Sinnesstämningar
Brukar du känna av andra människors sinnesstämningar?
Om du gör det. Hur "skakar du av dig" dåliga vibbar/stämningar?

Oh ja, det gör jag absolut! Jag är nog inte så himla bra på att skaka av mig dem… kan känna mig ledsen eller så längre efteråt, särskilt om det är familjen.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag kan bli ledsen för någon annans skull men det är inte något som hänger över mej. Jag tröstar och försöker hjälpa och är det inget allvarlig försöker jag glädja personen. Jag kan känna av på ett annat sätt som jag tar upp i en annan tråd senare.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#2 ser jag fram emot
Om det är människor som jag inte känner, som jag känner av så brukar jag "tänka bort" känslorna. Flytta mig en bit, byta rum, gå till en annan avdelning om jag är ute och tex. handlar. Jag kan ändå inte göra något åt den människan för att hjälpa.
Om det är en nära vän eller en släkting så brukar jag fråga hur det är och ofta brukar det hjälpa att personen får tala av sig lite. Har jag något råd som h_n verkar vilja ha, så ger jag det annars så brukar det hjälpa att bara finnas till.
Jag känner väldigt lätt av andras sinnesstämningar, det räcker att komma in i ett rum………….
Jag försöker att inte " ta in " dåliga vibbar och att inte ta in för mycket av andras sorger men trösta gör jag efter bästa förmåga.
Eftersom jag hela livet varit väldigt känslig har jag fått lära mig att inte ta in ALLT, det var ju till stor del det som gjorde att jag fick min utbrändhet eller bättre ord utmattningsdepression för 9 år sedan.Har lärt mig en hel del sen dess.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Man kan ju försöka tänka sig som om man är i en bubbla eller ballong, där ingen annans sinnesstämningar når en.
#6 Ja Gunilla! Jag gjorde den rosa bubblan senast i går och det fungerade perfekt.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag känner omedelbart av andras sinnestämmningar och jag är dålig på att inte bli påverkad.
Det vanligaste är att jag försöker att få personen på trevligare humör. Annars har jag bara att välja på att stå ut eller gå bort från situationen.
Jag står verkligen inte ut med surmoppar en sekund längre än jag tvingas till.
Man ska väl inte behöva stå ut med sura personer, jag tycker de kan hålle det för sig själva för att inte förstöra stämmningen för de andra. Man kan ju be att få tala privat med någon om man nu vill ha hjälp.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag känner oxå väldigt lätt av andras sinnesstämningar, och försöker att inte låta mig påverkas, men det är svårt.
Jag försöker att vara som vanligt även om det är nån "surpropp" i sällskapet, men ibland så misslyckas det och då kommer clownen fram inom mig och försöker få alla att bli glada och nöjda igen.
Denna clownroll har jag haft med mig sen barnsben, och den har varit mig till stor hjälp att orka med jobbiga situationer och människor,men ibland så vill jag faktiskt den ska stå tillbaka lite och det är det jag försöker öva mig på nu.

Det är bra Mammi. Det är alltid bra att jobba med olika saker när det gäller en själv! 
..jaaa,gör inte alla det (?)
det går ju att känna av ..sinnesstämningen i ett rum timmarna efter ett gräl eller liknande.. . menar,det är lättare om/när det varit något "dramatiskt&kraftfullt"
jag vet inte hur jag skakar av..(?)jag tycker det är så vanligt/naturligt att "läsa"..inte tänkt på att ..skaka av.
Jag tror jag ..känner av,men jag tar inte in. (alltid)
(autopiloten?)
penke
#12 Tror inte, jag vet att inte alla gör det! 
Försöker att välja "bort" att känna av. Men det är inte så lätt. Ibland blir det nästan som ett tv brus i skallen när det är riktigt illa. Endel kan jag filtrera bort genom att " höja upp mej själv ovanför och titta ner". Det låter mysko, men vet inte hur jag ska förklara det. Men det händer att jag känner för mycket, då är det bara att gå därifrån.
snälla,kan du inte berätta ..hur du vet ?
jag tycker det är så självklart o ..tydligt,har tidigare aldrig sett det som ""medialt"",för jag tycker så många verkar fatta,vad det är frågan om,jag har tydligen träffat på flera i tråden,de som säger:Javisst. liksom de som ..inte vill erkänna det för mig,som är "generade" för det å bortförklarar det,mer eller mindre aggresivt.
så finns det några,som av .."dumhet"(?) gör tvärtemot känslan,de kan jag tycka vara obehagliga. :- /
några ord,vilka är dina
penke
#15 Jag är inte riktigt säker på vad det är du vill jag ska berätta.
Vill du veta hur jag känner andras sinnesstämningar? Eller menar du varför jag svarade Mammi att det är bra att jobba med sig själv?
nja,första fråga ver egentligen hur du kan VETA,vara så säker på att alla inte känner av/märker av sinnestämningen..på det kan jag vara lite osäker… (hur andra kan vara eller låtsas vara så tröga o okänsliga)
+ när du frågar,du får gärna berätta hur du känner av andras sinnestämning :- )
penke
Jaha….Fråga ett. Jag tror mig veta därför jag talat med människor som absolut inte känner av andra. Hur jag än försökt lirka så säger dom det. Och då måste jag tro på dem. De förtränger kanske på något sätt.
På den andra frågan svarar jag att jag förstår att det är andras känslor därför att jag vet att det inte är mina.
Hur jag då tror mig veta att det är någon annans känslor. Levande eller dödas.
Jag får en "pirrande" känsla i kroppen. Ibland svag, ibland kraftig. Har du tagit i ett kostängsel någon gång och fått en stöt? Det pirrar till i fingrarna. Ungefär så känns det.
Av vissa får jag andnöd. Kvävningskänslor. Olust. Taskiga vibbar helt enkelt.
Men….vi får inte glömma att det är lika "lätt" att känna av positiva sinnesstämningar.
De tar jag gärna emot hur mycket som helst av!
Det är svårt att klä känslor i ord men jag hoppas att jag lyckats förklara lite iaf, hur det är för mig. 
Tack.
hmm,jag får börja tro på dem oxå,jag har lirkat en del också,det som ändrat sig de senaste åren är att fler vågra .."erkänna",när jag lirkar på rätt sätt,dvs vill veta ,inte skratta.
Tack igen.
det är så intressant att dela andras erfarenheter,jämföra med egna så jag fattar.
som jämförelse berättar jag om mina:
pirret i fingranra,har jag bara fått när jag gått med Pekare,har kännt hur de vrider sig starx innan det gör det och när jag *sökt* av någon,tex. inför healing (då har jag oxå fått en kall eller varm-puls ovanför stället som behöver ..behandling)
de andra..av tex. sinnestämningar,brukar vara ..förnimelser,..känner inom mig,lite samma när jag har ..*besök*
mer tydligt fysiskt har jag upplevt på/vid vissa platser,då har jag inte alltid förstått vad det varit,bara att det var mycket ..olustigt eller dåliga vibbar,..väldigt kraftigt:GÅ härifrån!! och motsattsen :- )
vid kanalisering kan jag känna sjukdomar personen hade i livet,tex att benen svulnade,om de var längre eller kortare än mig..
opps,nu drar jag iväg
tack igen för ditt svar,det är bra att öva på at klä orden *ler*
penke
Vi kan fortsätta att spekulera, filosofera och klä…efter några timmars sömn och x antal kaffemuggar och jag har fått vara lite för mig själv och suddat, suddat bort min morronsura min!
G´natt!