Ny Dator.
Äntligen har jag kunnat köpa en egen dator. Jag kör stationär, och den vi hade innan delade jag med maken.
Jag blir snortokig om det ligger massa grejer på skrivbordet, och han blir snortokig när jag "städar" så vi har haft våra disskussioner 🙈
Nu har jag nedlagt totalförbud för maken att ladda ner något på nya datorn. Vi kom på att det var bättre att jag tog den nya eftersom han har jättemycket dokumenter och andra viktiga papper liggande i datorn. Jag har i huvudsak mina bilder och några spel som jag kör, samt inloggningarna till forumen. Det var lättare för mig att flytta mina grejer.
Köpte en vanlig kontorsdator med bra prestanda, den gamla är en kraftig gamingdator. Så den är bättre än denna, men jag behöver inte så mycket mer.
Vad skönt!
Jag gillar inte heller att ha massor av grejer på skrivbordet 😂 Just nu är det dock ovanligt mycket då jag testat lite olika spel och har några dokument jag enkelt vill komma åt utan att leta efter. Men ska börja rensa lite snart då det är fler av spelen jag inte spelar just nu.
Värsta med att skaffa ny dator är att flytta över allt man vill ha och installera de saker man behöver. Köpte ny dator för mer än ett år sedan men är fortfarande inte färdig känns det som (min gamla började bli såpass gammal att den var snabb som en snigel i sirap).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag agerar eko till Maleficum här.
Städat skrivbord här också.
Grattis till ny dator! Men att bo in sig är ett stort "Ugh…" 😅
// Harley
Jag använder nästan aldrig min dator utan det blir mobilen eller plattan.
/Maria
#1: När jag kollade hårddiskarna, så upptäckte jag bildmappar som jag hade glömt bort, en mapp med över 500 bilder i och en mapp med mer än 600 bilder i 😮
Jag håller på att gå genom dessa bilder nu. Har gjort en grovsortering, nu skall jag kolla lite mer ingående och sortera bilderna.
#2: Ja alltså det finns inget värre än att det skall ligga massa "skräp" på skrivbordet.
Jo, jag hittar ingenting känns det som 😒 Bara det att hitta rätt webbläsare, jag avskyr Edge och vill absolut inte ha den, jag vill ha FireFox och Chrome. Sen alla inloggningar till olika sociala medier. Och sen att få till alla olika inställningar som jag vill ha dem 🙈
#3: Jag använder telefonen en del, men jag föredrar att sitta vid en faktisk dator, jag är lite egen på den punkten. Har jättesvårt för LapTop också, även fast jag har en sån 🙈
#4: Jag skulle inte klara mig med bara telefonen eller surfplattan. Vill ha en riktig dator.
Min stationära kraschade för ett tag sedan, men som tur var hade jag redan köpt en bärbar dator och grundinstallerat den. Är jag hemma använder jag den dock med både extern skärm och mus samt externt tangentbord. Tycker det är jobbigt att skriva på det inbyggda tangentbordet, och musplattan har jag aldrig lyckats bli vän med. Det fungerar om jag bara ska göra något litet, men skulle aldrig kunnat jobba så alltid.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#5: Jag har också externt tangentbord och mus till min bärbara, men jag använder den ytterst sällan 🙈
Jag har hittat fler bildmappar på hårddiskarna, mycket sedan barnen var små och på hundarna och akvariumen. Jag har samlat alla i en mapp som jag har döpt osorterat, skall gå igenom den och sortera in bilderna i "rätta" mapparna när jag har gjort en grovsortering.
#6: Roligt att hitta sådant man glömt. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Ja precis.
Hittade en mapp med bilder på min allra första beardishanes son som jag behöll ur kullen. Jag trodde att alla de bilderna var förlorade i en datakrasch för många år sedan, men där låg de 😍
#8: Vilken glad överraskning. 😊
Jag förstår dig. Hade inte kunnat dela med min man, han är så oorganiserad om man jämför med mig 😆
Jag är kanske lite knäpp som tycker det är roligt att greja med ny teknik och starta upp allt 😃
/Fia ☁️