Bio
Minns ni er första biofilm?
Går ni på bio ibland?
/Maria
- Redigerat 2026-03-30 11:47 av Maria
Tror det var den tecknade versionen av "Mowgli" (den vi ser lite av på julafton).
Var runt 10 år då.
Numera går jag inte på bio.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Min första film tror jag var Dumbo.
Jag var i10 årsåldern och fick gå själv på bion Mignon på Linnegatan i Göteborg.
/Maria
Nej nu kom jag på att jag tidigare sett "Fablernas värld" i en lada på Orust med hårda träbänkar.
De hade satt i fel rulle så de visade "Utan trosor i Tyrolen" 😃
Alla ungar var knäpptysta innan de upptäckte felet😉
/Maria
#3. 😂 Ja, det var ju lite annat än uppstoppade gosedjur….
Min första film var Anderssonskans Kalle på Folkets Hus. Minns inte när jag sist var på bio. Det är evigheter sen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Vet inte säkert, men tror det var Tjorven, Båtsman och Moses. Hela familjen brukade titta på Saltkråkanfilmerna på nyårsafton de fyra åren de gick. Sedan åkte vi hem och firade nyår. Minns inte när jag var på bio senast, men har för mig att det var Star Wars: Episod II – Klonerna anfaller 2002. ☺️
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Min man och jag går kanske någon gång om året men med barnbarnet blir det lite oftare. Längesedan nu tror jag däremot.
/Maria
Mina första biofilmer var Bernhard och Bianca. Och Micke och Molle
Kejsarens nya stil 2000.
Nej går sällan på bio, dyrt och går väldigt sällan något man vill se
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Djungelboken tror jag var min första biofilm och jag brukar gå 1-2ggr per år
Angående #1. Den hette nog "Djungelboken" inte Mowgli som jag skrev.
Jag tror min första Biofilm var Flashdance, vill minnas att det var på mitten av 1980 talet.
Jag går på Bio ibland.
Har sett en av fem till sex bios som jag ska gå på iår. Så jag har att göra. Förra året var det inte i närheten lika ofta.
Mvh
Mig
Jag var på bio för knappt två veckor sedan, projekt Hail Mary. Vår äldste son går väldigt ofta på bio och drar med oss någon gång ibland. Annars hade det nog aldrig blivit av🙂
Nalle Puh - A.A. Milne