Hobby
Har du någon hobby som följt dig genom åren eller kanske någon hobby du vill prova på ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Det är väl att läsa böcker då. Så fort jag fick lånekortet i första klass så började jag låna och läsa.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
För ett antal år sedan, var min hobby att sticka, virka och brodera. Men efter att ha felbehandlats efter en handledsfraktur, så klarar jag inte det längre.
Nu är det böcker och korsord som gäller. Och att resa, ifall det räknas som hobby.
Min hobby är Vildpelargoner, Kaktusar och Fetbladsväxter som jag sår.
Ljudböcker är också en favorithobby.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2026-08-20 13:51 av beem
Ingen direkt hobby men jag virkar mormorsrutor i perioder.
/Maria
#0: Garn har varit en hobby sen jag var barn. Då var det korsstygn, vävning och påtning, nu är det virkning.
Samma sak med böcker. Bokhyllan är inte lika välfylld som förr, sörjer fortfarande en flyttlåda med ärvda ungdomsböcker jag inte kunde ta med mig när jag flyttade hemifrån. Lyssnar ofta på ljudböcker men har börjat sakna att läsa fysiska böcker igen.
// Harley
#0: Skulle kunna nämna ett flertal hobbies, men en som har hängt med under alla år, är modellflyg, som jag ägnat mig åt på olika sätt, sedan mitten av 50-talet. 🙂
Föreningen SMOS är en av flera samlingspunkter för oss "gamlingar".
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Häst, Hund och Akvarium har följt mig sedan barnsben. När jag kom upp i övre tonåren så började jag intressera mig för reptiler, en hobby som också fortfarande ligger kvar.
Jag samlar på olika Hästar, en viss sorts porslinshundar och en , egentligen ganska ful, speciell glasfisk. De är svåra att hitta idag, men jag har lyckats samla på mig några stycken 😊