Skönhetsoperationer
Har ni gjort några skönhetsoperationer? (Räknar även in Fillers och Botox)
// Ana
Även om jag kanske skulle behöva (rynkor) så skulle jag aldrig utsätta mej för såna ingrepp. Förstår inte hur man vågar spruta in ämnen i ansiktet som man inte vet hur kroppen reagerar mot. På nätet har man sett gräsliga resultat på flera kända skådespelare har förstört sina ansikten.
Nu är jag iof en man och det är väl inte så vanligt att "riktiga" män gör skönhetsoperationer, fillers eller botox ingrepp. Är stolt över att jag inte ens har en tatuering.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
#2: Grattis. Skönt att det finns dom som inte tatuerar sej. Där vet man inte heller hur kroppen reagerar efter ett antal år. Dessutom är det så fult, med armar som är fullklottrade.
Jag opererade mina mer eller mindre obefintliga bröst för 40 år sedan. Jag hade sådana komplex.
Det var ovanligt då. Inget man läste eller hörde om.
Jag fick i alla fall en B-kupa och var sååå nöjd. I och med att mina bröst fortfarande var så små var det inget som egentligen syntes utan det var mest för min egen skull.
Jag opererade bort inplantaten 22 år senare. T.om av samma läkare🙂
/Maria
Nä, jag är nyfiken på att se hur jag ser ut vartefter åren tickar på. Tycker linjer, rynkor och grått hår är vackert och förstår inte "skammen" i att ens kropp åldras.
Tillägg: Att inte vilja åldras är en annan femma förstås, men jag gissar att det blir mycket billigare och framförallt mycket härligare att leva om man tar itu med sin åldersnoja istället för att bli beroende av diverse produkter och ingrepp som måste underhållas och upprepas.
// Harley
- Redigerat 2025-11-07 11:07 av Herveaux
Aldrig gjort och kommer aldrig att göra.
Däremot finns det nog en stor risk att jag kommer behöva operera hallux valgus långt i framtiden eftersom det varit ett problem i släkten och flera i släkten har behövt operera det (men det är något jag enbart kommer göra om det skapar besvär/smärta, aldrig för att det skulle se fult ut eller liknande anledning).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Nej, jag tycker att det är tragiskt att det blivit så normaliserat med plastiga botox- och fillers-utseenden. Det är inte ens snyggt! Jag kan förstå de som t.ex. opererar en jättenäsa eller något annat som ser uppenbart "avvikande" ut, men t.ex. rynkor och smala läppar ska inte behöva uppfattas som avvikande.
Sajtvärd Katter iFokus
Nej jag har inte gjort något.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag har alltid tyckt att jag har FÖR stora bröst att släpa runt på. Av den anledningen har jag svårt att förstå hur någon vill göra riktigt stora bröst. Om de "inte finns" kan jag förstå att tanken att få bröst.
Jag har BH-storlek 70/75 F eller H, fortfarande. Det är en massa hudsladder som måste fångas upp av en bra BH. Det är obehagligt att "sladdra runt" utan BH.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag opererade ner mina bröst i början av 80-talet. Rättade även till så de blev lika stora.
Nu har jag gått upp så pass mycket i vikt, så de är nog i samma storlek som de var innan operationen.
Önskar jag kunde gå ner dessa 25-30 kg, mest p g av min diabetes.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#9 Jag är alltid BH-lös numera😉
/Maria
Nej, inget sånt för mig.
//Jessie
Nej. Men i framtiden blir det eventuellt en bröstförminskning. Dock inte av estetiska skäl, utan för min ryggs skull 😊
/Fia ☁️
#11: Jag med! Så skönt!
#11: Jag också. Så härligt.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag har alltid sett ung ut så sett fram emot dagarna när människor inte utgå ifrån att jag är för ung för o veta saker eller ha åsikter om olika grejer. Så nej ha inte gjort något ingrepp. Hade velat fixa brösten med åldern men vågar inte.Jag är dock väldigt nyfiken på hur alla med väldigt mkt operationer,botox osv kommer att se ut sen efter 80-90….hur kommer de se ut på äldreboendena. Kanske en konstig tanke men de är ngt jag funderat på…
Mvh Mayhems "hönsmamma"
O om man slutar med fillers och botox, vad händer då? Har bara fått för mig att då borde väl huden rasa ner…så ska de finnas ngn jour sjuksköterska för sånt här på äldreboenden i framtiden, för de känns som man kanske inte tänker på framtiden när man gör de här grejerna? Eller vet ngn hur det fungerar i långa loppet?
Mvh Mayhems "hönsmamma"

Har inte gjort och kommer aldrig att göra.
Stolt ägare till tre La permer
Nej, det har jag inte. Fillers och botox förstår jag mig inte på alls. Men det finns ju annat som t ex dom som får problem med nedfallande ögonlock, där är det ju bra att kunna strama upp lite.
/Désirée
#19: Något min pappa fick operera, men det räknar iaf inte jag till skönhetsoperation eftersom det gjordes för att synen blev påverkad.
Samma med bröstförminskning när man har fysiska problem av för stora bröst. Då blir det av medicinska skäl och inte för utseendet man gör det.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Nej inte gjort någonting sånt.
Hade velat ha bort min överflödiga hud på magen men kostar en hel del (får det ej bekostat) och rädd för komplikationer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.