Dating
Det där med kontaktannonser och nätdating skulle jag inte våga mig på.
Vad finns det för olika sätt att träffa "den rätte/rätta?
Har du några tips?

Man kan nog träffa nån på dans om man har tur annars får man väl vänta o se om han/hon står utanför dörren en vacker dag.
#1 Jaa man vet ju aldrig.
Kanske idé att öppna för dörrförsäljare ändå!
Många brukar ju prommenera hunden!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
..att Våga,
brukar vara ett bra första steg..och inte vara rädd för att misslyckas nå´ngång (de blir några grodor innan Prinsen/Prinsessan dyker upp)
Nätet tror jag är ett bra ställe,kanske inte nätdejting ?det har nog samma för o nackdelar som på anonns,man får vad man begär/listar upp..Det kan vara en nackdel ..,man missar de man borde lära känna(?)
Nätet annars,det som kan vara bra,är många sajter,där man lär känna mäniskor innifrån o ut,man hinner lära känna andra,först som mäniska..inte de ens fördommar dyvlar på en och sorterar bort eller fram.
eller dans,apporterar med jycken ,kanske i kassakön ..På affär´n :- ) vara vaken o våga,säga Hej å se vad det blir… *ler*
men,att sitte hemma o vänta på andras dåliga omdömme ska ringa på..näää,det sker inte,bättre då att visa det själv ! *skratt*
penke
som fundera på att sätta in en anonns,om inte annat så för att få tankefrön o övning (lite nyfiken är jag oxå) :- )
#3 Jag går och går och går!
Jag kanske går för fort!
Jag har det sååå bra utan karl! Gör precis det jag vill
Ja jag träffade ju min gubbe på krogen så det är inte alls omöjligt som en del säger 
Sedan ska man kanske dra ner på kraven och inte kräva att det ska vara den "rätta". Jag tror man kommer långt med någon man tycker är trevlig och trivs tillsammans med. Det kan visa sig senare att det är den rätta - för med handen på hjärtat - kan man verkligen veta det på en gång?
Man bör nog visa sig ute där folk finns och där man har en chans att kunna lära känna någon. Det beror väl på vilka intressen man har, vilka mötesplatser som är lämpliga. Bingohallen eller skytteföreningen eller danskursen. Det är bara välja - har man inga såna intressen kanske det är läge att skaffa några.
Då kanske man får både ett nytt fritidsintresse och en dejt på samma gång 
Min särbo bor ju i Spanien och vi träffades på en Pub i Madrid som jag chefade över på den tiden.Då var han filmproducent och kom med mycket sån folk..men senare började han komma ensam och jag undrade hur länge han skulle gå som katten kring het gröt.
Jag tror det spelar ingen roll om man springer på dans eller går på konsum, ska man träffa nån så gör man nog det ändå!
Sen så håller jag med Penke, man lär känna människan bakom orden på ett närmare sätt så här via webben, än att stå och skrika och försöka göra sig hörd i en stökig krogmiljö! 

Jag tänker mig att chanserna ökar om man är ute bland folk… Om man sedan väljer dans, en kvällskurs eller annons… Spelar nog ingen roll.
Tror att det är en fördel om man vet vad man söker… Vilka egenskaper vill jag ha? Utseendet har jag aldrig fäst mig så mycket vid… Trevliga människor med ett varm hjärta blir vackra…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Men GunillaF var mordern och prova datingen på nätet. Jag har en god vän som har börjat med att vara där och om du vill kan jag fråga vilken adress det är dit? Antar att det finns bättre och sämre datingsajter?!?!
Du goa kvinna behöver nog få talas vid med en redig karl innan du släpper fram ditt varma jag!
Nu tar du chansen och sitter hemma i lugn och ro och skriver till någon, för det kan du, för det har vi sett både här och där i fokus.
Släpp loss nu GunillaF för det är snart vår/ kram Spanaren
Jag har mina knep. Men jag har med åren blivit vääääldigt kräsen. Och bekväm. Jag säger lite som Cristine att det är på sätt och vis skönt att vara för sig själv också för man gör precis som man vill. Jaa, jag vet jag talar mot mig själv.
Det är inte bara för min egen del jag undrar. Jag vet att det sitter många män och kvinnor ute i landet som undrar om det är möjligt att hitta någon även om man inte gillar krogen, kvällskurser o.dyl.

