Gräl
Ni som är i en relation.
Grälar ni?
Kanske man behöver definiera ordet gräl?
/Maria
Vi grälar aldrig, men relationen är bara 5 år gammal så vi har inte kommit dit ännu.😉
Under mitt 45 åriga äktenskap, var det ofta gräl. Vi hade väldigt olika syn på saker, dessutom var han narcissist.
Vi har varit tillsammans 35 år, gifta i 34 år. Visst kan vi vara oense om saker, men det blir inga direkta gräl av det hela.
Inte i bemärkelsen blir arga, ilskna och skriker åt varandra. Däremot finns det definitivt ämnen som det är lika bra att inte prata om, för vi tycker för olika.
Mvh // Johan
Vi har blivit väldigt synkroniserade efter alla år.
Vi grälar inte utan det kan bli tjafs om petitesser 😉 vilket oftast slutar med skratt.
Döremot grälade vi en del första året vi bodde ihop.
Vi bodde vid kanten av Slottsskogen och jag brukade promenera där för att lugna ner mig 😀
/Maria
Vi kan såklart ha olika syn på saker och diskutera våra olika synsätt. Gräla i bemärkelsen höja rösten eller vara otrevliga mot varandra, det har vi aldrig gjort! Yngste sonens är ofta hemma hos flickvännen och hennes föräldrar kan ibland skrika åt varandra och säga mindre trevliga saker i stundens hetta. Han var rejält förvånad de första gångerna han hörde det. Nu är han mer van, men tycker fortfarande att det är konstigt och obehagligt.
Nalle Puh - A.A. Milne