Psykopattest
Känner du någon som du misstänker är psykopat?
Läs gärna artikeln i aftonbladet och gör testet (finns till höger på sidan). Här handlar det visserligen om grannar, men det är bara ändra till Chef, arbetskamrat, släkting eller annan som du har haft i din närhet.
alla som gör testet får en gratis bok om personlig utveckling att ladda ner.
Jag har inte hunnit läsa den än, men den ser mycket intressant ut.

Har sparat den ska skicka den till en jag tror kan vara road

Jag gjorde testet utifrån min syster och hon fick 38 av 46 möjliga… "finns anledning att vara vaksam, kan finnas drag av psykopati" Det har jag iofs vetat ett tag nu, men ändå…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2 Så obehagligt! Har du kontakt med henne? (Om jag får fråga, säg ifrån om jag är närgången!)
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ingen fara…
jag bröt kontakten med henne för ett antal år sedan och hon blev totalt bindgalen. Nu har vi en ytterst sporadisk brevkontakt, jag har avböjt mer kontakt än så. Det fungerar inte särskilt bra det heller eftersom hon tycker så oerhört synd om sig själv utifrån brytingen… jag har ju varit så elak så det kan hon bara inte begripa och ingen annan heller (hittar hon på…). Hon ljuger hejvilt om mig och andra och drar sig inte ens sekund för detta om det får henne att framstå i bättre dager.
Jag har haft två chefer och en ingift släkting som tack och lov är ett X numera.
Drar man på sig dessa människors ogillande är det bara en sak att göra - lägg benen på ryggen och spring för livet!
Innan man vet ordet av är man totalstrippad på allt vad människorvärde heter och dessutom baktalad och beljugen för resten av världen. Det är fullständigt omöjligt att få rätt mot dessa fantastikt övertygande och charmerande människor. 
exakt precis det jag har varit med om också…
Ibland finns det inget annat att göra än att bryta kontakten. Det är hårt, men man kan inte hjälpa hela mänskligheten!

Det kan låta hjärtlöst och hårt men det är det bästa jag gjort i hela mitt liv när jag tog mig loss ur hennes grepp. Hon ägde mig och har gjort sedan vi var små och hennes sätt förklarar en hel del av mitt sätt att alltid stå tillbaka och aldrig våga säga ifrån ordentligt. Det har straffat sig kan man lugnt säga!
Tyvärr är hon ju så manipulativ att mina föräldrar oxå gärna ser mig som skurken och den som gjort fel… och att hon såååå gärna vill att vi ska bli en hel familj igen och börja umgås men jag vill ju inte snyft snyft…
Det måste vara tufft när det är en så nära släkting. Hur gammal är hon?
jag har hört att en del mjuknar när de blir äldre. De kanske går med på att söka hjälp till och med. Det normala med psykopater är att de inte söker hjälp eftersom de inte kan se att det är nåt fel på dem (det är bara fel på alla andra).
Men det finns ju grader även i helvetet menar jag. Alla fall är inte hopplösa vad jag förstått.
#8 Era föräldrar vill väl inte se att de har gjort något fel. Psykopater har vad jag förstår en hel del medfött, men sen kan man fostra ett barn rätt eller fel…
Du får komma ihåg att du i alla fall inte gjort något fel!

Hehehe, nej hon är ju ingen fullfjädrad psykopat men har alldeles för många av dragen. Hon är 47 år och har mjuknat en aning, med betoning på en aning… eftersom hon är så opålitlig och manipulativ så vet jag inte heller vad som är mjknat och vad som faktiskt är ren show för att få mig att vilja träffa henne igen. Hon bor tack och lov 100 mil ifrån, vilket jag förstår nu varför jag undermedvetet sökte mig så långt bort, så det är ju ingen risk för ofrivillig sammanstötning.
Hon hävdar själv att hon gått i terapi och det har hon, säkert 5 ggr! Så hon anser sig vara psykiskt helt fri från problem numera 
Det är tufft att ha en så nära släkting. Men det som är tuffast är ju hur hon lindar mamma och pappa och min lillasyster om fingret och lyckas få dem att tycka att allt är mitt fel hela tiden. Egentligen är det det som gör mig ledsen, inte så mycket att hon är bäng för det är ju osm det är!
Jag gjode testet, på mig själv, jag är inte psykopat.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hi, hi.. Gjorde testet utifrån en före detta granne… Det blev nästan full pott…
Vi valde att flytta!
Fick veta senare att det huset är det som sålts och bytt ägare flest antal gånger i hela det området…
Man kan undra varför… 
#12 Pst… Draken… Man kan inte göra psykopattest på sig själv fattar du väl!!! Psykopater manipulerar och inser inte att de har några som helst fel och brister… Klart du inte får utslag på dig själv - oavsett hur det ligger till… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

#13 Hahaha 

Oj då, var det därför jag fick så fina resultat?

