Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 170 ggr
Maria
1

Mardrömmar

Jag har sista månaden drömt två mardrömmar.
Brukar ni ha mardrömmar?

/Maria

Fridaaaa
0

Kommer sällan ihåg drömmar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leya
0

Inte så ofta, men de gånger det händer så är det oftare att jag vaknar och har en riktigt obehaglig känsla i kroppen. Mer sällan jag kommer ihåg riktigt vad jag har drömt.
Fast ibland drömmer jag att det händer något plötsligt med någon av mina närmaste och jag är med. Oftast kommer jag inte ihåg efteråt vad som ska ha hänt dem, men plötslig sjukdom eller olycka till exempel. Det jag minns däremot är att jag ska ringa efter hjälp utan att lyckas. Jag slår fel nummer hela tiden! Det har jag drömt flera gånger.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

Tarotstollan
0

Det går i vågor. De sista åren har det mest handlat om att jag blir låg i sockret, blir så dålig så jag inte kan be om hjälp och blir liggandes ute och dör.
Blir i bland rånad, misshandlad eller nedkastad i ån och drunknar eller inte får någon hjälp utan dör.
En gång drömde jag att polisen kom och hämtade mig, då någon ringt om en full kärring och de kastade in mig i en fyllecell och där låg jag och dog.

Dessa mardrömmar är ju vidriga och gör det svårare för mig att handskas med min diabetes. Blir livrädd av att bli låg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Öland 4ever (oland4ever.com)
0

Det är nog väldigt sällan jag har mardrömmar- Det är nog sällan att jag ens minns mina drömmar över huvud taget. Äter för övrigt ingen medicin över huvud taget som skulle kunna påverka mina drömmar. Är ingen medicinknaprare.

Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu

Herveaux
0

#0: Ganska sällan. peppar, peppar
Vanligare att en dröm blir obehaglig men utan att bli en fullfjädrad mardröm. Vaknar med en obekväm känsla som man vill ruska av sig.

// Harley

beem
0

Jag kan inte minnas när jag hade en mardröm. Däremot återkommet vissa händelser i drömmarna. Jag skulle vilja veta vad det beror på.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

beem
0

#2: Problem med telefonen dyker också upp i mina drömmar. Telefonen fungerar inte eller så trycker jag in fel nummer.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Draken
0

Jag har haft mycket mardrömmar de senaste åren.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

91Marran
1

När jag låg inne på psyket sist så hade jag en dröm. Var väl inte direkt mardröm. Drömde om min katt jag hade när jag var yngre. Han var anledningen till att jag orkade leva. Så i drömmen var det en man som lyfte upp och skulle ta honom ifrån mig. Jag gjorde kaos med den mannen. Har Aldrig sett så mycket blod. Inte ens på tv/film. Katten menade att så mycket du kämpar för mig så mycket ska du kämpa för dig själv. Du ska inte må som du gör. Ryck upp dig!

Mvh
Mig

RackarFia
1

Mer sällan sen jag gick i traumaterapi. Förr var det i princip varje natt. Nu kanske en eller två gånger i veckan :)

/Fia ☁️

OberonsMatte
1

Väldigt sällan, men något jag drömt flera gånger är märkligt nog att jag försöker gömma mig för en eller flera brunbjörnar i en skog. Jag har aldrig mött en björn och bor inte ens där det finns björnar, men det är tydligen en skräck jag har.

En annan återkommande dröm är att jag sitter på ett flyg och inser att jag inte har någonting alls med mig. Det är nog en typisk stressdröm.

Sajtvärd Katter iFokus