#12 Jag gillar inte heller krogen och dyl… men en av de få gångerna en kompis övertalade mig och mer eller mindra tvingade mig följa med ut, så träffade jag faktiskt min man…
Jag misstänker starkt att det var meningen…
Ja så var det för mig - jag blev utsläpad av en vänninna på räkafton en augusti-onsdag i 1984. På den vägen är det 
Men det kanske beror naturligtivs lite på vart man bor också vilka valmöjligheter man har. Det är en viss skillnad på utbudet av aktiviteter om man bor i t ex Stockholm eller nån liten landsortshåla med en trött pizzeria och lokala fotbollsföreningen som enda "nöje".
Inget ont om landsortshålor för den delen - jag har bott på ett sånt ställe själv i 25 år och de har förvisso sin egen charm 
#14 Det är i en sådan "håla" jag bor och hur intressant är det att tänka sig en date med någon man brukar stöta ihop med på ICA!?!
Man får ta sig till sta´n! Där är det ev större utbud.

#15 Men tänk om ICAmannen visar sig vara ett riktigt kap… 
Hur mycket lär man känna varandra mellan hyllorna? Undrar om man kan utröna personlighet utifrån kundvagnen/korgens innehåll…
Dating vad är de för något.. har ett svagt minne, Var ett tag med dating. Sen jag blev kattungematte så har jag inte haft den tiden hehe, vilken ursäkt man kom med
KRamis

#17 Fina katter - Långhåriga va?
Dating! Jag tror att det är svårare å hitta någon om man är på jakt, man utstrålar att man söker någon, med påföljd att alla karlar försviner.
Men att träffa någon här på Datan måste ju kunna gå.För då börjar man ju kommunicera om något som berör en?
Nä Gunilla jag vet inte vad som är bäst o vilket som fungerar..
Men jag tycker det är bra inlägg ovan..
Lena.P är jag i verkliga livet.
*18 Tack jo dom är långhåriga busar

#21 Nää, det räcker inte med ett par ögon… De måste fungera också…
Jag har inte "sett" nåt…
som en s.k slump blev jag påmind om nätets baksida,i jämförelse med anonnser ,att det är _för_ lätt att spamma ned sajter..
några kvinnor har berättat om sina "problem",dels på kontaktsidor men oxå på ..vanliga forum,att såfort de kryssa i kön(kvinna) får de drösvis med ..personliga standard mail,detta trots de har skrivit i sin "ruta" är de är tryggt gifta/söker bara vänner ,mailen innehåller ofta ett foto-bevis på mailskrivarens manlighet (tveksam om det är ett läkarintyg?) NU har vi ju alla våra special-intressen..,o jag ..anar ju att alla dejter har ett mer ..närgånget mål :- ),ingen tvekan där! man kan ju säga *Hej ! * först..(?)*skratt*
jag har ju oxå fått en del ..liknande,ofta på engelska!?!,även på svenska sajter om hur hon(?) verkligen tycker att jag har en spännande(svensk) sida, är så intresserad av mitt intresse/intressen … ! Consuella.23 years,hot&horny,Laholm
…eeeh (gäsp)
menar,mest hopar av spam,blir det ointressant att skicka (..utan foto-bevis):- ),och kanske svårare att sortera som mottagare, igentjoffad inbox varje dag
iofs fick jag en liknande ..krok i min yahoo messenger för en massa år sedan,(jag frågade inte efter hennes bilder) hon "bodde" i usa,men vi hade en kul mail.kontakt under en del år,om livet,universum o allting… *ler*..lärde jag mig något? ..Ja :- )
penke
Gunilla du skriver att du inte vågar dig på att nätdejta, och jag håller med om att man inte kan vara nog försiktig, men man kan ju kanske göra det på ett säkert sätt.
Skulle du träffa nån på nätet och ni så småningom beslutar er för att träffas behöver ju platsen för träffen inte vara precis ute i vildmarken med 20 mil till närmsta granne…..
Ser framför mig ordväxlingen innan: Jamen va bra då träffs vi den tiden ute i buschen och du ta med en yxa ifall att det skulle behövas….
#24 Hahaha..

#24 Ja ä me… vi kan ta lien å en rejäl härsjesnajs å… bara fli skollen borta hålsn oppån…
(Ja, alltså… på rikssvenska… Hugga huvet av han
)
# 26
HAHAHA!!
#26 Ska ni hugga huvudet av honom, nu när jag äntligen har fått tag i en?!

