Nyfiken!
Skulle vara roligt att veta vilket arbete du har!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är Undersköterska och har varit det i ca 18 år.
Har nog jobbat inom alla områden i den branchen.
Intressant jobb, måste vara mycket givande!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Och tungt, både fysiskt och psykiskt, men som du sa oxå väldigt givande emellan varven, det kan oxå bli rätt mycket krav inom vården, man ska hinna med så mycket på en gång, det kan uppstå en känsla av otillräcklighet när dagens arbete är slut. Men om man kan jobbet ordentligt blir det lite lättare.
Jobbar i en speciell butik som säljer ljus direkt till kunder men även på postorder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England.
Jobbar även med tillverkningen, dekorer och så.
Har sen min textilfirma så jag kan ha mina tillverkade saker i butiken där jag jobbar. Ser även till att vi har annan slöjd i butiken.

Jobbar som personlig assistent har jobbat med det i 6 år och samma brukare har ingen vård utbildning men läser omvårdnadslinjen på distans.

Jag jobbar inom vården (vårdbiträde) började 1978 så det är ju ett tag sedan. Trivs jättebra med det.
Jag jobbar som säljare på ett IT-företag. Jag har gjort det i snart 20 år med ett par uppehåll på något år/gång.
Jag är från början utbildad och har jobbat inom vården. Har även arbetat som hushållslärare, taxichaufför, ordningsvakt, textillärare under korta perioder.

Studerar till personlig assistent, bli klar i juni. Är även utbildad till mediepedagog, men finns tyvärr inga lediga jobb inom det området. Har många år inom handeln och har även haft egen kiosk och café.
/Eva
vården verkar vara ett poppis ställe,
Jag är utbildad Usk´a,,tycker väldigt bra om jobbet,men inte "arbetsgivaren".
Nu är jag *egen* (jaa,inte bara till personligheten) :- ) lackering,INTE bilar o köksluckor,mest special,korta serier,en del prototyper inom/på plast o aluminium,själva målandet är en mindre del,det är mest spackla,fila,slipa,putsa plus en del montering o andra "småjobb" vid sidan av..
jag har oxå haft en hoper andra jobb genom åren,några brevid/samtidigt,bla. gjutare,tryckeri,restaurang(mest disk/servering + lite "natta-kock")säljare både butik o dörr,"foto"model,…är vad jag kommer på just nu *ler*
jag har "bara" haft en fast anställning,det var när jag var ca. 20 år,bläcket hann faktiskt torka på anställningskontraktet,men det var inte mer,förrän en konkurent köpte upp "min firma" o la ned den.vården/usk var en massa olika. vik. o spring-vik. iofs även mitt val .. ("aldrig" fast anstäld,men nästan aldrig utan jobb)
(MagganA skulle säkert säga att det stämmer med min asc skytt o "sol" vattuman (eg.29.37 grader i stenbock) ) *skratt)
penke
Jag är uska men jobbar som personlig assistent sedan 2005-05-01 och trivs jätte bra med det.
Jag är "sjukpensionär" det heter inte så nu, men det är lättare att säga det. Jag jobbade med ungdomar som har problem om blev misshandlad och fick en svår whiplashskada och på den vägen är det.
Jag är utbildad högskoleekonom med inriktning marknadsföring och organisation. Jag har också en viss utbildning i beteendevetenskap.
Jag är undersköterska och arbetar på en demesavdelning. Men har jobbat som kokerska på ett dagis under 10 år och sadlade om till undersköterska något som jag inte ångrar mig alls. Har alltid velat jobba med och för människor och hjälpa dom som behöver hjälp eller vara en hjälpande hand till dom.
Jag är också så kallad sjukpensionär, men jag jobbar ideellt med textredigering, cirka 10 timmar per vecka. Sedan "jobbar" jag som patient åt dialyssköterskorna förstås, drygt halvtid, 21 timmar effektiv behandling per vecka 
Jag är sjukpensionär.
Jobbade tidigare på ett tryckeri i 24 år.
Som tryckte allt möjligt.
Jag har jobbat som vårdare inom omsorgen. Mest hos antroposofiska arbetsgivare, men även andra.
Lokalvårdare började 78 slutade 2000 på grund av sjukdom.
Ett yrke som är så ner klassat. Men är det inte städat, så går det inte att jobba. alltså är det de viktigaste jobbet på en firma.
Nu hadde jag Liksanering o bygg o brand.Som huvudstädning.O jag trivdes så bra med mitt jobb.O jag försökte alltid, att städarna skulle sträcka på sig o se sig som dom som håller uppe företaget..O jag har bara haft bra kunder, väldigt få som har varit gnäliga.
O jag har fått se mycke misär. Så dom städtanterna på Tv, Dom har inte varit inne i någon läg som behöver en riktig sanering..Där måste man för det mesta ha mask på sig, för att klara lukte..Sen i mellan städningarna har jag fött tre barn. har ju fem barn men dom 2 första fick jag innan jag började min städ barna.
Lena.P är jag i verkliga livet.