Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 101 ggr
beem
1

Guldkant på tillvaron

Nu är alla helger över och det är långt till påsk och ev. kedighet.
Hur sätter ni guldkant på tillvaron ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Maria
6

Jag intalar mig att alla dagar är lika mycket värda. Både grå och mer soliga.
Det blir lättare om man ser varje dag som en gåva.

/Maria

Fridaaaa
0

För mig är det jobb som vanligt oavsett om det är påsk, jul mm, så för mig är det ingen "guldkant" med extra ledigt.

Sätter guldkant ändå: unna mig lymfmassage någon gång ibland, lugn kopp kaffe på morgonen om jag är ledig och de andra är på jobbet/skolan, lite extrea god mat mitt i veckan tex :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magi-cat
1

Bra fråga. Det är viktigt att ge varje dag en liten guldkant om det går, något som ger glädje åt en själv och andra.
Det kan vara till synes små saker, men som har större betydelse än vad man tror.
Känslan att vara behövd, kanske.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

beem
2

Guldkant på tillvaron kan vara ett gott fikabröd, besök av en granne eller att köpa några nya fröer. Det kan också vara en solig dag vid husväggen. En nyutslagen blomma ja det är de små detaljerna som ger guldkant.
Det behöver inte vara stora saker eller händelser. Det gäller bara att stanna upp och se.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
1

Jag brukar baka till kollegor, det uppskattas, guldkant på deras tillvaro :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
2

Guldkant på tillvaron är vårat öppet hus för utflyttade barn att det serveras tre rätter meny på fredagar hemma hos oss
Vissa fredagar har vi fullt hus och andra bara något barn som kommer och delar vår fredag med oss

Kattutan men stolt Plåtis ägare