Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 532 ggr
Cristine
0

Minne?

"Så länge jag kan minnas har jag alltid lidit av minnesförlust"

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Inte särskilt länge då, va? Skrattande Hahaha…

Free-spirit-minded
0

Skrattande

chik
0

Nä!! Det har jag varit väldigt stålt över, mitt minne. Ända tills mitten på 80 talet.Då för svann det. Med på följd att jag glömde bil barn Hund vad jag lagt saker. Nu får jag ha mina saker på rätt plats.O nu kan man inte säga att man är stressad, för någon segare än mig får man leta efter. Nu i Påsk helgen fråga min Dotter om Mjölken verkligen skulle stå i skafferiet..Dom tycker det är så himla roligt o kolla mig. Medesinen är inte o leka med. Antingen så tar jag ingen  eller så tar jag för mycket..Om jag inte tar den på rätt sätt. Nu har jag kommit in i en bra rutin.

Så minne!!Vad är det…

Cristine!!Nu får du berätta!!Inte bara Fråga.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Men Chik jag är snart 70..det säger väl allt.Tungan ute

solblomman47
0

Jag har bra minne men tyvärr är det kort.*s*

Detta fick jag efter min skada i nacken=) .Tänk vad mycket tokigheter man har gjort och sagt det är bra att man fått vanan inne*s* Sen är det ju tur att jag inte är ensam om det*s*Flört

Cristine
0

Tungan ute Vi är nog många fast alla vill inte erkänna det.:=)

[GunillaF]
0

Jag hade väldigt bra minne till för 1,5 år sedan när jag miste en nära anhörig. Jag antar att det blir för mycket för hjärnan och då fungerar vissa delar sämre.

Mammi
0

Det jag vill minnas glömmer jag och det jag inte vill minnas det minns jag….Rynkar på näsan

Chik, jag känner igen det där med medicinen! Man är ju helt livsfarlig egentligen! Jag måste ta fram den och lägga den på bordet och är den sen borta efter jag käkat frukost ja då har jag antagligen tagit den! Eller förresten…..ser inte katta en aning groggy ut just nu….Foten i munnen

Det kanske är dax att kontakta hemtjänsten….?Obestämd

[peter54]
0

Hmm, min fru påstår att jag inte minns någonting och jag tycker ibland samma sak om henne. Kontentan som jag ser det, är att jag minns det som intresserar mig och hon minns det som intresserar henne. Eftersom vi i viss utsträckning har olika intressen sammanfaller minnesbilderna dåligt ganska ofta.

Sedan tror jag att vi lever våra liv med olika hastighet och det påverkar uppfattning i tid och rum. Detta påverkar i sin tur minnesbilderna man bär med sig av olika händelser och företeelser. Exempelvis kan jag, som jag uppfattar det lever långsammare än min fru, tycka att en sak skett nyligen som hon uppfattar skedde för mycket längre tid sedan. Jag kan tycka någonting är ganska nytt som hon tycker är så gammalt att det behöver bytas ut.