tacka för sig..Braaaa!

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Arg!!

Våra små djur kan ju bli lite smått arga.

[peter54]
0

Det beror ju på om jag blir arg på någon annan, eller på mig själv. Jag har rätt lång stubin, så det tar en stund innan jag blir arg, men jag grymtar rätt ordentligt när jag verkligen blir det.

Blir jag arg på min fru går jag oftast ut för att kyla av mig lite, då går det bättre att resonera om saken sedan.

Blir jag arg på en främmande person, blir jag nog sarkastisk eller ironisk. Är det en kompis säger jag direkt vad jag tycker.

Toyan
0

Goderafton!

Jag är en lugn person och blir inte så ofta arg och då är det oftast orättvisor och maktmissbruk som får mig att gå i taket.

Sen kan det vara att jag blir arg på mig själv om jag klantat mig tex tappat en karott i golvet och så saker som inte funkar som dom ska.

Som Cristine skriver när jag slår mig, en tidig stressig morgon för många år sedan slog jag i vänster pektå i en hallbyrå, en rejäl smäll för den tån är fortfarande inte lika rörlig som den på höger fot. Man kan lugnt säga att det osade svavel då.

Kram / Sonja

Cristine
0

Jag minns när jag slog ögat i skåpet, när jag snavade på en katt. Så många namn har nog ingen katt fått.Tungan ute