#28 Naa, bara om en jer utan farstu, smågåve eller nalta ve viller…
(översättn. saknar hyfs/folkvett, är totalt obegåvad eller tror han är något, uppblåst…) en del är svåröversatt…
Annars håller vi våra vapen i styr…
Gunilla!!vi söker ju med ljus o lyckta här på nätet, något som passar dig
Min erfarenhet är sök inte, tänk inte, bara lev ditt eget liv och ta hand om dig själv och vännerna. Plötsligt är han bara där i ditt liv och innan du vet ordet av planerar ni bröllop :)
Vilket vackert par vi fick in här på sena timmen.!
De var väl så in i….. tredje gången jag skriver här nu, Blir bara jättestora bokstäver, Verkar som om jag inte ska skriva detta 
Jag har själv slutat leta de gjorde jag för en del år sen, Men innan hade jag en som betyde mycket för mej. Han var mitt allt min själ och Norrläning men vet inte vad som hände sen. Men kärleken tog väl slut men mina känslor fanns kvar hos mej. Tills en kväll då det plötsligt hör en röst som säger till mej. NU DÖR PETER. Jösses vad rädd jag blev. Tänkte ska nu dom dö för mej, För jag känner en del som heter Peter. Var rätt kusligt att få en sådan röstmeddelande. Men sen kom jag på de. Det var mina känslor som dog inom mej. Och de kändes skönt.
ja verkligen ett vackert par! 
Det var ett klart och tydligt meddelande du fick där. Bra att det kändes skönt Tina!
Härligt att få ett sådant meddelande!
38 39 Ja det kändes otroligt skönt.
Jag träffade min sambo på nätet av en slump, vi spelade på samma sajt och jag fastnade först för hans alias: "viktorbasket89". De sa ju mkt om honom :) Sen pratade vi lite och så och nu har vi snart varit ett par i 4 år :) Så på nätet kan man hitta både smågrus och ädelstenar :)

#41 jag blev utsläpad på krogen av en väninna. Till råga på allt gav hon mitt telefonnummer till en karl jag pratat lite med under kvällen… (utan att tala om det…) Gissa om jag blev paff när han ringde…
När det framgick att han var kock och ville få laga mig vilken meny jag än önskade blev det aldeles för frestande…
Gratinerad Hummer, Sjötunga med vitvissås och smörkokt sparris…
Nu har snart 15 år gått och vi har varit gifta i snart 13. Så säg nu inte att vägen till mannens hjärta går genom magen… Det är tvärt om!
jag tror faktiskt också att nätet inte är varken bättre eller sämre än andra ställen att träffas på. 
Hummer och sjötunga Hmmmm ..kan jag inte få låna honom ett par dar everekaw.

#14 Jag bor i en riktig lanthåla och träffade ändå min man på byns enda (och riktigt sunkiga) pub. Jag skulle åkt till stan med mina vänninor (för jag gick ju inte till DET stället) men när jag kom så hade de bangat och skulle bara gå till DET stället och ta en öl. Jag hade, uppklädd och förfestad att välja på att åka hem till ensamheten eller hänga med till DET stället och ta en öl. Så jag hängde på… där träffade jag min man, han var chaufför och hade hamnat där pga sina kompisar eftersom han inte heller gick till DET stället
Inte de heller för den delen, de hade åkt runt och försökt hitta en rolig fest och DET stället var absolut sista utposten innan man åkte hem…
Jag fick lift med dem hem för de skulle åt mitt håll. Jag bjöd in dem (han och hans kompis som han skjutsade)på kaffe och på den vägen är det…
En slump alltså att vi båda befann oss på ett ställe vi aldrig gick till och aldrig skulle gå till nu heller. Det är 11 år, ett barn, ett bröllop och två hus sedan 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
De är så intressant att läsa om era berättelser

#44 Mmm… Du skulle allt må då… förmodligen han med… han har en lätt svaghet för blondiner. Svaghet nummer två är ett rörligt intellekt. Nummer tre äldre kvinnor… Nä, du är livsfarlig!
Svar: NEJ!
#36, 38 Man tackar så mycket :) Älskar våra förlovningsfoton, tycker de är så vackra *lite ego
*

#48 Men det är klart det är så. Inte är du ego för det.

#49 Okej då…
..sluta grina… Jag klarar inte sånt… jag går med på vad som helst när folk gråter…
Men du får byta hårfärg först… Grönt blir bra… 

Jag hoppas lite på ödet och kanske att möta honom vid charkdisken på ICA. Nätdejting är ingenting för mig och på krogen går jag ju inte så ofta så..jag hoppas på ödet..
Amor Vincit Omnia
Thank you everekaw
Jag har gärna grönt hår.. säg till karln din att han gör sig i ordning..
för koking.
Till sommaren Madde..när du kan gå ut med din lillfis så kan du fånga en karl. Du behöver bara lära upp honom att när han ser en trevlig man ska han springa fram och krama om hans ben..det tar direkt..om jag inte haft särbo har jag haft hur många män som helst genom dottern.
# 52 Han har redan börjat, han hejar högljutt på precis alla och vill gärna både prata och hålla handen med i princip vem som helst när vi är ute på promenad. Nu har han i dagarna lärt sig gå ordentligt så nu blir det ju ännu fler promenader så kanske..
Amor Vincit Omnia

Hahaha….när jag och min sex-åriga dotter var på Ica så står jag där och plockar i champinjoner och bredvid så står det en karl och oxå "plockar"..då säger min dotter . Hej,det här är min mamma… min pappa o och mamma bor inte ihop..och så ler hon med ett jätte leende. Ojoj…jag började fnissa och jag rodnade säkert. 
En bild från mig.