Gillar ni att sola ?
Nu börjar folk tina fram efter vintern och många sitter i solen.
Gillar ni att sola eller föredrar ni skuggan
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag gillar inte att sola. Solskygg kanske man kan säga.
Förr när vi reste en del så blev jag mest solbränd i svanken och bak på låren då jag alltid gick omkring och letade stenar och annat kul.😀
/Maria
#1: 😀
Sorgen är kärlekens pris
#0: Usch, nej. Klarar inte av att bli stekt levande. 😅
Kan uppskatta en promenad i vårsolen när temperaturen fortfarande är behaglig, men när det går över till sommar så håller jag mig i skuggan.
// Harley
Jag gillar inte alls att sola och föredrar skuggan. Solen sticker i ögonen även med solglasögon. 🙂
Sorgen är kärlekens pris
Jag är håller mig i skuggan eller inomhus har fått ljuskänsliga ögon
Vid ett besök hos optiker säger han att han ser att jag han ljuskänsliga ögon.
Jag hade aldrig tänkt att man kunde ha det men det förklarar mina problem i solen.
Sorgen är kärlekens pris
Håller mig helst i skuggan. Bränner mig på nolltid (typ 15-20 minuter) och har ljuskänsliga ögon. Därför har jag fotokromatiska glas i glasögonen. Det underlättar mycket.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#7: Jag har också det men har trots det problem. Kanske mina är för lite tonade
Sorgen är kärlekens pris
#8: De tar inte allt solsken, och är inte solglasögon direkt. Däremot hjälper de mycket när det är mulet men ändå väldigt ljust. Jag märker ju inte själv när de färgar sig, mer än om jag går inomhus och tycker det är ovanligt dunkelt. Tar jag då av glasögonen ser jag att de är väldigt mörka. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#9: Det har jag märkt att de är bra då det är mulet men mycket ljus.
Sorgen är kärlekens pris
Jag föredrar att vara i skuggan.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Gillar att sola korta stunder :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kan sitta en stund i solen den här tiden på året, om det är max 10-15 grader ungefär. Men jag är väldigt värmekänslig så när det blir varmare håller jag mig i skuggan.
//Jessie
Så kan det gå om man inte vill sola…..
vi var på semester i Helsingborg. En varm dag åkte vi ut till en strand
Jag vandrade längst stranden och sökte stenar och snäckor . Samlade allt i en påse som jag placerade i bagaget. - kombibil.
Dagen efter när vi kom till bilen var det en fruktansvärd lukt i bilen. Vi hittade inte varför. Det tog några dagar då blicken föll på påsen i bagaget. Det var snäckorna som luktade vidrigt.
Sorgen är kärlekens pris
Sola i solstol eller på strand - Nej.
Men vara ute o röra på mig- ja!!
Nåja, kan nog ta några timmar i solstolen oxå 😄 om jag har en bok
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0: Ja, jag har börjat tycka om solen mycket mer de senaste åren! ☀️ Förr tyckte jag det var olidligt att sola, men nu gillar jag att bara sitta i solen och läsa en bra bok eller lyssna på musik. Solen har en tendens att hjälpa mina stela muskler att slappna av också. 😁
Men tyvärr är jag ganska ljus och fräknig så det gäller att inte vara ute i den för mycket och vara duktig med solskyddet!
Jag tycker om solen men har stor respekt för den. Solar aldrig med flit (liksom i solstol eller så) och är väldigt noga med att smörja in mig. Men t.ex en promenad i solen kan vara skönt 😊
/Fia ☁️
Jag tycker om att sitta i solen nu i början av våren, bygga upp lite solbränna inför vår Mallorcaresa om 10 dagar. Självklar med spf 30-50. Men där på plats, så blir det under parasoll. Med hörlurar i öronen. Ligger och lyssnar på bok och musik, det är härligt.
Har lite svårt för att ligga still i solen
På segelbåten fixar jag det där finns ju liksom inget annat att göra
På Kho Lanta ligger jag i skuggar timvis i taget med ett eller annat dopp i havet
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Gillar inte att sitta i solen och bli stekt levande. Däremot rör jag mig mycket i skog och mark under sommaren , även när det är riktigt soligt.
På utomhusutställningarna brukar jag oftast bli solbränd men det beror på att jag inte kan sitta i tältet och fixa iordning hundarna 😉
Jag gillar och sola. Har alltid gjort. Det är för mycket insekter där vi bor nu så det blir inte så ofta hemma. Men en bra bok i solen är aldrig fel.
Jag är bra på att bränna mig. Farfar sa alltid "ser upp så att du inte bränner vristerna!" Brände mig ofta som yngre.
Mvh
Mig