Snickra!
Det är väl inte så vanligt med kvinnor som snickrar,tapetserar, lägger golv, spacklar o.s.v men vi finns här på sajten. Jag skulle nog fötts till man för jag älskar att göra sådant medans jag hatar allt kvinnogöra.Fast laga mat gillar jag.
Finns det fler händiga kvinnor här?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Här har du en like!
Jag gillar både "kvinno och mans göra". Fast jag måste känna för det. Det går inte att tvinga sig.
Det är några grejer jag inte tycker om och det är att läsa instruktioner och beskrivningar eller peta på med små, små skruvar och dylikt.
Nja det där med att sätta ihop en IKEA möbel kan göra en vansinnig förståss,men måste det göras så görs det.
Att spackla går bra men att sedan slipa det är heller inte mitt tema precis, så snickra är mitt favoritgöra.
I somras byggde jag om farstukvisten. Det blev som en liten altan innan jag var klar. Det var lite joxigt att räkna ut vinklar och sånt men till slut så. Jag byggde en större altan året innan. Men den har en markis som tak så det här var första gången jag skulle göra takstolar!
På den här bilden har jag nyss börjat.
Du är ju jätteduktig! Jag har mest gjort om inne och nu har jag inte bilderna på denna dator så dom får vänta, men jag är en expert på att riva väggar

#5 Jaa, riva är kul.
ja riva är jättekul 
fast det låter jag andra göra, för jag mår inte bra av dammet 
jag brukar spackla, måla, tapetsera, kakla och för övrigt styra och ställa (det är ju en klassisk kvinnosyssla) 
Jag bor själv och mitt första ord som jag lärde mej var
Jag kan själv
Jag tapserar målar och har mig men min pappa brukar hjälpa till när jag behöver de, För jag har två ställen lägenheten och min stuga,
Ett foto från mitt förra hus där jag rivit del av vägg till en skrubb och klätt i trä. Där fick jag en liten hörna till min säng.
Jag rev väggen mellan köket och rummet ocksåför att få in mer ljus.
woww så snyggt. Några väggar har jag inte rivet än,
Jag har aldrig varit förtjust i att hålla i hammare eller att spackla och måla etc, huvvaligen. Då är jag hellre inne och fixar och donar, lagar mat, bakar, gör mysigt och grejar på. Typisk tråkig kvinna alltså! 
Ps: Bör tilläggas att jag hatar att sy och äger ingen symaskin, utan jag gav bort aset jag en gång i tiden skaffade mig ( måste ha köpt den i ett tillstånd av sinnesförvirring..) så där sket det sig till att bli den sk "urkvinnotypen" ! 
Ps: Men jag är jättebra på att komma med förslag och har en "superblick " för hur det kommer att bli när resultatet är klart, så jag känner mig ändå delaktig i det som görs! 
Ahhh, du är Supervisor så att säga!
samma med mig. Byggbas heter det. Här slås inte i en spik utan mitt tillstånd 

Wow vad ni är duktiga!!! Jag erkänner… jag har två vänsterhänder och tummen mitt i handen…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Köket i nya huset. Nybyggt ända nerifrån backen. Nu är det ju sonen jobbat mest här eftersom det inte fanns något stöd nästan under golvet fick han ju börja med reglarna och golvet lade han. Här i köket fick jag mest rita och basa, men jag fick i alla fall riva hela köket och det var ett nöje må jag säga. Det var väldigt konstigt byggt och det fulaste jag sett någon gång. Tyvärr har jag alla foton på en sajt där jag inte kommer in så jag kan inte visa det jag vill.
Du har väldigt fint kök, Cristine!
Tack Gunilla! Det är ju inte helt färdigt men det får jag göra själv när kassan tillåter det.
Det är ju det som är lite av tjusningen. Att spara ihop lite pengar och så köpa och bygga lite i taget.
Ja det ser väldigt fint ut! Stort och ljust 
O,O Vad ni är duktiga!
Nä. jag har inte förmåga att såga spika. Sågar jag så blir det snet, o spika så böjer sig spiken, så det är inte min grej.Måla klarar jag av,Men det är mycket färg över allt också..
Men jag är himla bra på att säga till hur det skall göras.Så jag är nog född till att Basa.
Jag är inte bra på att laga mat häller, men jag ser till att vi överlever..
Men jag beundrar er som är så himla duktiga.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är inte stort därför har jag valt vitt, och det fattas tapeter från Laura Ashley 023-827 Melrose. Sidan 288.
jämfört med mitt kök är ditt gigantiskt Cristine!
Laura Ashley har ju helt underbara tapeter och tyger!
Men den där länken verkar inte fungera.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mej funkar den!
Då försöker vi med denna så får du gå till onlinekatalogen då!
Den länken funkar!
Men när jag knappar in 023-827 så blev det bara;
Your search for '023 823' returned no results
har du nåt annat förslag på keyword eller product code?
Nej.. du ska inte knappa.. du ska bläddra i katalogen. har du fått fram den?Bredvid pilen kan du se fyra rutor tryck på dem så kommer alla nummer upp.
Jag vet inte.. jag klickade på wallpaper och fick fram en massa tapeter.. nån särskild pil ser jag inte…

Här är en till som gillar det där. Har alltid varit en "ufo-typ" i mina grannars ögon antar jag.
Min man är inte särskilt händig utan håller sig till att hålla datorerna och nätverken under full kontroll. Det är hans gebit. Annat hushållsjobb också är han jätteduktig med (vilket vi hjälps åt med förstås). Men när det gäller snickeriet blir det min uppgift.
Har alltid gått med pappa förr om åren med en tumstock i handen
.
Så lite smått och gått har det blivit. Senaste projektet är vår trappa som jag klätt in med eksteg som måst tillverkas i exakt mått som varje steg. (Inga steg är likadana heller…
)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Det är karlatag i dig Cristine!
Jag ska komma ihåg det när jag börjar renovera mina 650 kvm i en kursgård jag ska köpa!
Då får du kanske jobb hos mig!

#8 Det tror jag är det allra viktigaste av allt, att faktiskt tro att man kan själv! Jag har snackat med såååå många kvinnor som inte ens tänkt tanken att de skulle kunna spika och greja själva, utan bara tagit för givet att mannen ska göra det.
Det är en sorglig programmering vi snarast bör bryta gentemot våra barn för att få lite jämnare fördelning på allting.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#30 Jättesnyggt! Det ser perfekt ut..trappsteg är svåra att få till måtten på.
#31 Du ger mej gratis kurs så snickrar jag

#32 Japp..så är det, du har så rätt i det.
Det jag gillar mest i köket är golvet jag satt på väggen. Det syns inte så bra men det är text på bräderna så de ser ut som gamla trälådor som man skickade torrvaror och frukt i förr i tiden.

Vilken snygg vägg. Har du gjort det själv? du är så duktig och energisk
Jag har gått träteknisk utbildning engång i livet och arbetat på ett möbelsnickeri (som gick i konkurs) när jag bodde uppe i småland idag snickrar jag aldrig men vi är typen av människor som alltid renoverar (men då står jag mest för ideérna).

Kanonsnygg vägg!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.