Mjuk hud
Jag har väldigt torr hud så för att få den lite bättre följer jag ett tips jag läste i en veckotidning för många år sedan.
Det var Lill-Babs som rekomenderade att när man har duschat så ska man bara torka av det värsta vattnet och sedan ta vanlig barnolja och smörja in sig med och lufttorka. Det är jättebra och inte så dyrt som alla undermedel man kan köpa.
Jag använder olivolja..
och till fötterna om de blivit lite nariga så blandar jag i socker eller salt häller det i en plastpåse och har den på medans jag tittar på t.ex Tv
Inte bara för huden är den bra.. också till håret blandat med äggulor.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det med att lufftorka låter inte som en höjdare på vintern när man bor i kall och dragig gammal kåk, men det funkar säkert bra. Kanske något att testa till sommaren.
Men alltså allvarligt Cristine?! Ägg har jag hört ska vara bra till håret men socker och salt? Det var en nyhet.
Sockret eller saltet är bara till för att oljan ska tränga in i huden.
Jag badar i badolja och lufttorkar i en frottémorgonrock!
/kram Spanaren
Ps Tål endast den vanliga barnoljan, ni vet :-)
Jag har olivolja o Hästsalva.
Har händer som inte tål kyla. o även fötter.
Men jag tror att man måste prova sig fram så man får det som passar sig.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har alltid haft problem med salver cremer som inte hjälper min torra och fetta hud, Provat olivolja men det hjälper bara ett tag,
Men så gick jag på ett möte hos en kompis som skulle ha ett party, Sådan där hem party.
Där var en kvinna som visade upp Aloe propolis crem och andra produkter.
Det var inte billigt Men testade den cremen, Lite skeptisk var jag mot de. Men herre jösses vad den är bra. Man behöver inte så mycket och den är dryg.
Trodde först att det skulle pluppa upp massor med finnar i ansiktet för den kändes så fet. Men än har det inte gjort de
Deras produkter är nästan enbart alovera. Inne på perser iFokus har dom skrivet om produkterna.
Cristine hur mycket socker och salt i olivoljan?
min gubbes händer är som rivjärn - det går ju inte 
En tesked..men det är socker eller salt.
okej tack då vet jag 
Men Maggan om din gubbes händer är som rivjärn får du ju peeling samtidigt! 

#8 Salt. Frågade min man… han är kock… det är saltet som hjälper maten eller huden eller what ever att absorbera oljan i högre utsträckning.
Jaaa… man får vä skämmas här då och medge att man fallit för reklamen… Dove pro age… Den är faktiskt jättebra, och luktar sååå gott. Unnar mig den lyxen!
Riktigt nariga händer använder jag arnica till. Det både läker, lenar och lindrar!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."
# 11 Because your worth it!! 
Varm sesamolja är också jättebra. Lärde mig det på ett tv-hälsoprogram.

#12 You too 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
När mina händer känns torra och fnasiga så skär jag en bit av ett blad på min aloe vera planta. Ibland trycker jag gelen och smörjer mina händer eller så klyver jag bladet och strycker det direkt på mina händer. Aloe veran gör underverk, för mina händer blir mjuka som babyhänder 
hä hä jag behöver ingen peeling. mitt skinn är som en babyrumpa 
Börja ät LCHF-kost så får ni så mjuk hud som en baby….har ätit det i 7 veckor nu och har tidigare haft problem med torr hud i ansiktet.
Inte nu längre..Jag är så mjuk….och resten av kroppen med det är fantastiskt…
Jag har lång tid försökt med den kosten men den funkade inte för mej och det är troligen för att jag har struma. Men jag tar ju en tesked olivolja varje morgon så min hud är mjuk och fin. Jag sparar in en hel del då jag slipper använda dyra ansiktscremer.
Jag kan intyga att det där med salt och olivolja verkligen fungerade helt fantastiskt bra!
inga mer dyra krämer köpes här - så hjärtans tack för det tipset Cris! 

Olivolja är outstanding för de flesta har jag förstått. Själv har jag slutat med med alla cremer man kan köpa på typ ICA eller COOP (om det inte är hälsoprodukter) som nivea, dove osv osv sedan jag fick veta att kosmetikaindustrin köper pizzeriornas och korvmojjarnas uttjänta frityrolja och använder som baser i sina cremer! Hur äckligt som helst och jag trodde att det var ett skämt när jag fick höra det. När jag förstod att det var sant slutade jag helt med sådant och köper bara i hälsokosten numer.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.