Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 579 ggr
Cristine
0

Dina drömmar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många drömmer varje natt och kommer ihåg sina drömmar, vilket tydligen inte gäller mej.Obestämd

Vad drömmde du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

bettin65
0

De säger väl att  man drömmer varje natt men inte alla kommer i håg. *I bland kommer jag ihåg vad jag drömmer i bland inte.

I natt drömde jag att jag träffade den kille jag ville ha……….

men det var kanske önskedröm( hoppas inte)

chik
0

Jag kommer inte i håg om jag har drömt något. Det kan vara någon gång som jag kommer i håg, men då är det Mardrömar som jag har haft.

bettina!!Jag hoppas att det är en sandröm.

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
0

ja det hade varit något de, efter år av att inte ha nån…..

så hade det varit underbart men men…….

[GunillaF]
0

Jag har svårt att komma ihåg vad jag drömmer sedan drygt ett år tillbaka. Före det mindes jag ofta vad jag drömt.

Ibland har jag till och med lyckats fortsätta med en dröm fast jag vaknat mitt i.

Mavios
0

Jag drömmer mycket som jag kommer ihåg i alla fragment av när jag vaknar. I natt var det myckeet om buskar/träd och växter (jag och maken har planterat snart 180 växter i trädgården under de senaste dagaran). :)

Men jag har drömfragment om att jag var i något varmare land också med min systerdotter. Vi hade väldigt trevligt. Senare var jag på något stort evenemang där jag var en av organisatörerna och jag såg många av mina gymnasieklasskompisar och nyare vänner i publiken och pratade med dem. På något sätt hörde semesterdrömmen och storevenemanget ihop eftersom jag pratade om semestern med klasskompisen.

Jag är i alal fall ganska trött nu när jag är vaken. Jag upplever att jag inte sover så bra när jag drömmer många drömmar som jag kommer ihåg.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Mammi
0

Jaadu Cristine, jag brukar ju drömma om dej jag som du vet! Flört

Jag drömmer så mycket och så ofta starka drömmar, så det är svårt att återberätta dem här…Obestämd

Cristine
0

#6  Din stackare!Obestämd

Mammi
0

Nä det är bara kul att se hur du har det! Flört

penke
0

Mina nattdrömmar..kommer jag oftast bara ihåg en stund efter jag rusat upp o stängt av alla väckarklockorna,,några ..stannar jag kvar i..lite längre,försöker iallafall.

en inspelningsmackapär brukar jag ju rekomendera andra,det skaffade jag mig en i helgen,Mp3 med röstinspelning,nu är nästa ettapp att ta in den till sängbordet,så jag kan göra en (snabb)kort resumé av nattens äventyr.då gäller väl oxå,att vara ärlig nog..att inte cencurera..om/när jag ska renskriva ned det i en nattdrömbok

är det ingen som störs o blir gaaaalen av det,så gillar jag att somna om o somna om,ställa fram väckarklockan ca. 20 - 30 minuter,för att kunna dels komma ihåg ,men oxo "styra" fortsättningan på drömmen..

Jag har mest ..feelgood-drömmar,inte så specifika,bara sociala,trevliga o härliga. Häromnatten drömde jag faktiskt en som var en ..parallell till IRL,ingen "rådgivande" jag blev bara förvånad över att jag gjorda "samma" i drömmen..

osså..är det andra drömmar,som jag är för..blyg för att berätta för mycket om,DE tar ut svängarna lite mer..och kanske är ..rådgivande *skratt*

penke

Cristine
0

Men…penke då!Skäms

LenaR
0

#9 Så gör jag också, alltså, ställer om klockan och somnar om, så jag får drömma vidare.

Mitt trick för att minnas drömmar är att säga högt vad de handlar om precis när jag vaknar. Då kommer jag ihåg senare under dagen vad jag drömde.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

penke
0

va kul,en till  ! :- )

jag tycker det är så härligt att jag _nästan_ skäms.

intressant trick..de drömmar jag minns bäst är annars de jag repeterat (tyst) precis när jag vaknat,bla. de jag styrt vidare  i 20-30 minuter .. inspelningsmackapären kanske är ..överkurs..nu har jag iallafall en att testa med. :- )

penke

LenaR
0

#12 Inspelning är säkert bra. Själv är jag reaktionär och kör anteckningsblock. =)

Vad lustigt penke, att du också skäms…  Jag älskar verkligen mina drömmar. Skäms

penke
0

#LenaR

(stofil skulle jag då aldrig säga..) :- ) tycker du inte att du .."tappar" lite iomed att du famlar efter lampan o anteckningsblocket..?

_ nästan _ skäms,det blir ju liksom ..bättre om man/jag skriver så.. :- ) jag skulle heller inte vilja vara utan mina drömmar.

penke

LenaR
0

Jo, jag tappar, det är därför jag säger (ljudar för mej själv) vad jag drömmer innan jag börjar famla…

Mammzing
0

Sällan jag drömmer, är ofta dötrött på kvällen. Somnar direkt. Däremot dagdrömmer jag, att alla barn ska flytta och att det ska bli lungt och tyst. Att jag ska kunna rå mej själv och hundarna.

Folk tror att man är galen!

Mads
0

Jag drömmer mer eller mindre varje natt och minns allt när jag vaknar och kan vakna flera gånger under en natt för att drömmarna påverkar mig. Men skriver jag inte ner dem direkt på morgonen så kommer jag inte ihåg dem sen, bara vissa. Hade en drömbok som försvann i flytten Obestämd

Amor Vincit Omnia