Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 130 ggr
Draken
1

"Run of Bad Luck"

Ja precis som rubriken säger. Jag har haft maximal otur senaste veckorna.

Först gick Diskmaskinen, nån vecka senare gick min dator och här om dagen sa torktumlaren tack och god natt och tvättmaskinen började krångla och läka vatten.
Det har varit en kostsam vår för mig.

Är det någon annan som har haft samma otur nån gång ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
3

Jag kan inte komma på något nu men tycker ofta att otur kommer i sjok😉

/Maria

Denna kommentar har tagits bort.
DesK
3

En olycka kommer sällan ensam. När det gäller vitvaror, så köper man ju ofta flera samtidigt och då är risken stor att dom också ger upp samtidigt.
Kommer inte på något just nu, men vet att det har hänt, då och då, genom åren. Just den här våren har varit rätt dyr för mig, men det ligger mer på nöjeskontot 😊 Ny kamrem och nya däck till bilen.

/Désirée

Leya
2

Kopplat till stormen Johannes drabbades vi av en massa kostsamma problem med grejer som gick sönder. Både direkt pga nedfallna träd på tak, och pga strömavbrottet, som att vattenpumpen gick sönder och att mat blev förstörd mm. Men sedan kom ju också snöovädret Anna några dagar senare. I den vevan gick snöslungan som vi har på vår traktor sönder.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

worst
1

Förra våren så fick jag besöka tandläkaren fyra gånger efter en skada i munnen vid operation. Sedan även en tid till tandhygienist och sedan en årlig undersökning. Jag var inte glad och blev ganska fattig!!! :-(

CasaRamon
1

Både brödrosten och kaffekapsel-maskinen la av samma vecka.