Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 1795 ggr
[GunillaF]
0

Vad har du gjort i helgen?

Har du haft det bra i helgen? Jag hoppas det!!!! Skrattande

Har du slappat, varit i trädgården, sjösatt båten……?

www.smilie.dk

SleepingFox
0

Jag har gjort så lite som möjligt… Oskyldig Eller kanske jag skall säga att jag har gjort bara sådant som jag känt för att göra (förutom att jag vart tvungen att besöka den rackarns butiken två gånger igår då… Skrikandes )

Travat runt i naturen, suttit rakt upp och ner på rumpan på en filt och njutit av solen, fotograferat, sett en massa filmer och bara njutit av tillvaron. Kan ju konstatera att sämre helger har man haft i sitt liv. Skrattande

[GunillaF]
0

Det låter härligt! Man ska ta en sådan helg ibland och riktigt ladda upp batterierna!Glad

Free-spirit-minded
0

Jobba mellan 9.00- 18.00 lördag

Nu på jobbet sen kl 18.00- 8.30 imorgon.

Roligare helg har man kanske haft men det är okSkrattande

[GunillaF]
0

#3 Du kanske är ledig någon dag iveckan och nästa helg då?!Glad

Free-spirit-minded
0

#4 Ja, jag gillar mina oregelbundna arbetstider passar bra när man pluggar också. Grejen är väl att man är ledig när andra jobba som gör att man blir lite osocial men det får man fixa sen och till dess är jag här och tjatar på er Skrattande

[GunillaF]
0

Det är bara roligt att du är här och "tjatar". Fortsätt med det!Skrattande

solblomman47
0

Ja denna helg blev inte som jag tänkt mig.

Först blev torsdagen omgjord den blev inte som det var planerat.

Första maj firade vi vårt banbarn för han fyllde 8 år.Hade en härlig dag ute i solen hos vår dotters familj.Kusinerna hade jätteroligt med varandra och vi övriga hade det trevligt.

Senare mot kvällen var vi på gravarna och städade bort efter vintern satte blommor på mina föräldrars grav eftersom det var 2 år sen mamma gick över till andra sidan. Vi passade också på att gå och titta på forsen i Ljungan eftersom det är så mycket vatten i älven nu.

På lördag morgon åkte vi och hämtade husvagnen.Alla fick hjälp att dra upp vagnarna av en stor bil till stora vägen eftersom det var så lerigt och blött.

Vi hakade på vår vagn och sedan skulle min man flytta bort den en bit för att vår sons husvagn skulle komma upp.

Då står jag kvar men glömmer att husvagnen är bredare än bilen,tur att husvagnen sakta rullade framåt för det bara small i mitt huvud och bröstrygg sen flög jag ner i ett dike som var ungefär en och halv meter djupt fullt i grova vassa stenar och grus.

Som vanlit hade jag min skyddsängel med mig.Det blev lite skrubbsår och blåmärken och ont i huvud och nacke.Vi åkte hem med husvagnarna till min mans arbete  och sen blev jag hem skjuttsad för jag ville lägga mig.

Sov några timmar och när jag vaknat så hade jag så ont i nacke och bakhuvud så jag blev inskjutsad på sjukhust.Där fick jag omedelbart en hård krage på mig som jag hade på mig i nästan fem timmar fick genomgå röntegen i nacke och bröstrygg.

Som tur var så var kotor och skelett helt.Utan det är bara mjukdelarna som fått en smäll (det är ju inte bara det kan bli lika mycket besvär därifrån också).Fick två sprutor för inflamation och svullnad samt för värk. Kände mig mycket lullig när jag fick krypa ner i en riktig säng sov som en stock hela natten.Jag har inte lika ont nu som i går men tyvärr kan det bli sämre de första dagarna.Har fått en mjuk halskrage som jag ska ha några dagar samt mediciner mot smärtan.Ska ta det lungt en tid, därför kommer jag  inte att kunna sitta vid datorn för det känner på för mycket på nacken.

Jag blev nästan ett helt dygn på sjukhuset inte precis vad jag tänkt mig men det är sånt som tyvärr kan hända.

Så min helg blev lite anorlunda men man får inte bestämma jämt hur man vill ha det.Tydligen är detta år ett olycksår eftersom det hänt så mycket på de första fyra månaderna.Men nu hoppas jag att allt kommer att bli bättre och att det inte tilkommer nått mer i min nacke för jag har nog där som det är.

Men jag är tjurig så jag är nog snart här igen.

Jag hoppas att ni andra fått en liten bättre helg änn jag.

Kram/KerstinFlört

Free-spirit-minded
0

Förvånad 

Skrattande

evrekaw
0

Sjukhuset… Bara sol genom fönstret… Men fick en fin kväll i kväll!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Free-spirit-minded
0

Krya på dig solblomma

[GunillaF]
0

#7 Men oj…vilket elände! Rynkar på näsan

Cristine
0

Det var då olyckligt solblomman, som om du inte hade nog med dina krämpor sedan förut. Tur att du hann ha trevlig innan olyckan hände. Du hade också tur i oturen. Det kunde vart värre. Krya nu på dej så du kan sitta framför datorn igen. Vi väntar.

Kram

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

solblomman47
0

Tack mina vänner nu ska jag ta mina sista tabletter för idag och försöka sova men det gör så förbaskat ont när jag vänder på mig.

Jag som skall åka med kolhydrater i fokus till Finland på fredag.Jag undrar hur det kommer att gå,skit att allt ska hända när man ska göra nått roligt.Rynkar på näsan

Kram på er alla/KerstinKyss

[GunillaF]
0

Jag har haft fullt upp den här helgen. Har inte haft så mycket tid för er.Skäms

Jag har gjort färdigt med krattning och sånt ute på tomten.

