Vårkänslor.
Vilka vårkänslor har ni!!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Igår kände jag verkligen att det var vår. Det blev nödväldigt att klippa av hunden en massa hår för det fastnade sååå mycket skit i pälsen när vi var ute och gick.
I övrigt så har vårkänslorna stigit till knänivån!
Vårkänslor??? jodå jag brukar bli trött och nu ska vi ändra klockan,, Då blir jag helt slut, Men mina pågar Hugo och Anton dom har fått lite vårkänslor isig, Helst Hugo haha,, mot min fasa,
Sen börjar det klia i mina fingrar och vill sätta igång med städning av torpet och trädgården, men det är för kallt fortfarande här i malmö bara en grad ute
Det pirrar i kroppen på mej av förväntningar..det ska bli så spännande att få se vad som överlevt i trädgården. Det är ju ett bra sätt att klippa av pälsen på hunden, kan man klippa pälsen på katterna tro
Eller ska man ta och raka dem. Det går inte så bra med vädringen eftersom det blir kallt i huset så fort. Kanske sätta på dem en nätdräkt..hur gör du Tina!
Menar du torpet eller mina pågar? Pågarna dom kammar jag och badar fönar och kammar så dom inte får tovor, dom har så lätt långhåriga katter att få de,
sen får jag ansa bort lite päls nu när det blir varmt så dom inte blir för varma, För dom har tjock päls speciellt Hugo. Han har mycket under päls.
Åhh vilket jobb, tur att jag har vanlig bonnkatter
Jo det är lite mer jobb med långhåriga än med korthåriga katter, Men jag badar dom inte varje dag, Händer kanske en gång i månaden eller varannan, När jag märker att dom behöver de, men sen måste man hålla pälsen fin just för att inte få tovor och de är inte roligt alls om dom får de. Men det är inte så jobbigt ändå,
Får mest en härlig känsla i kroppen.. Det piggar upp med den här årstiden, vår och sommar..
Mmm man känner sig yngre och spralligare!
Ja det frigörs väl en del i kroppen :-)
Jag blir gladare, piggare och får såå mycket energi. Mina blommor får en rejäl omplantering och dem uppskattar det med en gång.
Det spritter ju i hela kroppen…