Datorer blää!
Det finns inget värre än när datorn krånglar och man är i väldigt stort behov av den. Det hände mej igår med tvåå.Inte klokt alltså. Och när jag skulle lägga in bilderna till festen blev det bara strul.För tillfället går det inte att ta in bilder på min och än mindre något från Youtube, så då var jag tvungen att springa över till dotterns, det var bara det att den är jätteseeeeg, så det tar 2-3 minuter för varje bild/video att komma in plus att när vi kom överrens om att jag skulle lägga in dem så kom jag inte in alls. Tala om att gå i taket..jag tror det ångade om mej..det finns inget som gör mej så arg och frustrerad som en dator som inte vill funka!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Håller med dej man är så beroende idag av datorer, Konstigt att vi överlevde innan utan dator. Jag har min lapptop som är helt kass, Tror inte att den går att laga. Får hoppas de.
Men får köpa en lite billigare så jag kan ha i stugan också. Flyttar dit nästa vecka och bor där sen hela sommaren
Det låter härligt Tina.
Nä det är ingen ide att lägga ut mycket pengar på dem om man bara ska ha dem i sommarstugan.Jag klagar på min men jag har haft den i 8 år, så det är nog dags att byta. Ska köpan en på Kjell,s som man plockar ihop själv. Kostar bara lite över 2.000
Så duktig är inte jag så jag kan plocka ihop en dator själva och sen sätta ihop den. Men jag har inte försökt ännu
Jag försöker mej på allt och eftersom jag är envis så lär jag mig till slut..man lär av misstagen. Det är inte så himmla svårt.
Och jag missade partyt i går kväll! Kom inte in på forumet, och vad jag läst i trådarna idag så var det nog bara här det var fel.
Ni verkade ha haft kul! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Envishet är bra, De första orden som jag lärde mig som barn "Jag kan själv"
Ni kan ju bara gissa hur jag har det på jobbet…. Jobbar hela dagarna med att hjälpa folk som är i er situation, många är frustrerade och arga, men de flesta blir sååå glada när man har hjälpt dem.
Då var det därför jag inte kom in Anders men jag hade min fajt med mina egna datorfel också.
Stackars dej Nancy..de är nog väldigt griniga från början då.
Håller med…min laptop låser sig ofta och det är såå jobbigt! 

Ja,datorer ska bara fungera, och fort också
Jo visst går det att sätta ihop en dator. Bara man vet vilka delar man skall beställa. Eftersom jag har en datatekniker som man så har jag växt ifrån det problemet. Han har tagit över byggandet.
Nu håller jag inte reda på något om det.
Var rädda om varandra
Apropå datorer, jag fick den här av en kompis …
Bäste Supportavdelning
Förra året uppgraderade jag från Pojkvän 5.0 till Man 1.0 och märkte en prestandaförsämring i blommor och smyckeprogrammen som fungerade alldeles utmärkt under Pojkvän 5.0.
Dessutom avinstallerade Man 1.0 massor av värdefulla program, som Romans 9.9, men installerade istället oönskade program som Tipsextra 5.0 och Sportnytt 3.0.
Konversation 8.0 fungerar inte längre och Husstädning 2.6 kraschar helt enkelt systemet. Jag har försökt köra Tjata 5.3 för att fixa problemen,men det hjälper inte. Vad ska jag göra?
Hälsningar från Desperat
Bästa Desperat
För det första, kom ihåg att Pojkvän 5.0 är ett underhållningsprogram, medan Man 1.0 är ett operativsystem.
Försök att köra kommandot C:/JAG TRODDE DU ÄLSKADE MIG och installera Tårar 6.2. Man 1.0 kommer då automatiskt att köra programmen: Skuldkänslor 3.0 och Blommor 7.0. Men kom ihåg, flitigt användande kan orsaka att Man 1.0 återställer sig till Tystnad 2.5, Happy Hour 7.0 och Öl 6.1.
Öl 6.1 är ett mycket dåligt program som skapar Snarka_högt.WAV filer. Vad du än gör, installera INTE Svärmor 1.0 eller ett annat Pojkväns-program. Dessa program stöds inte och kommer att krascha Man 1.0.
För att summera så är Man 1.0 är ett bra program, men det har begränsat minne och tar lite tid på sig för att lära sig nya funktioner. Du kan dock överväga att kanske köpa lite extrautrustning för att öka prestandan. Personligen rekommenderar jag Varm mat 3.0 och Sexiga underkläder 6.9. Lycka till,
Supportavdelningen
Peter!!!Du är la för rolig.Klart godkänd.
Lena.P är jag i verkliga livet.
den var bra!
Ha ha… Öl 6.1 är inte bra….man bör uppdatera till exportversionen 7.2
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är det bara jag som har problem att komma in på forumet?
Nej, du är inte ensammen. Ibland är det segt som kall sirap.