… när jag är inte rå, jag hugger inte katter över ryggen och jag slukar inte rävar…

#15 Såja Draken… Det är ju frågan om 50/50 Lika stor chans till både och… Men med tanke på att du är vattuman, akademiker… Nää… ingen direkt risk va… 
Klart inte jag är ju jättesnäll + att jag går på gubbgympa + att jag är byråkrat.

… om inte händerna skakat så när jag ser katten…
… katten ska…

jobbigt - det är ju det dom är världsmästare på - svart bälte i manipulation.
Det enda du kan göra är väl att försöka vara klar och tydlig med resten av familjen. Förstår dem inte så gör dem inte - du kan nog inte göra så mycket mer…

Nej så är det! Jag får förklara för dem varje gång hon snackat omkull dem, hur hon gör, vad hon säger och hur det egentligen beror på henne och så är det lugnt en stund och sedan börjar det om. Men det är tusentals gången bättre än förut när hon var min energivampyr och nästan åt upp mig
Nu är jag ju fri och slipper all skuld och allt annat hon alltid vältrat på mig.

Draken är inte farlig, har ätit.

#21 Fick Draken hela kycklinggrytan för sig själv eller? Draken riktigt rysligt mätt kanske… 
Hoppas hoppas…. 
Flickan tyckte att det fanns brosk i kycklingen, gillade inte käket.

Så är det att vara pappa.

#23 Tonårstjejpappa… Grabbar märker inte sånt… De tuggar knappt.. Äter som reptiler - gapa - svälj…
Jo jag vet, de sväljer allt de hittar.

#25 Snart får man köpa större kylskåp… 
Det behövs nog inte de äter allt innan det kommer i skåpet, köp torrfoder, det drygar ut det hela.

Det försvinner det med, säg bara att det är något nytt du testar.

Hm… då är mina tonåringar gubbarna mot strömmen… de är petigare än petigast och vill helst ha älg med klyftpotatis!

#30 Min man är kock och grym… De är nog bortskämda med att alltid få god mat är jag rädd… Dessutom är han en riktig "hönspappa" och har nog "böjt sig" för smaklökarna väl mycket ibland är jag rädd…

Hehehe, ja jag har nog skämt bort dem jag med… fast bara med att laga bra och riktigt mat och inte köpa halvfabrikat och skräp. Jag gjorde hemgjord burkmat när de var bebisar, av rådjursfärs, hemodlad Potatis, lök och morötter
Men utifrån våra matvanor har de förstås utvecklat en lite mer kräsen matsmak och det tycker jag egentligen är bra!

#32 Absolut… Skräpmatskulturen är skrämmande… Snart kommer de sluta sätta in spis och ugn i ettor… Bara en micro…

Hemska tanke!!! Avskyr micro!
Jag har ingen hemma, men…
Jag kokar tevatten i en på jobbet (har ett gammalt nerlagt kök nära kontoret, där står en 20 år gammal micro som får koka te till mig)

#35 Vattenkokare är att föredra… Mycket strålning från gamla microsar å el drar de…
Kul test. gjorde den utifrån min granne..Det blev inte bra.
Hoppfull: Du är stark.
Draken!!tyckte att det fanns brosk i kycklingen..I min Tippa fins det bara muskler, o hon lubbar i från dig hur lätt som hälst.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag kollade testet utifrån en som jag känner och det blev bedrövligt. Det blev 42 av 46

#38 Oh, kära nå'n! Håll avstånd 
#37 jag har fått lov att bli… men det tog väldigt lång tid, massor av känslomässigt elände och en fysisk och psykisk kollaps innan jag träffade min psykiater som var den första som fick mig att förstå att hennes beteende är allt annat är friskt och normalt. Men det var då kampen började… innan var ju allti lugnt så länge jag var lydig och gjorde som hon ville. När jag började säga ifrån och kräva eget utrymme… ja, herregud då brakade helvetet löst! Till slut bröt jag alltså kontakten. har ganska nyss börjat umgås med en kvinna som är i samma situation, hennes bror är psykopat. Hon har dock fördelen och nackdelen att han även har en psykisk sjukdom så han är under ständig övervakning. Men det är så skönt med någon som förstår och som har samma elände med sin morsa som jag har.