Mat!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser ni på innehållsförtekningen när ni handlar?
Vet ni vad allt betyder som står på innehållsförtekningen?
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har läst -Den hemliga kocken. O jag blev rätt så rädd.
För det är många tillsatser som är i störe mängd giftiga, o skall inte ges till barn unger 1 år..
Jag kan rekomendera den boken.Den hemliga kocke.
Googla gärna o se vad som fins..
svar:JA !
fast jag har inte koll på alla e-nuffror,just nu,har jag mest de där "smakförstärkarna" i minnet, 620 - (glucamater) aspartam är jag oxå "försiktig" med,det är faktiskt nyttigt att ta en koll på vad du stoppar i dig,även där du tror du är säker.. !
Jag är ju vegetarian så jag blev ..ganska äcklad när jag upptäckte att de hade griskadaver(sic) i mitt TIDIGARE favo-tuggummi, apotekets V6 !! (gelatinet) läst att flera från bla. vegetariskt.ifokus mailat både apoteket o V6..med resultat (?) har själv inte läst/köpt igen
den hemlige kocken har jag bara läst fläckvis,men fått uppläst valda delar av.min "bibel är annars Sanna Edhins :den självläkande mäniskan, som kom för ca 10 år sedan,lite på samma tema/livs stig.
i kocken..skriven han om glass,där är jag välsignad,dels har jag Klings några mil norrut(inte omnämnd,även om de inte har skummjölksextrakt som första/mesta ingrediens) däremot har jag Österhagens nå´n mil sydost,+ en filial fem minuters promenad nära,den glassen är inte av denna världen 

penke
Sanna Edhins-Den själv läkande mäniskan. Den skall jag för söka att låna.
Vist är det viktit o ha koll på vad vi stoppar i oss. O som du skrev här om v6 tuggis..Det hadde jag ingen aning om..Så tack för det.
Susanna (som hon hette inan skiljsmässan,hon bytte förnamnet istället för det inarbetade efternamnet),jag är ganska säker på att den boken finns på de flesta bibliotek
om tuggisrana,var det så långt ifrån min tanke oxå,griskadaver i tuggummi !!,sockerfria från apoteket,det låter tryggt,men var det inte,NU tror jag V6 har bättrat sig lite,efter .."mailstorm",nu är det ..bara aspartamet kvar
den som har starka nerver(?) kan googla efter hur de "uppfann" det ("extremt söta avfallsprodukter",för dyrt att deponera,billigare att sälja sk-ten) :- /
penke

Tror att man mår bättre om man inte läser om det
Presis Penka.
wikipedia "Sötningsmedel" Där tycker jag man kan läsa mycke o därkan man komma till E-Nr.

Jo jag är ganska petig med mat faktiskt! Inte kan jag alla E-nr men ju färre desto bättre och 600-numren köper jag inte! Men läser och läser på förpackningarna det gör jag…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
free!!Jag håller med dig.."Det man inte vet har man inte ont av."
Men det är kanske så att det är därför att vi har ont i våra kroppar.Vi stoppar i oss så mycket som inte är ätbart - i en annan mängd.
Detta är mina tankar.
Eftersom jag är födoämnens allergiker så kollar alltid innehållsförteckningen då jag ska köpa en ny produkt och sedan någon gång då och då eftersom ämnen byt uts emellan åt.
Det är också så att om man är intresserad att få i sig så lite socker som möjligt kan det var en sak att titta på innehållsförteckningen för den skull. För en tid sedan upptäckte jag att en produkt som skulle innehålla lite socker innehöll mer socker än andra liknande produkter.
Tillsatser oavsett vilket E-nummer ska man äta så lite som möjligt av. Men som allergiker så vet jag att man också kan vara känslig mot det naturliga konserveringsmedel och färgämnen också. Helt klart är det bättre att äta av de naturliga konserveringmedlen och färgämnena de konstgjorda.