Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterordet-är-fritt-väl-valda-ordmat-och-dryck-livets-goda
Läst 161 ggr
Maria
1

Popcorndagen

Idag är det tydligen popcorndagen 😃

Gillar ni popcorn? Hur ska de tillagas?

/Maria

Fridaaaa
1

Gillar popcorn, främst de man köper färdigpoppade då jag tycker det är svårt att få till bra när man gör i micron. (oftast mycket popcornkärnor kvar för att de inte ska bli brända/mörka)

Köper gärna med cheedarsmak

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Vi brukar göra i micron och de blir perfekta. Jag brukar gilla de med smörsmak.

Fast ingenting går upp mot popcorn i kastrull tycker jag. Det är godast🙂

/Maria

Magi-cat
1

Haha, jaså finns det en popcorn-dag? 🍿🙂

Nej, här poppas inte. Men barnbarnen gillar …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
0

Nej inget jag direkt faller för

Ska de ötas så ska de ätas varma med smör och salt

Stolt ägare till tre La permer

beem
1

Jag gillar popcorn som jag tillagar i micron. Håller med om att det blir kärnor kvar som inte poppas.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

DesK
0

Oj! Kul med en till tråd om popcorn 😊
Jag älskar popcorn, men är lite av periodare, även herrskapet Vov gillar popcorn 😊🐾

/Désirée

Carmarino
1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Choklad iFokus är ett gratis disskussionsforum för alla som gillar choklad, oavsett om det är vanlig marabou eller exklusiv Valhrona.Alla är välkommna att dela med sig och ta del av chokladrecept, kunskaper och allt som har med denna mörka läckerhet att göra!
Tarotstollan
2

Jag poppar dem med lite olja i maskin och sen saltar jag på dem när de är klara.

Köper jag popcorn skall de vara de med Cheddar smak.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en riktig popcorn-älskare. Jag blev så sugen på popcorn Igår. Numera har jag gått tillbaka till att poppa i kastrull. Det blir godast och jag har koll på vad som är i.

Jag har hittat recept på popcorn smaksatta med chiliflakes, paprika och spiskummin- såå gott. Köpta, färdigpoppade popcorn smakar absolut inget i min mun.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2

#9 De enda köpepopcorn som brukar vara goda är de på bio tycker jag 😀

/Maria

aggeelin
2

#10: håller helt med! På bio går det att äta popcorn.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maleficum
2

Bästa popcornen är kastrullpoppade med Bärby Gårds kallpressade rapsolja (den har en härlig nötig smak). Tyvärr har de dock slutat tillverka den oljan nu (såg jag idag) så kommer inte få njuta av dem längre.

Annars är popcorn tillsammans med choklad en favorit.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

citytjejen
3

Älskar popcorn!
Vi har en popcornmaskin hemma och den gör de överlägset godaste popcornen. Bör poppas med rapsolja och salt 😊

/Christina