Du som är singel!
Vad söker du hos en man/kvinna?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Så bra att här var en tråd för mej också..haha, men vad jag söker hos en man. Hm får tänka på de.
Söker en man som älskar mej för den jag är. Respekterar mej för den jag är och att jag kan ha min frihet mellanåt. Få vara lite själva något som jag behöver.
Men nu söker jag inte utan kommer han så kommer han.
En man som jag kan prata och diskutera det mesta med. Vi ska respektera varandra. Vi ska ha åtminstonde några gemensamma intressen. Han ska vara flyttbar. Ha en stor portion humor och glimten i ögonen. 
Glimten i ögonen, gärna en stor skopa humor vi måste kunna skratta tillsammans, att kunna sitta i timmar och prata om allt & inget, kärlek som innefattar att faktiskt vilja vakna bredvid varandra livet ut, omtanke & ömhet…tja en ganska bra lista. 
Amor Vincit Omnia

En man med ett sunt förnuft, ärlig både mot sig själv och mig. Lättsam och trevlig,mycket humor,stark och tuff i vissa situationer. Som alltid finns där när jag behöver honom som mest. 
Nu är jag inte singel direkt ( vet knappt vad jag ska kalla mig längre, men det är en annan historia…) men jag skriver ändå vilka egenskaper jag uppskattar hos en man:
En man med ett stort hjärta, som är omtänksam och ärlig, och kan stå upp för vad han tycker. Som låter vårt förhållande gå i första rummet och villig att jobba på att lösa ev. konflikter som poppar upp.
Lättsam, trevlig och med en humor lika sjuk som min är oxå ett måste. Att kunna skratta tillsammans är jätteviktigt för mig. Om han sen dessutom är charmig och har glimten i ögat och kommer med små kärleksord då och då, då är allt bara perfekt!

Den dag jag finner en ärlig man med humor och båda fötterna på jorden som liksom jag älskar att vara ute i naturen så blir jag glad.
Om han dessutom gillar djur och har iaf läst någon bok i sina dagar så är det helt klart en bonus. 
Jag har så mycket lättare att säga vad jag INTE vill se hos en ev framtida partner.
Killar som: dricker för mycket, har barn sedan innan, inte vet hur man byter däck på bilen, inte kan hålla i pengar, tvärvägrar laga mat/diska/städa för att det är "tjejgöra" och/eller anser att en lyckad helg är en som spenderats på soffan framför tv'n går helt bort för mig… Finns säkert mer men det var det jag kom på just nu.
Kanske inte så konstigt att man är singel… 
som singel borde jag väl inte ha svaret,och jag tror samtidigt att det intye är jag som borde räkna upp de egenskaperna,eller de jag söker,det är kanske inte de jag ..behöver ?
sedan försöker livet lära mig att ..räkna upp det jag önskar (och inte motsattsen)
och inte för många,alltför kravfyld specifikation.
jag söker en självständig,men ..Kärleksfull kvinna
en som är nyfiken,men lugn
en som är flexibel,men fast
en som är modig,men ..klok
en som har humor,men oxå allvaret
en som har sinnet bland molnen,men oxå fötterna i jorden
en som vårdar sin själ ..
gärna vegetarian
en som jag känner glädjen i när hon sveper sin armar runt mig,och delar en *Kyss*
*skratt/äsch* vadå pretto det låter.. sumerar ihop det ngt
en självständig,Men Kärleksfull
en som inte fastnat på baken..Hmm,fortfarande är.. i rörelse ..
och gärna en vegetarian som tycker om att *Kyssas*
svar till/
penke
*skratt*
I största del.. Kärlek och Humor :-) Kommunikationen är ju väldigt viktig..