Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 161 ggr
Draken
0

Sjukersättning

Vet inte om det är okej med denna tråd här, admin får ta bort om det inte är det.

Jag har varit sjukskriven i 4 år nu, så nu idag har jag möte med arbetsgivaren, min läkare, rehabkoordinator, facket och försäkringskassan. Min läkare och rehabkoordinatorn anser att jag skall ha sjukersättning eftersom jag har försökt komma tillbaka till jobbet med det har inte gått. Försäkringskassan är lite osäker med lutar mot samma beslut.

Jag är lite ambivalent, men jag mår inte bra av stressen med jobbet och jag har även försökt på andra jobb inom regionen, det har heller inte gått så bra, så för min egen hälsa så tror jag att det bästa är att jag får sjukersättning

Är det någon mer här inne som har gjort samma resa ? Berätta gärna.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
4

Inte samma resa men jag har 50% sjukersättning.
Jag minns det mötet. Jag grät oavbrutet för jag ville inte alls ha sjukersättning men så blev det.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Jag gick från fullt jobb till hel sjukersättning
Inget jag ångrar.
När min syn försämrades för ett antal år sen fick jag via f kassan göra ett antal tester och de frågade om jag ville ha sjukersättning eller försöka få anpassat arbete
Jag valde då sjukersättning.
I oktober 2925 gick jag sen i pension

Stolt ägare till tre La permer

worst
1

Jag gick också från fullt tjänst till sjukersättning efter tre år som sjukskriven.
I och med att jag kände mej säker på att jag inte kommer tillbaka i något vettigt arbete, så hade jag bara ett problem med sjukersättningen, och det var skillnaden i lön. Men det är bara att anpassa sej.

Det bästa med sjukersättningen är att man slipper den återkommande pressen från försäkringskassan, jag blir lämnad i fred, vilket passar mej.

Draken
0

De skall göra en AFU utredning på mig nu under våren, så vi får väl se vad som händer. Min läkare tror inte jag skall kunna komma tillbaka till jobbet så han tror att det blir sjukersättning.

Jag kommer naturligtvis samarbeta med försäkringskassan fullt ut. Så får vi se vad som händer.
Sjukskrivningen blev förlängd till sista Maj i varje fall.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis