Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1791 ggr
Cristine
0

Din älsklingsrätt.

Vilken är din älsklingsrätt?

Vad hatar du att äta?

Vad dricker du till?

Vad skulle du aldrig dricka till?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

bettin65
0

Jag som äter enligt Lchf

Har kommit på en ny rätt jag älskar

Kyckling filé lindad med Bacon

låt  den puttra i Grädde i ungn 200 grader i ca 1 timme

Brockoli har jag också i

Till det dricker jag vatten med några droppar Funlight inte det bästa men har svårt att dricka rent vatten……..

[GunillaF]
0

Jag har så många favoriter. Det är lite periodvis. Men igår när någon skrev om kåldolmar och stekt sill kände jag att det var favoriter men om jag ska äta något riktigt gott så blir det fisk. Alla de sorter!

Oftast dricker jag vatten, efter maten. Inte medan jag äter. Eller om det är något extra kan jag dricka vin.

Något jag absolut inte äter är burkfiskbullar! Huvva. Kletigt!

Jag äter inte heller hjärta, njure, bräss, Rådjur, Hare, Kanin, Ren eller Bäver!

Jag dricker aldrig mjölk till maten.

Hoppfull
0

Oj vad svårt… Indisk mat är favoritmat för mig! Men sedan finns det mycket annat som vegetarisk lasange, kikärtsbiffar, tacos mm mm

Hm, det finns mycket mat jag inte äter längre… i stort sett all mat som är färdig eller halvfärdig (finns undantag), inälvsmat, pannkaka och annan mjölmat mm.

Jag dricker inte till maten längre, men dricker vatten däremellan. Utom på fredag då dricker jag öl Glad

Mjölk skulle jag aldrig få för mig att dricka under några som helst omständigheter.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Entrecot, bara vänd ,vänd(ska vara röd inuti) med vitlöks och persiljesmör eller rödspätta med svartsmör!

Jag äter allt men stekt sill och korv är absolut inte mina favoriter.

Hemma dricker jag inte till maten men när jag går ut och äter tar jag en starköl eller vin

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Indiania
0

Fisk o skaldjur är gott, likaså utskuren biff, kantareller.Dricker vatten efter maten.Kan inte tänka mig att äta lever tex

" Var nära naturen - var när dig själv "

Free-spirit-minded
0

Jag äter det mesta, tailändsk mat är gott, fisk och skaldjur inte dumt, gillar kryddad mat vitlök och färsk koriander kan piffa till det mesta, dricker gärna ett eller två glas vin

Kan inte dricka mjölk smakar kossa, dricker mest isvatten

[MargaretaA]
0

Het och kryddstark Asiatisk mat ligger högt på listan.

När det gäller det svenska så väljer jag gravad lax eller löjrom på en knäckemacka, med finhackd rå lök. (Barndomsminnen från den tiden farsan fiskade löjan) Tungan ute

En blodig biff är aldrig fel heller. Gärna med vitlökssmör.

Vad jag dricker till beror på vad jag äter.

Jag äter aldrig inälvsmat och undviker hel- och halvfabrikat.

Mavios
0

Störst dragning känner jag till de (försvenskade versionerna av) thailändska, italiesnka och indiska köken. När jag själv lagar mat blir det efter humör och inspiration, använder sällan recept och om jag gör det modifieras de alltid under tiden jag lagar mat.
Favoriträtt? Hm, det har jag ingen det finns alldeles för mycket god mat och man kan gröa på så många olika sätt.

Äter helst inte filmjölk *ryyys*, lever eller fiskbullar. Det är väl det jag har svårast för, fast jag kan smaka i alla fall… Haggis gick inte att smaka på ens, kunde inte för mitt liv komma över utseendet och vetskapen om vad den innehåller… Gick an att säga att jag smakar allt innan jag var i Skottland, men väl på plats… Nej, tack!

Jag dricker helst vatten, gärna kranvatten till vardags. Vid festligare tillfällen beror det lite på vad som serveras. Ett gott öl eller vin är extra krydda till maten.

Numera dricker jag helst inte söta drycker till mat. Undantag till jul då julmusten har en särskild plats i hjärtat och de gånger vi äter skräpmat dricker vi även skräpdryck…
Provivadryckerna är HEMSKA. har en bismak som liknar filmjölk. Maken älskar dem, men jag klarar bara en sipp och får rysningar (har nog provat alla sorter nu).

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

penke
0

Sällskapet är viktigast !

sedan kan jag lugnande säga,att jag är vegetarian…….Foten i munnenSkrattande

jag har ingen ..exakt,bestämd rätt..även där är *ögonbicket* intressantast,nyskördat med dess smak,kryddigt o vackra färgerdet jag gillar mer,både när jaglagar eller blir serverad,är den personliga tanken med just denna rätten o ..upplägget"

..det jag inte äter,är andras kroppsdelar.

(nafsar hellre på dem som efterätt) Tungan ute

vatten som standard,hemma har jag källvatten i kranen :- ) ibland blir det vin

aldrig..ljummen champagne såklart !

penke

chik
0

Vad hatar du att äta? Det är mycket, för jag är väldigt kräsen.

Vad dricker du till? Vatten eller öl.

Vad skulle du aldrig dricka till?  Vin

Vilken är din älsklingsrätt? Smörgåstårta med skaldjur.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Det finns så många maträtter som kan kallas älsklingsrätter men en som sticker ut extra är stekt hare enligt mammas recept.

Som regel blir det så mycket sås att när haren är slut så kan man äta Potatis och sås utan något mer. Den såsen är något extra!

Under min uppväxt fick jag lära mig att äta det som serveras, och därför vet jag ingen maträtt som jag hatar.

Dricker det mesta till, gärna mjölk, kor har alltid funnits här.

Kan jag välja så dricker jag inte vin.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

nicke56
0

Min älsklingsrätt är rödlöksmarinerad kycklingsfile ,till det ett glas vitt vin. Det jag inte tycker om är fiskbullar. Mjölk dricker jag helst inte till maten.