Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 640 ggr
[GunillaF]
0

Lönen

Jag har suttit och betalat räkningar ikväll och med tanke på det så tänkte bara ta tillfället i akt och tacka universum för den lilla stund lönen får vara kvar i plånboken. Flört

Nää, skämt åsido!  Visst har allt blivit dyrt på sista tiden? Eller är det bara som jag tycker?!

stina63
0

Godmorgon

Jodå dom smyghöjer allt så man inte märker det i början. själv så har jag två ställen min lägenhet och min stuga, så jag har dubbelt av allt nästan,

Märker att man har lite mer räkningar bredband mobil mobiltbredband telefonräkningar osv. De hade man inte innan, Men än är det ingen fara jag är försiktig ändå och köper inte mer än vad min plånbok har råd till

Kramis

[MargaretaA]
0

Jag kan bara instämma. Nu har man väl i alla tider tyckt att allt har varit/blivit dyrare men nu tycker jag nog att särskilt maten har gått upp i pris. Men Internet, digitalTV och mobiltelfon behövde vi hu inte förr och det kostar en del - det gör det faktiskt.

Tack och lov har min äldsta son slutat skolan och blivit självförsörjande. En (stor) mun mindre att mätta Skrattande

Cristine
0

Jo visst har allt gått upp något förfärligt och särskilt maten som Maggan säger. Förr när jag hade min  taxi från ljustorp kunde jag åka och storhandla på billigare ställen för hon plockade upp mej med allt pick och pack och det kunde vara 14 påsar eller om hon hade tid så hjälpte hon mig att handla,för den dagen gjorde jag hela birsta så vi åkte runt. Nu är det inte hon som kör längre utan taxin från Sundsvall och allt har plötsligt blivit svårare och dyrare eftersom jag måste beställa en taxi till varje ställe och det kan bli 5 st på en dag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Min man kallar mig för en "gnet"… Jag levde så många år under existensminimum… Som ensam mamma under de ljuva åren när man bestämde att barntillägget skulle tas bort från CSN. Jag tjurades på med att plugga i alla fall. Lärde mig att koka soppa på en spik, köpa begagnat…

Jag har fortfarande inte lärt mig att jag inte behöver ha järnkoll på pengarna längre… Det sitter i ryggmärgen… "suck". Så i jämförelse känner jag mig rik idag - fastän jag inte har någon fantasilön…

Jag tycker dessutom att livets viktigaste beståndsdelar är sånt man ändå inte kan köpa för pengar. Tror inte jag varit lyckligare om jag varit miljonär…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

chik
0

ja vist har maten blivit så mycket dyrare.

Sen något som jag retar mig på är att det är mindre mängd i paketen vilket man inte tänker på.O det retar mig..

Min tanke är att det är ingen ide o ha pengar för då blir man inte rånad.

Sen jag som inte är van vid att ha några pengar jag klara mig på något konstigt sätt,Vet tilltusan hur det går till..

Fast jag har blivit bestulen en gång.

Jag började vid fyra tiden  på mitt för första projekt o då brukade jag ha en termos med kaffe o en go macka. O en gång så hadde någon gått in i bilen o knykt det..Men jag tyckte att den stackan behövde det nog bätre än jag..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

Säger som stina63 jag har också två ställen som det ska betalas på. Sen fick jag nästan dåndimpen igår när jag storhandlade för nu har nästan varje matpinal blivit ännu dyrare. Tur i oturen ändå att man är hemma och kan laga till allt så att det blir lite billigare.

/kram Spanaren

[MargaretaA]
0

En sak som jag faktiskt retar mig på är att man måste betala för att kunna betala räkningar.

Gå in på banken och betala blir som omvända rånet.

Internetbanken kostar, fast inte så mycket.

Varenda räkning har en aviavgift eller faktureringsavgift och allt vad det heter. Bara det kan bli flera hundra varje månad om man har många räkningar.

Enda sättet att slippa undan är att ha autogiro, men det gillar jag inte riktigt. Jag vill helst inte lämna ifrån mig kontrollen… men det kanske är gammalmodigt tänkande Obestämd

evrekaw
0

#7 Nää du är inte gammelmodig… I så fall är jag totalmossig! Autogiro känns som autobann på kontot… Ingen hinner se vart och hur transaktionerna färdas…

Jag vill ha koll!

stina63
0

Men kommer ni ihåg när man först gick till banken den 27 stod i en lååååång kö för att plocka ut pengar till räkningarna och sen gick man till posten. Stod där också i en låååång kö för att betala räkningarna,
Idag är det himmelriket när det gäller betala räkningarna

[MargaretaA]
0

ja det kommer jag faktiskt ihåg nu när du säger det!

Man blir ju nästan lite nostalgisk Gråter

är vi så gamla?Skäms

evrekaw
0

#10 Ja, men vi minns i alla fall fortfarande… Alltid något… Flört

stina63
0

Hehe inte är vi gamla än men när jag tänker på de så känns det som man är från antiken.
Tänk att man orkade stå där i kön två gånger? Skrattande

Nu ska jag till kojs ska jobba i morgon också.

[MargaretaA]
0

ja presis - demensdimman har inte tagit över helt än Obestämd

Gonatt Tina Glad

[Jeremina]
0

Det är så mycket som har blivit dyrare..fy och blä Tungan ute

ingann
0

håller med övriga om matpriserna!

min mamma har aldrig förstått varför mina pengar är slut när bara halva månaden har gått men idag förstod hon! jag fick deklarationen som visade på en årsinkomst (sjukpension) på 69 400 kr… tack gode gud för barnbidrag och bostadsbidrag säjer jag:)  när räkningarna är betalda och maten köpt så finns inget mer köputrymme men jag har iaf mat till barn och djur:)

värre blir det i juni när 1 barnbidrag och flerbarnstillägget försvinner:(  maten blir ju inte billigare bara för sonen går ut 9an…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Hoppfull
0

Jag håller oxå med om att allt smyghöjs som någon skrev, exempelvis genom att behålla samma priser (och skryta om att vi har inte höjt priset på si och så länge) samtidigt som innehållet minskat från 1000g till 700g! Det är dessutom vilseledande att säga att man inte höjt priset då för det har man ju!

Vi är inne i vår värsta period just nu med två tonårssöner som bor hemma, ni vet med mat, Körkort, studenten och hela balunsen… och så en yngre dotter. Tack och lov har min man ett jobb så vi klarar oss ganska bra tycker jag, vi skulle ju kunna ha det betydligt sämre. Som det är nu så går det runt varje månad och det är ju enormt skönt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.