Hur långt har våren kommit?
Nu börjar det bli vår även i Junsele och en del fåglar har anlänt, andra väntar vi på ett tag…
Igårkväll hörde jag min favoritfågel kolhydraten sjunga och snorkråkorna kraxade.
Snart kan vi också se oxjärpen sitta på grenen och picka. Ångermanälven har gått upp,
så snart kan man se en smörgås simma förbi. Jag gläds åt alla vårfåglar eftersom jag tidigare
i vinter bara har sett den rostbruna fönsterhaken, men efter att ha dragits med gon-orren
hela vintern så ser jag nog fönster-haken som ett lyft. Jag har dock klarat mig från sädes-skvättan
som annars gärna följer efter både gon-orren och busk-skvättan. Jag gillar inte deras envetna
läte; svide-pitt, svide-pitt.
Nu vid 9-snåret idag såg jag kaffe-göken flyga förbi, tätt följd av världens minst matnyttiga
fågel, sängknarren. Min kompis ska åka till Malta om ett par veckor och hon hoppas få se
muntergök, rugguggla och brudtärna. Jag tror hon kommer få se riddarfalken jag. Kanske kan hon
nattetid skymta sittgöken, men det är inte så säkert. Nå, hon får åka dit själv, det innebär att jag är "ejdär".
Vi här hemma kommer väl snart att kunna se glass-truten och um-gås som är trevliga sommarfåglar.
Håller man till runt Mantorp kan man säkert få se motorh-uven. Roligast tycker jag det är att titta
på fåglar när det är fint väder. Lite trist är det dock att man aldrig får se neder-birden då.
Nyss hörde jag något brumma högt ute på gården. Det var bakla-staren! Den första för i år!
Och snart börjar strandskatorna häcka på badplatserna!
haha den var bra!
jag älskar ordlekar 
Det finns många fågelarter i vår herres hage! 
*Fniss* roligt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

hehehe 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hahaha…läste om de första raderna flera gånger o tänkte hon måste ha skrivit fel innan jag läste vidare 

Har du hittat på den själv?
Är du släkt med Povel R
Den va rolig
#6 Alla är vi släkt, sa brandmästaren!
(jag har fått den av en kompis)
Här borde man kunna få se en och annan gräspipare, nu när det blir vackert och varmt väder.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#8 Heter de så?
Jag har hört att det fågelnamnet stavas med två p:en! 
#9 Här stavas det att man kan se eller få en sådan med ett p.
Sen kan man ju göra det med två p:n. 
Finns säkert bilder på den på nätet….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Ja, det är en märklig vår där i norr förstår jag
Själv Råka jag en Gravand häromdagen. Var tydligen en Knölsvan som varit framme.
Roligare var då att jag Råka se att en Stjärtmes som inte kunde Knipa utan fick ett Gök med en Sädgås. Men alla vá Glada
(lite Götebossskt enna då vá)
#11 Vad roligt att det fanns flera !! 

En får hit på, som ni säger (kanske)
Hoppas man inte Stör, och att ni Hajar så man inte Torskar och blir till Löja pga sin Långa Tunga.
( se nu fick jag med Havslukten också, Fesk De e la gött)
Nu tror jag att jag ska gå och snacka slang med brandchefen!
Gunilla!!Jag har sagt det för o det tåls att säga igen.
Lena.P är jag i verkliga livet.