Instrument
Jag klinkar gärna på min gitarr och sjunger visor av Cornelius, Björn Afzelius, Beatles etc! 
Härligt Mammi, nu har vi en början på vår orkester. Jag kan lite, lite på gitarren och pianot. Men triangel är jag fruktansvärt bra på!
mm….nu är det ju så att jag inte gärna spelar och sjunger in public….Blyger you know…

Jag har spelat el + akustisk gitarr, trummor, tvärflöjt, blockflöjt, klinkat lite piano, keyboard och orgel.. Jag har provat trumpet - trombon - bastuba - klarinett - oboe - saxofon…… Orkar inte skriva fler..
Blockflöjt och N-orsdsben tror jag fortfarande minns..
egentligen är det bara min ödmjukehet som hindrar mig från att spela de flesta instrumet,förutom gitarr,möjligen fiol,spela är enkelt,få till musik är svårare :- ) Klarinett var det en ..speciell tjej i skol-klassen som spelade och lockade in mig på den banan.fatta bara kvinnor,vad ni lockar in oss män få för "lidande" o vägar.
annars kan jag vä'l få bli Go-Go-gubbe !?! *skratt*
penke
Givet Penke!! 

Åh, vad roligt med så många musikanter. Vi som är lite blyga kan väl sätta på oss en mask eller nåt!
Ni vet väl att rösten också är ett instrument och ta ton har jag märkt att det är flera stycken som kan här inne! 
? ! ? VAAAA ? var hittade du bilden på ..tvillingbroshan ? har han skvallrat ???? .- )
penke
Gunilla vi kan väl sätta på oss gummimasker typ Ronald Reagan eller dyl och sen kan vi rocka fett!! 
Penke, ja han ringde mig och sa att du va en fena på att rocka loss! Som värsta Travolta! 

#9 gummimasker som RR eller som bar-bandet i star wars :- )
jag har faktiskt vunnit flera danspris !(sic) de första redan på skoldiscon(då mest för jag var snudd enda grabben som vågade) och senare har jag gillat det så,disco/decno att om ingen annan vågat/orkat har jag tagit täten själv på dansgolvet,och några gånger fått DJ att svettas bakon h*ns maskiner *leer*
rytmen i blodet :- )
penke
Vad kul Penke. Jag har också dansat mycket och gärna. Allt från gammeldans och vanlig styrdans till squaredance och cancan!
Ja, va det inte de jag visste!! Vi har en riktig Discofreak här inne på sajten! Go for it mannen!! 

Jag har oxå dansat.. Många år sedan.. Men det var inte så länge.. Lärde mig bugg o lite cha cha :-)
Åsså Gunilla på det! Kan det bli så mycket bättre!! 

Soffe på Bugghumör! 

Som mitt nick antyder så spelar jag givetvis gitarr. Däremot framgår inte alls att jag också spelar bas, trummor, keyboards och lite annat mer eller mindre kul. Rösten använder jag dock inte i mina inspelningar, i alla fall inte min egen. Säkert 90% av allt jag spelat in hittills har varit instrumentalt, och ibland låter jag andra dela med sig av sina röster och annat kunnande i olika projekt. I de fall röster förekommer i mina instrumentala projekt är det som bakgrundsstämmor i form av vokaler… eller vad sägs om textrader som ”aaaaaaaaahhh” och ”oooooooohhhh”? Inte så dumt som man kan tro… Tycker jag i alla fall, men jag är ju partisk.
#15 Sådana kläder har jag flera uppsättningar av. Vi i dansgruppen sydde alla kläder själva. Visst va vi duktiga!
*hjälp* Mammi o GunillaF
det är det där med att ta emot beröm…
blir både generad o glad..vill (ängsligt) o försiktigt tona ner,det priser jag vunnit är mer från tidiga år för modet,senare för .."kreativitet och fantasi",inte för .."exakta steg" efter någon normtabell o danssportklubbighet.
rytm o rörelse tycker jag om,men någon traditionel danbskurs har jag aldrig gått/dansat,även om jagflera gånger funderat på det,och avundads de som kan ..tex, Lindy-hop,jag har sett på tv från ngn vecka utanför stockholm..*suck*
fast,jag har lärt (o "glömt"?) bla. bugg o vals-stegen under ngn dans (intensivkurs)*skratt*
Tango..kan jag ju sedan "Fem myror" :- )
penke
Äsch då Penke! Nu ska du inte förringa dina danskonster!
Äsch,vad tänker jag med,man ska ju inte bara ta emot beröm,man ska ju ge
Attans GunillF,Cancan lär vara en riktig utmaning.." *dutti* :- )
å Mammi,vad du är bra på att ge beröm :- )
penke
#21 Ja a, så dutti så dutti!
Men det var på den tiden det begav sig. Jämarns vad roligt det skulle se ut om man tog och dansade nu! Åh, jisses vad folk skulle skratta eller grina
Eller jubla av glädje!! 
#16 Haha.. Den var fin :-D Tack Mammi!
#17 Bra med någon som kan hoppa in och spela vilket instument som helst. Du har säkert tillgång till en inspelningsstudio också om vi skulle få lust att spela in nåt. Vi tjejer kan ju ställa upp och doa.
#22 SCHAS jante
sluta tänk på vad andra skulle tycka och ojja sig om/när du dansar cancan nästa gång,det är bara avundsjuka !
å varför låta bli att glädja dina nästa ? :- )(det jag menar är,all man gör med höjt huvud,putan att se sig om,på det fastnar inga elaka skratt,de skratten faller tomt ned i backen!)
jag fick några ord i ett ..pappers-mail för länge sedan:
Gå frimodigt fram
de döda
Älskar ljudet av steg ..
jaa,det vet väl alla,vad duktigt du är,oxå… *ler'
penke
Jag bryr mig aldrig om Jante egentligen men jag har fantasier…
Jag ser ju hur dom sitter där och skrattar och grinar(gråter alltså) för mina kläder är för små och jag orkar inte sparka lika högt har inte samma kondition…..
Men va f_ _ n vem bryr sig! Jag bjuder på det!
Tack Penke!

