Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfniss-och-gapskratt
Läst 359 ggr
chik
0

Staden!!

Hur lantisen ser på storstan.

Torg. Plättar utan grönt kallas torg.Här finns parkbänkar och hundbajs. Mitt på torget står ofta en staty över någon död kung som ingen mins-eller ett konstverk som ingen förstår vad det föreställer. Mäniskor i storstaden stämmer ofta träff på torget. Sedan går de och fikar och shoppar, om de inte är i grupp och har varit på fotboll för då kan det hända att de slåss istället,Annars tillhör torg i allmänhet stadens duvor. De saknar ofta fötter och är absolut inga freds duvor.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

FlörtJaa, ungefär så…Skrattande

chik
0

Cykelbanan.

Cykelbanan är slät, lagom bred och perfekt att knalla på. Det enda problemet är cyklisterna. De plingar ilsket på och sparkar efter alla flanörer som bara försöker överleva i den lilla lilla frizonen mellan, den hotande gatan och den fientliga trottoaren.

Gränd.

Smal o mörk gatan där man kan bli av med både heder o plånboken.

Hamnen/Kanalen/ån.

Många städer innehåller vatten. Man kan fiska där. jovisst, Om man vill ha en gammal sko eller en rostig cykel är det en jättebra ide. Har man fiktig tur får man upp den som haft skon eller suttit på cykeln också..

[MargaretaA]
0

ja ungefär som Norrlänningarna uppfattar södra sverige (ingen vet exakt vart gränsen går - en del säger Östersund och andra Gävle).

Hela södra sverige ser ut en asfalterad förort till Stockholm. Det är Enorma hyreshus och trefiliga motorvägar så man kör bort sig fullständigt och enkelriktat och trafikljus överallt.

I gräset (det lilla som finns) finns ett livsfarligt djur med krokodiltänder som kallas fästingar. De är fruktansvärt blodtörstiga och går till anfall i stora stim. De hoppar gärna på intet ont anande bakifrån.

Alla är Stockholmare oavsett om man bor närmare Nyköping eller Eskilstuna - Eller Jönköping. Det spelar liksom ingen roll. Nuts

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja Uppe vid Gävle kan man inte gå ur bilen.För där finns flyg fä som ser ut som småfågla. vi här nere vid Danskagränsen kallar dom mygg.Uppe i Norrland sliter dom stora köttstycken av en, om man för söker gå ut.

Cristine
0

:lola:

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

Ett stort tack till alla som bor där,med lapplisor,sanslösa p-avgifter,fler avgifter för att trängas i köer,p-platser/garage som kostar som en riktig lägenhet,usel "luft",stressade ..mot-mäniskor,köer för att köpa en dyr öl,alla kulturställen som vi lantisar har lättare att ta oss till,och tack för att ni betalar dyrt för att komma ut till oss när ni ska ha semester…(så vi kan bo kvar)

men,vi..bor ju långt ifrån Stu´pla´n,typ .. :- )   

penke