Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 216 ggr
Maria
2

Kryssning

Skulle ni vilja åka på en kryssning?

/Maria

Ana.J
2

Ja!
Brukar ibland åka på Vikingline/Silja, var även på studentkryssningen. Drömmen är att åka en kryssning som är 1-2 veckor runt medelhavet eller Karibien!

// Ana

beem
2

Det fanns en tid då jag kunde tänka mig kryssningar inte Finland utan längre kryssningar men efter Estonia försvann den drömmen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
2

Den enda kryssning jag eventuellt skulle kunna tänka mig är Hurtigrutten.

Allt annat går bort.

/Maria

Tarotstollan
2

Kanske när jag var yngre men säger som #2, inte efter Estonia, och alla de andra fartygen som brunnit mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
2

#3: Jaa den i gick också i drömmen. Jag har sett slow Tv från Norge och man kan inte annat än vilja uppleva det.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

johan
4

Nej. inte det minsta.

Men jag skulle vilja åka Hurtigrutten från Bergen norrut, och sedan bila tillbaka söder ut och uppleva Norge både från vattnet och land.

Mvh // Johan

[Maneten]
1

Det hänger helt och hållet på vilken form av kryssning det gäller men inte några fyllebaljor som går till Finland.

En del kryssningar har jag gjort i medelhavet och Karibien fast nu var det några år sedan.

Nu för tiden känns det här inte särskilt lockande så förmodligen har det gjort sitt och andra resor lockar istället.

Maria
1

Vi har vänner som för många år sedan gjorde en "jordenruntkryssning".
Jag kommer inte ihåg rutten men de var borta nästan 8 månader. Svindyrt.

Jag blev inte ens lockad när vi fick se film och bilder 😃

/Maria

Sindri
2

Vi har varit på kryssning i Medelhavet och två gånger i Karibien. Förutom klimatet var det mycket annat som var trevligt och bra; god mat, bra gym, trevliga strandhugg, man hinner se mycket, men jag fick ändå lite avsmak. Framförallt är det inte klimatvänligt för fem öre, jag mådde så dåligt av att se folk lassa på tallrikarna och sedan lämna så mycket mat. Jag har också sett filmer om hur personalen bor och jobbar, det är tufft för dem.
Det allra bästa är att vi fick nya vänner från andra länder som vi varit och hälsat på och håller kontakten med.

Herveaux
0

En typisk kryssning, nä. Har åkt över till Åland/Helsingfors ett par gånger och det tappar snabbt charmen efter middagstid. 😐
Att segla i Karibien vore magiskt men de flytande nöjesfälten för vuxna tilltalar inte alls. Jag vill känna att jag är på en båt.

Däremot skulle jag vilja segla en tur med något liknande som Grayhound Ventures erbjuder där man inte bara åker med utan i stort sett blir en del av besättningen på deras replika av en lugger från 1776. 😍
https://youtu.be/P7bo15PjF7Q?si=TNAUX3utIzPwQC7j

// Harley

Sindri
0

#10: Star Clippers har kryssningar i Karibien med segelfartyg. Kostar förstås en slant…..

Fridaaaa
0

Nej. Blir lätt sjösjuk

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CasaRamon
1

Vi åker på kryssning den 24-26 nov. till Tallinn. Julbord på ditresan och en hel dag i Tallinn med julmarknad. I januari åker vi återigen på SPA-resa till Pärnu. 9 dagar. 2 dagar på båten och 7 på SPA med helpension och flera behandlingar per dag. Ser fram emot bägge resorna.