(Jag ensam har ansvar hur jag väljer att se på saker.)
penke (*glad*)
Yes, så är det!
Jag får väl be mina barn och barnbarn vara med i vår orkester om vi ska få några flera instrument.
Då lägger jag till Fiol, Dragspel, Klarinett, Tvärflöjt, Cello, Trombon, Sång.
Jag är 101% omusikalisk.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#31 Du kan vara vår publik, Draken!
Tycker inte det är så farligt med lite jantelag ibland. Många tycker ju att den är typiskt svensk, men tänk också på att även måttlighet (utom i samband med sprit) är typiskt svenskt och detta borde ju göra att jantelagen i alla fall inte får helt fritt spelrum…
Jag tror jantelagen är bra i lagom (just det, LAGOM) dos. Det håller folk närmare jorden…
Det som jag tycker verkar mest ”typiskt svenskt” är väl att klaga på allt som är ”typiskt svenskt”. En sorts själv-jantelag, kanske…
#31 Inte 99,9 % då? :-)
Jag blir gärna publik.

Jag älskar att sjunga… kan kompa lite om det kniper, men sjunger hellre, och ganska bra.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Härligt, Hoppfull ! 
Ja sjunga är kul, det har jag gjort sen jag var barn :-) Men nu är det ett bra tag sedan jag sjöng.. Så känslig som jag är så blir jag berörd av att sjunga för mig själv..
#38 Du kan både dansa, spela och sjunga. Vilken tillgång! 

Jag kan varken sjunga, spela någon instrument eller dansa så jag väljer nog att slå mig ned i publiken jag också (med gott avstånd till draken dock för han är en smula opålitlig har jag märkt…
)
Eller så möjligtvis kan jag ställa upp med kamera och dokumentera hela framträdandet. 
#39 Hehe.. Nja dansa är jag ju inte så duktig på, men det är ganska kul om man är på det humöret :-)
Men hej SleepingFox, kul att se dig.
Jag har alltid gillat er rävar.

(Mums slurp)
#40 Jag tror du är säkrast på scen med oss och filmar! 

Hmff…
#44 Grååååt inte. Det är vårat fel att vi är så hariga och rädda. Du är ju egentligen söt men du har sååå vassa tänder!
Ack ja, om man bara kunde nöja sig med grönskaer.
På tal om inget…
Finns det ingen kanin här?
#46 Är du hungrig?
Jag tror jag sett en kyckling här nån gång. Men det är bättre att du börjar äta grönsaker isf att äta dina vänner!

#47 - Instämmer till fullo.
Där hör du draken! INTE äta de som är på sajten, det är inget snällt. Om du sätter i dig medlemmarna en efter en så kommer ju sajten snart inte vara aktiv längre och vore inte det sorgligt så säg?
#25: Jo, jag har ju det jag behöver för att spela in här hemma. Ganska portabelt också så att man kan ta med sig grejerna om man exempelvis ska spela in trummor någonstans. Grannarna uppskattar nog inte om man drar hit ett trumset, så det blir utrustningen som får flytta på sig i så fall.
Har mickar så att det räcker till ett normalt trumset och vill man spela in sång, akustiska instrument (förutom trummor) och liknande, så att ytterligare mikrofoner krävs, så gör man ju lämpligen det efter man spelat in trummorna och lite annat som hör bakgrunden till. Vissa av mickarna som jag använder till trummorna lämpar sig rätt bra till sång också, nämligen, i alla fall tre av dem (over head-mickarna och hi-hat-micken). Resten är väl mer tveksamt, men det beror ju på vad man är ute efter för resultat också. Ibland kan fel mick vara det man behöver…

Hjälp, hjälp… Den elaka draken tänker äta upp mig!!!
Ha, ha… Spelade fiol i en massa år tills fiolläraren dog… (det får ni tolka hur ni vill
men det är sant!). Gitarr spelar jag bra, hyfsat piano, småkasst flöjt…
Framför allt gillar jag att sjunga, gärna skitig blues eller rock med gitarren till… Cornelis Wresvijk är en pärla, hans visor blir man aldrig trött på… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Bra Evrekaw. Du kan hoppa in på flera olika platser! 
Bra Chik. Du är med!
Någon avlägsen släkting som for till Amerika gjorde mej björntjänsten att lämna en fiol hos oss så det bestämdes över mitt huvud att jag skulle lära mej spela fiol,det slaveriet slapp jag efter pappas 50 års fest då jag skulle visa upp mej och spela " I min blå krinolin" för alla gästerna nu gick det ju inte så bra eftersom min kusin och jag hade suttit under bordet hela kvällen och druckit slattarna, oh det blev ju en salig blandning vin, sprit och likörer.Halsen på fiolen gled ner sakta ner till knäna och stråken efter så var och en kan ju fatta hur det lät.
Jag gick också i sångskola för en Italienare och just när jag skulle lära mej sjunga Ave Maria så dog han. Japp, det var min historia.
Glömde berätta att jag gick i balett skola för en ryska i många år, från 5 års ålder..hon överlevde.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#54 Hahaha…ni är tydligen flera här som "tagit kål på lärarna"!
Du kan ju vara med i balettgruppen då!