Jisses!
Jag försöker få någon slags ordning på alla foton och lägga dem i askar i stället för stora kartonger.och vad hittar jag där! Jo en liten påse sand från Hendaye Plage i Frankrike som min yngste son dragit med sig hem.Där bodde vi många år alldeles vid stranden. Med ett av världens finaste sand…som att gå på bomull. Hittade också en påse snäckor som min mor samlade på och några stenar. Brukar ni ta med er hem dylika saker eller sammlar ni på något annat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vad gör du med dem sedan? Jag lägger nog dem som mamma plockat som en liten kant i ena rabatten. Sedan får jag väl hälla ut sanden där *fniss*
Jag har gett de flesta till mitt barnbarn men några har jag sparat och har ute på kanterna i min lilla damm bland blommor och blader.
Mina ungar plockade snäckor på en strand i Holland. De hamnade i akvariet när vi kom hem sen. Det visade sig vara ett stort misstag, för på nåt vis så förde de liv med sig. Efter ett tag var akvariumets väggar täckta av något som kan ha varit snäcklarver (heter det så) eller nåt - ingen aning om vad 
flera kassar taxfr…Ähum,chocklad :- )
Ja,stenar såklart,det är alltid några som ropar på mig,och vill till sverige..ibland tar jag med mig sand hem,jag sparar på de små flaskorna man "får" på flyget till maten till sanden,annars har jag de hemma för mjölk o (rör)socker under utflykter.Några gånger har jag fått beställning på en sten,bara..nå´n som ber mig ta med en hem,annars ligger mina lite överallt i fönstren o i skålar.
vykort ..samlar jag väl inte på,tycker mer det är kul att skicka dem i O-fas,dvs. ett kort från..Rom,i sverige med svenskt frimärke som en hälsning.."nu" :- )
Det jag samlar mest på är *ögonblick* ! *leer*
penke
Jisses 2
jag glömde ju,ibland..hittar jag frön o fruktkärnor,eller något växt-skott som vill se sig om ,bli (om)planterade av mig,de har jag en förmåga att glömma bort,jag hittade för ett tag sedan …en kärna(?),den är i jorden nu,undrar verkligen om den vill,fortfarande ??
penke
Lättast att ta hem.
När jag är utomlands så finns det alltid något att plocka hem hehe, Mina föräldrar brukade ta med skott från spanien blommor som finns ute i naturen med sig hem, Bara de att dom klarar sig inte över vintern,
Man får ta in dem Tina!
Jag är samlare av stenar.Jag vet inte vad det är som gör att jag oftas hittar någon sten o ta med hem.Sen när man är ute o promenerar så kan man ju se stenar som ligger precis som om dom har blivit dit lagda, O det är min teori att dom stora sternarna symboleserar något
Lena.P är jag i verkliga livet.