Haha, håller med! Det är faktiskt det enda som gör mig irriterad, nu när mitt bredband har strulat har jag vart nära på att hoppa sönder modemet, vart inte bättre när jag köpte ett nytt för 700 och märkte att det inte var den som var problemet! Så nu ska en telia tekniker komma och leta fel på tråden… Undrar om jag kan få felia att betala mitt nya modem? 
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Här fungerar alltid allt… Har en man med magiska fingrar angående allt… Han tycks uppleva det som roligt när någonting krånglar, För då får han ta fram alla sina små skruvmejslar av alla de slag (jo, han är prylgalen ang. verktyg vilket jag påpekar ofta…) Och då får han ju bevisa att alla dessa mockapärer han införskaffat visst behövs…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Nu är det knass igen.Kan bara göra ett inlägg så får gå ut o gå in igen…Hur roligt är det?????
Lena.P är jag i verkliga livet.

#22 Kanske dags att updatera Explorer… Min man gjorde det igår å tjo vad mycket bättre det blev… färre hang-ups må man säga…
Man ska klappa om och go´tala med datorer på samma sätt som med bilar. Tala om att dom är bra och värdefull. Då fungerar dom ett tag till!

#24 Inte då… Min gamla rishög till Ford krånglar aldrig… Det är besiktningsgubbarna man ska "go'tala" med…
Nu krånglar det igen, det tar flera min. för att komma in.
Bilar ja, när svärmor kom och talade om att hon fått körförbud innan idag .trodde jag det var bilen, som i och för sig gått i genom besiktningen för nån vecka sen helt utan anmärkning. Men det var hon själv. Hon hade varit hos en ögonläkare och fick inte kära bil förrän hon opererat sig , men efter var det inga problem enligt läkaren
Var rädda om varandra
Så du får vara chaufför..så roligt.
Javisst. Men det skall väl ordna sig. Hennes syster bor brevid mitt jobb så hämtar jag henne på min middagsrast så kan hon shoppa och sen gå till systern tills jag slutar jobbet. Och hon ser ju ett slut på att vara låst hemma. Så kan det vara att bo på landet. Jag kan ju inte ta ledigt hur som helst för att köra på allehanda aktiviteter som boule. så hon får väl åka med någon annan under denna perioden.
Var rädda om varandra
J….ar vad man förväntas skjutsa ungarna runt nu för tiden! När en annan va ung ( märks väl aldrig att man börjar komma till åren…) så fick man ordna detta med chaufför på egen hand, och gick det inte blev det till att lifta.
Men nu då ska man skjutsa dem runt även om dom börjar närma sig 30 strecket! ( Närapå i allafall…) Bortskämda, det är vad dom är!
Men jag skjutsar gärna ungarna när de är hemma. Har alltid hämtat dem inne i stan när de var ute. Hade ett gäng i bilen av ungdomar. Ibland när vi kommit hem så satt vi i köket och snattra alldeles för länge. Sen har nog aldrig mina ungar räknat med att vi skall skjutsa, det har bara blivit så. Det började med att man skjutsade laget när de skulle spela match.eller ida eller annat Oftast var det ju samma föräldrar som körde och man fick en härlig kontakt med ungarna,/ungdomarna.
När barnen är vuxna, blir det de äldre dvs föräldrarna som skall skjutsas.
Var rädda om varandra
Det slapp jag genom att inte ta Körkort. Jag körde bil ändå i de länder jag bodde, det var inte så noga där på den tiden.
Jag såg det nog inte som att jag skulle slippa. Var jag förälder så ville jag vvara med och stötta dem. Min pappa körde inget. Jag krävde det inte. Men jag fattar inte att de lät mig lifta och åka med för dem villt ferämmande människor hem när jag var 14 15 år.
Var rädda om varandra
# 31 Men det är ju just där det skiter sig enligt mig! Man ska ju hålla på och skjutsa likt förbaskat även när dom själva blivit vuxna!
Nu är det min tur att bli skjutsad runt stan ju!! 
haha, du får väl säja till dem. Mina ungar får skjutsa mig om jag ska bort och vi vill ta vin. ( ja om de befinner sig hemma hos föräldrarna förståss) de bor ju en bit bort nu.
Var rädda om varandra
mm….Ska börja ringa dem i tid och otid och tvinga dem att hämta mig på olika ställen i arla morgontimmar, va glada dom ska bli! 
Annars ska jag hota med att tänk om det händer mig nåt om dom inte kommer osv…hehe….det här kan ju bli riktigt kul ju! 
haha gör det
Var rädda om varandra