Bada
Badar ni badkar? Använder ni skumbad eller badbomber eller annat?
Själv hatade jag att bada i många år, om det då inte var hav.
Men de senaste åren och med min ledvärk som blivit värre har varma bad blivit något jag uppskattar. Det blir något bad var 2-3 månad. Det hjälper ibland att lindra smärtan lite samt allmänt kunna få kroppen att slappna av.
Och då blir det ofta en badbomb då jag älskar skum och färg. 😅
Det eller ett t-rex skumbad för barn som färgar vattnet gult och luktar äpple.
Vi har inget badkar längre men där vi bodde tidigare i många år hade vi det. Jag tyckte om att göra varma bad med skumbad, även om jag gjorde det för sällan. Oftast blev det bara snabba duschar på morgonen innan jobbet men ibland unnade jag mig ett längre bad med skum och levande ljus. 😍 Det är så avslappnande.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Jag älskar att bada framförallt typ på vintern efter att man varit ute och skottat snö eller så. Liksom en mysig känsla att värmas upp. Sedan är skum väl alltid roligt?
Har inget badkar men badar alltid hos mamma.
MVH Alva <3
Äger inget badkar :( önskar att jag gjorde. Älskar det, varmt vatten med skum och så.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag älskar att ta ett varmt skönt bad, antingen med vanligt badskum eller med en badbomb. Killarna brukar ge mig badbomber då och då 😊 Då och då äter jag frukost i badet också 😎😇
/Désirée
Vi har numera enbart dusch. Jag badar aldrig med andra ord🙂
Min man däremot har en sådan där bärbar badbalja i plast som ett gammadags sittbadkar ungefär. Han älskar att bada.
/Maria
Sommartid blir det bara havsbad men speciellt vintertid så blir det ofta badkarsbad efter stallet (härligt efter att man varit ute med hästen speciellt om det varit ruggigt väder).
Brukar dock sällan ha något i vattnet då de mesta bubbel och sånt har för stark doft (doftkänslig).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Min man och jag badar ca tre gånger i veckan i vårt bubbelbadkar
Ibland med skum och ibland med bubblor( massage)
Gärna tända ljus och ett glas vin.
Stolt ägare till tre La permer
Jag skulle tycka att det vore jätteskönt att kunna ta ett VARMT bad och helst en bastu också …
Men vi har varken badkar eller bastu, så det får bli endast en dusch … 🙂🚿
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Förr älskade jag att bada skumbad, ligga någon timma i bubblet och läsa men efter jag fick en sensor på armen för diabetes så går inte det.
Den skall visserligen hålla för ca 20 minuter under vatten men jag vill inte chansa med så dyra saker och dessutom tycker jag inte 20 minuter är mycket.
Både vatten och värmekostnader och tid är dyrbart nu förtiden.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag älskar att bada! Oavsett om det är sjö, hav, pool eller badkar. Lyckan var stor när vi kollade på nya lägenheten i våras och såg att den har badkar 😃
Tyvärr har jag inte invigt det än på grund av smärtor. Litar inte på att jag tar mig upp själv. Jag får se till att inviga det nån ruskig höstdag när maken är hemma och kan hjälpa mig upp 😁
Skum är ett måste för mig 🫧
/Fia ☁️