Syskonkärlek
Nån klok människa sa att det bästa man kan ge sina barn är syskon. jag är böjd att hålla med, men det kan vara ett svårt kapitel för många, jag vet det.
Själv har jag två yngre bröder som är mycket viktiga för mig. Det kan bero på att vi har gått igenom en del svåra saker tillsammans, som t ex när vår mamma dog alldeles för tidigt. Det svetsade ihop oss.
Kärlekar och partners har kommit och gått i våra liv, men vi tre har alltid funnits kvar, och vad som än har hänt så har vi alltid haft varandra - en för alla, alla för en.
När det funkar syskon emellan är dem de bästa allierade man kan ha. När det inte funkar är det sannolikt en stor källa till sorg.
berätta gärna om era bröder och systrar. Ni som vill dela med er.

41 år gammal saknar jag fortfarande syskon… och ändå så har jag bara ett barn..?
Jag har en bror som jag inte haft så stor kontakt med eftersom vi bott långt ifrån varandra. Han har hälsat på mej några ggr i Frankrike och Spanienmed sin fru. Nu har de sommarstugan nära mitt hus och åker ofta förbi ,då blir det ju kaffe. Alla stora helger firar vi tillsammans och på sommaren ses vi väldigt ofta. Alltid bra stämmning och goda skratt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi är 5 syskon, så jag har 3 systrar och en bror.
Min bror ( äldst av oss syskon ) och jag pratar i stort sett aldrig med varandra, och ses bara i speciella sammanhang, jämna födelsedagar och sånt. Vet inte varför det är så egentligen för vi bor bara några mil ifrån varandra, men en sak kan ju bero på åldersskillnaden som är ca 15 år.
Den som jag har mest kontakt med är min yngsta syrra som jag delar tankar och livets alla funderingar med var och varannan dag. Vi ses även lite då och då mellan varven.
Min äldsta syster pratar jag oxå med väldigt mycket om både ditt och datt, men inte lika djupt med som med min yngsta syster. Ses även ibland
Sen då den syster som är ca 2,5 år äldre än mig, vi pratar ibland per telefon eller via nätet, men träffs väldigt sällan.
Vi skulle haft en bror till men han dog vid födseln tror jag det var…eller så var det ett sent missfall. Jag har faktiskt börjat tänka på honom ganska ofta numera och undrar hur han skulle sett ut, mm
Ja, så har vi det i vår familj! 
Syskon!! ja det är på gott o ont.
Jag har en syster det är 10 år som skiljer oss hon är yngre..Men hon är misbrukare o bostadslös så det är ingen kontakt, så som man skulle ha velat..utan det är bara en oro…..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har en syster som är tre år yngre. Vi bor nu ganska nära varandra (ca 200 meter) och umgås ett par gånger i veckan.