Jag har sytt färdigt dopklänning och hembyggdsdräkt. Det mesta hade jag gjort förut. Det var bara knapparna som fattades men nu är de också fastsydda.

Jag har bakat till dopkalaset och jag har tvättat och strukit det jag ska ha med på Kretasemestern!

Idag hann jag faktiskt med att ta en stund ledigt så jag och syrran cyklade till en av mina söner och fikade.

Det känns på ett visst ställe (!) att jag suttit på cykeln i 8 km för första gången i år!Tungan ute

penke
0

det har varit mycket helg denna gången,å jag "ledig" nästan hela tiden..nå´n timma bokföring "bara"

på torsdagskvällen var jag iväg,o bara ssisterade i köket,såg mer grillrök än eld (de släppte tydligen LITE på eldningsförbudet).. var inte iväg till ngn stor eld med sång o tal),  det blev en sen o rolig natt..

resten slöa&slappade med att måla färdigt garaget,de stora ytorna,dörr o fönsterfoder så långt färgen räckte *pu´h* :- )

osså grävt igenom landen o delar av rabatterna,några omplanteringar,några gamla rosor som inte längre vill :- /, pep-talkade de på för-groning o var SÅ nära att skörda första rabarbern *ler*,jag behöver nog dem senare i veckan..kräm blir det nog Tungan ute

en kväll satt jag bara ute på verandan med ett glas rött,det är/var ju som sommar,nästan,.. lite svalt i vinden..ibland

joo,"snyggkortbyx"-premiöär avklarades oxå, skrutt-kortisra har jag när jag jobbar i trädgården :- )

det är så skönt när det är soligt o varmt,mäniskor dräller förbi o omkring,lättare att byta några ord o så.. andra är nyfikna vad/hur jag målar,vad jag sår i odlingarna (det är bla. sånyt jag frågar oxå)

penke

[GunillaF]
0

#15 Mmmmums. Rabarber!  Jag stog och kikade på mina också men jag får nog vänta någon vecka tills jag kan ta in de första och jag gör nog en rabarberpaj! Smask!Skrattande

[peter54]
0

I min familj har vi en devis som vi försöker leva upp till - att någon förändring/förbättring ska ske varje ledig dag. Det kan vara något litet som att få upp en krok till en tavla, eller något stort som att påbörja ombyggnad inne/ute.

Nu i helgen har jag gjort iordning ett litet blomland tillsammans med min sexåriga dotter. Hon har valt tre blomster att ha där; solros, sömntuta och kejsarvinda.

Jag har satt igen en glugg ovanför dörrarna till vårt nya trädgårdsförråd i bortre änden av carporten jag byggde för ett par år sedan och även fått upp vindskivan på den sidan.

[GunillaF]
0

#17 Jag måste också "bestämma" att ett visst antal "saker" ska vara gjorda innan dagen är slut. Funkar bra!Skrattande

Cristine
0

Här har ätits oh druckits och ätits och druckits, både borta och hemma,sedan blir det inte så mycket gjort eftersom man inte orkar/kan röra sig. Idag har jag i alla fall påtat i rabatterna lite.

[peter54]
0

Vi har tittat efter Fjärilar också, min dotter och jag. Hon är mycket intresserad av Fjärilar och har rätt bra koll på de vanligaste. Igår lärde hon min fru/sin mamma att citronfjärilshanen är klargul och honan blekgul.

Vi såg i alla fall en sorgmantelfjäril, ett antal påfågelöga, några kålfjärilar och nässelfjärilar samt en aurorafjäril, en hane. Det var länge sedan jag såg en sån.

SleepingFox
0

Men oj vad flitiga alla varit då. Nu är det nästan så jag skäms en smula för att jag inte gjort något vettigt alls. Skäms 

Fast, jag var ju förvisso taxi i torsdagsnatt så liiiite nytta har jag gjort också…

penke
0

vem har sagt att alla andra har gjort något ..klokt,

ibland är det vettigaste man kan göra..*se* molnen passera o ligga o *höra* gräset gro.. *ler*

penke

/som gillar att måla :- )

och skörda..(odlingarna)

oxå *skratt*

[GunillaF]
0

#21 Jag har ju haft bråttom bara för att jag ska iväg och "lata" mig en hel vecka!!!

Då ska jag titta rakt upp i himlen eller rakt ner i sanden. Emellanåt ska jag sätta på mig solglasögonen och "fönstershoppa" alla snygga karlar i badbyxor!!!

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men Gunilla varför måste du resa ända till cypern för att se män i badbyxor när du kan få se nåt bättre här?

Mammi
0

Jag har varit och kollat på möbler till den lägenhet jag ska flytta till i början av juni.

Allt som händer nu här hemma med separationen mm är ju inte speciellt upplyftande om jag uttrycker mig milt, men igår när jag åkte iväg och beställde möblerna kändes det lite bättre iallafall, och nu längtar jag tom lite till min nya lya…Det blir nog bra det här med till slut, även om det känns nattsvart ibland.

Min affirmation får bli: Jag är vacker jag är bra-

allt jag vill det klarar jag!

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag läset att det har varit full aktivitet över det hela.

Solblomman.Ta nu hand om dig. "sicken avslutning"

Gunilla.Cristina har nu gett dig något o kolla på.

Här hoss oss har det varit grilning o bekantar hela helgen, så nu har jag fått träffa folk för ett helt år.Men vi har haft roligt o många goa skratt.

Men jag måste erkänna att det är sjönt när vadagen träder in.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#24 Tack Cristine! Jag delar med mig till er andra också! Skrattande

evrekaw
0

#25 Vad blev det för möbler??? Nyfiken i en strut är jag… Hittade du något fint? Färg? Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."