Majblomma
Idag är det premiär för årets majblomma.
Är det något ni brukar köpa?
/Maria
Ja.
Gjorde när jag var yngre, numera ser jag inte ens någon som säljer.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag köper alltid.
Gillar dessa gulliga små försäljare 😍
/Maria
Alltid! 😍🌼
Majblommejommtt'en gör mycket nytta.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0: Jag brukar göra det. 🌸
Det svåraste här är att de ofta rör sig i flock så det blir alltid lite avigt vem man ska köpa av, om man inte köper någon variant från dem alla eller fyrdubbla uppsättningar av något.
#2: Du får svänga förbi mina kvarter, här känns det som att vi har 3 försäljare för varje vuxen invånare på orten. 😅 Det kryllar av dom.
// Harley
Det har inte kommit någon försäljare på många år men då de kom löpte jag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Har inte sett några försäljare på många år, så jag köper direkt från Majblomman på nätet. Årets majblommor är precis beställda. 💐
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag tycker det står försäljare vid varje större matbutik här.
/Maria
sällan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Brukar köpa av barnen i trappen.
#8: Lyckost!
Mvh
Mig
#7: Bra tips. Nu har jag också köpt där.
Jamen då kom en majblommeförsäljare.
En gullig liten tjej så självklart köpte jag.
- Redigerat 2026-04-18 13:52 av beem

Jag köper alltid en krans…
Iår stod syrran bredvid ett gäng med småpojkar som sålde och hörde detta:
Har du sålt mycket, frågade en grabb en annan.
Näe, det är ju bara gamla kärringar som köper!
…då köpte syrran sin pin av ett par tjejer som gick förbi… :-D
#14: Brukade också köpa en krans förr, men blommorna trillade alltid av. Kanske de håller bättre nu, men jag nöjer mig med en enda blomma och en pin.
På den tiden när jag själv sålde majblommor så fick vi själv tillverka kransarna. Majblommorna var uppsatta på ark med tio blommor på varje och sedan medföljde det runda ringar i papper som vi fick trä upp sex stycken majblommor på. Minns inte hur fästanordningen satt fast, eller om den var monterad på pappringarna redan, men det var ett pyssel att få ihop kransarna. De var ganska dyra, så det var inte så många som köpte dem, men vi hade alltid med oss extra pappringar ifall vi skulle sälja slut och behövde tillverka fler. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Pins tycker jag är fina😃
/Maria
Idag kom mina majblommor.