Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 177 ggr
MonicaLagerquist
1

Tandkräm

Hur viktigt är det för dig att du har "rätt" tandkräm

Med rätt menar jag att tex jag alltid använder samma sort och kan inte tänka mig att använda någon annan.

Stolt ägare till tre La permer

[Undertaker]
2

Väldigt. Klarar inte att borsta tänderna med någon annan. Det var en katastrof när de ändrade receptet för några år sedan och tog en hel del tid innan jag lyckades vänja om mig.

Maria
2

Jag vill nog gärna ha samma men tycker det är kul att växla "smak" emellanåt 😉

/Maria

Ana.J
0

Har faktiskt aldrig tänkt på det, brukar bara köpa den som jag ser först. Visste inte riktigt att detta var en grej?

// Ana

[Undertaker]
3

#3: Jag har autism så i mitt fall hänger det hela ihop med det. Även när det gäller mat och annat så har jag problem om de ändras något litet.

Ana.J
0

#4 Ja då förstår jag att det kan vara viktigt, vet att människor som har autism tycker att "rutiner" är viktiga.

// Ana

Draken
0

Jag använder samma hela tiden. Jag klarar inte av att byta.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

DesK
0

Jag tycker inte om tandkräm som skummar, därför är det Dentosal som gäller för mig.

/Désirée

beem
0

Jag gillar att byta tandkräm då och då. Just nu är det Sensodyne på tandborsten.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lona
0

Jag får ilningar i tänderna av en del, jag vet att Sensodyne är ok så därför håller jag mig till den. Finns ju dock olika varianter av den med, jag gillar när det smakar mint.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
1

Använder Sensondyne sedan många år tillbaka. Hade rätt mycket ilningar i tänderna innan jag bytte till den, men har inte haft några sedan dess.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Åsa S
1

Ja jag vill ha extra mild tandkräm som inte löddrar för mycket så jag köper samma hela tiden

Tarotstollan
0

Har också Sensodyne för ilningar i tänderna, har många olika sorter av den på gång samtidigt då jag inte gillar samma smak hela tiden.
Kan ibland köpa någon annan sorts tandkräm som jag kan använda någon gång då och då eftersom jag gillar olika smaker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
0

Själv använder jag pepsodent och kan inte tänka mig någon annan sort

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
0

Kan göra undantag enstaka tillfällen men annars nej har jag samma. Kan inte ha starkt och vissa sorter får jag ont i munnen av

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.