Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: självförverkligande
Läst 327 ggr
Cristine
0

Förverkliga dina drömmar!

I huvudsak finns det två blockeringar kring förverkligandet av drömmar (och sig själv) och det är "att inte påbörja" och "att inte slutföra". Vanligast är nog att man inte ens börjar (annat än i fantasin förstås). Och visst är det nyttigt att dagdrömma och fantisera ­ det är så allting börjar gro.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

ja Dagdrömmar är nog något som kan göra att man förverkar sina projekt.

Men sen så är vi olika.Jag har bekantar som tänker o sedan så gör dom det som dom vill.O det är något som jag beundrar.

Men jag är en liten Pesimist eller fegis.Som bara gör det som jag vet att jag klarar till 100%. Det ärväl sådant som gör att vi är så olika..

Så jag är en fegis.Men jag hejar gärna på en som jag vet klarar det..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Om det är något jag vill göra eller ha så arbetar jag mig sakteliga fram mot det målet. Det har jag alltid gjort.

Jag är optimist och försöker bara se fördelar i det som händer och sker. Skulle man kunna allt till 100% innan man gör något så finns det inte mycket att göra för man måste göra allt en första gång.

Om man inte prövar saker så vet man ju inte om man kan. Testa Chik, det kan bara gå på två sätt. Bra eller inte bra!Flört Det är inte hela världen om du inte kan!Glad

Träning ger färdighet!Skrattande

Att våga visa att man inte kan allt men är villig att lära, tyder på styrka tycker jag!

chik
0

Gunilla!1Vi pratar nog om olika saker. jag tänker mig stora projegt, som att starta firma.t.ex.Stora grejer.Kursgårdar

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#3 Ok, men om du vill tex starta en kursgård eller firma så försööök!Flört Kolla möjligheterna iallafall! Om det då visar sig att det inte skulle fungera, då har du iallafall undersökt möjligheten och behöver inte fundera på det något mer. Skrattande Endera går det eller så går det inte. Världen rasar inte för det!Flört 

Hejja på Chik!

[peter54]
0

Många drömmar som jag har förhindras av att det krävs pengar som inte finns, exempelvis att rusta upp vårt gamla uthus och att bygga en damm för grodor och salamandrar på tomten.

Andra drömmar saknas det tid för. Egentligen saknas väl inte tid, men annat går före, så det handlar väl om prioriteringar i slutänden. En sådan sak är det tuschtecknande och akvarellmålande jag sysslade med innan barnen kom. Andra verksamheter jag drömmer om att återuppta är läderhantverket, träslöjdandet och flintknappandet. Barnen växer ju och såsmåningom kanske det blir lite, lite mer tid för sådana saker, men vem vet hur man prioriterar då?

penke
0

..risken med att förverkliga sina drömmar är ju att de ..kan gå i kras,det är en annan anledning att ..några,inte kommer upp ur startgroparna,

man är mer rädd OM drömmarna,än att de bär.. (?)

men,det värsta som kan hända,är ju att det går åt skogen.. :- )

då är det bara att bryta ihop, o resa sig upp igen.

penke

man ska bara ångra det man inte gjorde

Hoppfull
0

#6 Tror att det ligger mycket i det du skriver penke! Man vill inte pröva för tänk om det går åt skogen… då har drömmen gått i kras…

Jag funderar för fullt… man måste ju komma på vad det är man drömmer om med! Förvånad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.