Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 861 ggr
[GunillaF]
0

Festkläder

Jag tycker att det hör till att klä upp sig lite när det är fest. Hur gör du. Har du speciella festkläder eller tar du det "vanliga"? Köper du något nytt varje gång?

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar fina kläder. Skulle kunna leva med att få klä mig i långklänning minst en gång i veckan och gå på bal! Skrattande

Till vår fest ikväll här på Livskvalitet tror jag att jag sätter på mig den här blåsan!

Cristine
0

Jag går sällan bort på större fester men har särskilda kläder för de tillfällena. Jag är van med det från andra länder..så därför blev jag nästan chockad när jag kom hem och blev bjuden på en stor fest och såg folk som spranng omkring i Jeans bland de långa aftonklänningarna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Hahaha, kul Gunilla!

Jag har särskilda gå-bort-kläder. Men eftersom jag är sjukskriven och går här hemma och såsar i mjukisbrallor dagarna i ända så sminkar jag mig och tar på mig dessa kläder varje fredagkväll. Jag måste det för att inte försvinna helt… Då snyggar jag till mig, lagar god mat och dricker öl och konjak!

Sedan är ju ett annat dilemma min kropp/vikt som gör att jag inte KAN klä mig som jag skulle vilja då inget passar…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Free-spirit-minded
0

Är det fest så är det ska man på stor fest vill jag ha något nytt ska man hem till någon gärna något nytt då också men kanske lite enklare. Kläder är kul och man känner sig festligare om man klär upp sig lite.

[GunillaF]
0

#3 Vet du vad jag kommit på!?! Det är inte våra kroppar som ändrar sig…Obestämd Det är den höga luftfuktigheten i garderoben som gör att kläderna krymper! FlörtSkrattande

[MargaretaA]
0

Eftersom jag aldrig går på fester så har jag inga festkläder direkt. 

jag har något lite snyggare än vardagspaltorna som plockar fram vid högtidligare tillfällen. Men jag säger som så många andra - hade figuren varit gjord för hänga snygga kläder på, hade jag nog haft mera sånt Obestämd

Hoppfull
0

#5 Hahahaha, ja det är ju ett alternativt synsätt… nu är det dock så illa med min kropp så att den är näst intill hopplös att hitta kläder till även när den är rätt okej rent storleksmässigt. Så att köpa större storlekar fungerar himla dåligt för mig, annars vore ju det ett alternativ.

Free-spirit-minded
0

Roligast är maskerad tycker jagSkrattande

[Pirkkolino]
0

Jag har klassiska festkläder i klädkammaren från flera år tillbaka. Jag är en av de lycklig lottade kvinnor som har kunnat behålla samma klädstorlek (34-36) senaste 42 åren. Jag var ganska mullig innan jag fick mitt första son. Men under graviditeten gick vikten neråt dryga 10 kilo och mullighet försvann och kom aldrig tillbaka. Att jag har festkläder, men är inte sugen längre, att festa så ofta. Men jag tar på mig hemma något festligt ganska ofta ändå. Eftersom jag är en..evig livsnjutare. Skrattande

[MargaretaA]
0

Ni ser väl till att ha nåt snyggt på er i kväll folks?

Hoppfull
0

#10 Absolut… är det något särskilt, något jag missat?

[MargaretaA]
0

amen… vi ska ju ha party ikväll!

jag tror jag skriver en tråd om det!

Free-spirit-minded
0

Jag ska jobba så det blir jeans o jympadojor. Datanörd som jag är har jag en liten dator jag tar med så jag tittar in då och då och minglar lite på kvällen när jobbet somnat Skrattande

Assi2
0

Helt klart för få fester med långklänning eller kanske en liten chick coctailklänning.  Klär upp mig till fest men de där RIKTIGT festliga kläderna får oftast stanna hemma i garderoben tyvärr.

#8 Maskerad är helt underbart. Den roligaste var en plast och kitsch fest jag var på för några år sedan. Ni kan tänka er vad man fick flippa ut. Min man var så läcker i svart hår och leopardfärgade plastbyxor o tajt tröja. Har sedan dess tyckt det varit tråkigt att han inte färgar håret svart. Passar liksom inte i "gråa gubbar slips/kostym kretsarna". Hoppas han snart kan hoppa av det tåget, även om han aldrig blir en depprock stjärna, hahaha.

Han e grymt snygg i smoking också, men det är ju som sagt allt för få sådana fester också

Cristine
0

Jag tänkte ha denna i kväll.

Jisses..nu ser jag at jag satt för länge ute i vårsolen!Förvånad

Cristine
0

Senare på småtimmarna när man tagit några drinkar och ser ut som 7 svåra år, så byter jag nog till denna.

Mammi
0

Skrattande HAHA!! Snyggt Cristine!

Jag tar min lilla svarta:

Framåt småtimmarna svidar jag om till något ledigare:

Mammi
0

Vad passar bäst på fötterna tror ni?

Dessa:

Eller dessa:

[Pirkkolino]
0

Mammi. De sista är perfekt .. sedan när festen är slut……..Skrattande

[Pirkkolino]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen gubbe i tillfället att festa med……men jag fick i e-post bilden av en prins……jag ska visa honom till er också…Jag har mycket omtänksamma vänner….

Cristine
0

Han är ju rätt så gullig och har väldigt uttrycksfulla ögon.

Han ser ensam ut!Rynkar på näsan

[Pirkkolino]
0

#21 Jabb ..därför fick jag honom…han reste från Thailand….han var så ensam och vill ha sällskap…..Skrattande

[Pirkkolino]
0

Och han har festkläder på sig…..stod det på texten. Glad

Cristine
0

Väldigt fräcka skor Mammi, men du år nog byta efter en kvart!

[Jeremina]
0

Jag har bara gamla festkläder men nu går jag ner i vikt och kroppen stramas upp med LCHF-kost så till sommaren blir det nya kläder..Tungan ute

Hoppfull
0

#20 Du har vl hört talas om Prinsgrodor och Grodprinsar? Jag vet vad jag föredrar! Glad

penke
0

Den lilla svarta funkar alltid :- )

nä,speciella festkläder har jag inte,som man slipper/får inte ha så många variationer.Det beror ju på vilken sorts fest det är,om det är snygg kostym som gäller,eller bara uppklätt,eller udda kavaj eller om man hinner byta om till en kom som du är-fest.eller strand-party, eller om det är en fyra timmars-tillställning eller 24-timmars party.. :- )

men,det är kul att kombinera det jag kan/får/vill

både för att visa artighet till värdparet och ge accent till festen *ler*

penke

evrekaw
0

Åh… Skäms Jag bara ääälskar klänningar… Har alltid klänning… Antar att jag ser lika dan ut både till vardags och till fest. Har samma storlek som när jag var ung… Så måånga klänningar blir det…

Men imorgon när jag ska byta däck på bilen blir det allt skruttbrallor alla joggingbyxor på…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Pirkkolino]
0

#26 De har jag hört… Glad

chik
0

Jag vet inte vad jag skall ta på mig..jag tar den lilla lila.

Lena.P är jag i verkliga livet.