Störande grannar?
Har ni störande grannar eller kanske inga grannar alls?😉
/Maria
Hejsan,
Inga störande grannar,
Fått en ny granne härom dagen, en kvinna , så trevlig. Hon bjöd in mig på fika. . Så trevligt.
Jag bjöd på kakor ,äppelkaka med vaniljsås. 😀😋
Hon ville gärna beställa kakor av mig.
HH 🙂
Det är nog vår familj som är mest högljudda i kvarteret
#1: vad kul
Vi bor inga störande grannar. Jag uppskattar lugnet.
Då vi bodde i flerfamiljshus hade vi en granne som var narkoman. Mycket spring i trappen pä nätter hög musik mm.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Vi har bra grannar.
Självklart har vi mindre bra. Men de står utanför gemeskapen
Vi umgås med våra grannar. Vi har småbarnfamiljer, medelålders med äldre barn( vi), äldre par med barnbarn.
Händer regelbundet att man hamnar hos grannen på kvällen.
Jag kan få ett pip i mob " vi lånar sigge"
Så då får jag släppa ut honom o han springer till grannen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Hehe
Jag har bra grannar, det här är en av de bästa! 😁🥰
En del av dem hejar jag bara på och småpratar lite med när vi ses, andra umgås jag mer med.
Jag har i princip aldrig blivit störd, det är ju en sak att man hör grannarna emellanåt gentemot att bli störd. Det har nog hänt en gång på fyra år.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Nu sen några år tillbaka är det tyst och lugnt, innan hade vi ett helvete med en familj som störde natt och dag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi ser inte våra närmaste grannars hus.
Däremot, stör grabbarna när de bränner på med bilarna utanför, och ibland mitt i natten med hög musik. Musik OK ibland men köra på som sjutton här, nej det har jag sagt till mig, lugnt ett tag sedan börjas det igen. De anpassar inte hastighet efter sikt om man säger så, så man är rädd att smälla eller att de kör på någon människa eller djur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Grannen ovanför mig sjunger och spelar väldigt högt, ofta i flera timmar. Det hörs även in till grannarna i trappen bredvid. I julas höll hon på både julafton, juldagen och annandag jul och midsommarafton förstörde hon också med sin musik. Trots tillsägelser så slutar hon inte, men tack och lov verkar det som om hon ska flytta snart. Får hoppas det kommer en tystare granne efter henne.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#10: Det är konstigt att hyresvärden/föreningen nte tar det på allvar. Så var det med vår störande granne. Det slutade med att vi flyttade.
Sorgen är kärlekens pris
#11: Både jag och grannen bredvid henne klagade. Jag fick svaret att "lite får man tåla när man bor i hyreshus". Det vet jag, men jag vet också att man inte får störa sina grannar i den omfattningen som hon gör. Hyresvärden tyckte att det var helt okej att störa på dagtid - trots att jag skrivit att det var klockan åtta på kvällen (och även senare). Påpekade då att "nej, man får inte störa sina grannar alls", länkade till en artikel om detta på Hyresgästföreningens hemsida och sa att jag tyckte det var märkligt att de som hyresvärd inte kände till detta. 😈
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#10:
Ojojoj. , skulle det hända här, skulle dem bli 'ut kickade' fort. 😱👌
HH 🙂
Vad gör man om inte hyresvärd/förening bryr sig ? Någon som fått hjälp av tex hyresgästföreningen
Sorgen är kärlekens pris
#14: Inte i det här fallet, men det hade varit nästa steg om värden inte hade gjort något och hon inte hade bättrat sig.
Nu har hon börjat igen. Dovt brummande basljud som går genom märg och ben. 😖
Tack och lov har vi det bra på vår lilla gata. 5 hus på varje sida och blandat med människor.
/Maria
Grannen under mig verkar alltid hitta något att såga eller spika i på utegården när jag vill sitta ute på balkongen och läsa. Sen har jag en granne som ibland spelar gitarr på helgkvällarna (vilket låter bra) och som senaste månaderna även börjat sjunga (låter inte lika bra, milt sagt). Men enligt mig går idet inom gränsen för rimliga ljud när man bor i lägenhet.
Jag har en lägenhet ovanför mig, och var lite nojjig över det när jag flyttade in. Man vet ju hur det kan låta… Men jag tror det är ca 1-2 gånger per år (!) som jag alls hört ljud från den lägenheten under den tid jag bott här. Jag vet inte om jag har spöken till grannar som inte går i golvet, öppnar skåp eller går på toa, om lägenheten stått tom 99% av tiden eller om isoleringen mellan lägenheterna är extremt mycket bättre än jag tror. (Jag hoppas på det sistnämnda, för då borde min katts lekande inte heller höras till lägenheten under mig och det är det enda ljudet jag ibland oroar mig för från min lägenhet)
Jag hälsar om jag möter någon i trapphuset men i övrigt har jag ingen kontakt med mina grannar. Jag trivs bra så.
//Jessie
#17:
Låter perfekt.
Jag brukar alltid sätta upp en lapp i trappen när jag sks ha en 'tjejkväll. Kalas .
Då get grannarna att det är lite liv hos mig. 😀😁😃
HH 🙂
#16: Äntligen verkar det som hon slutat. Eftersom jag är väldigt känslig för lågfrekvent ljud är det rena tortyren att tvingas lyssna till det dova brummandet.
#19: Det är bra. Så gjorde en granne och det uppskattades av oss.
Sorgen är kärlekens pris
#21:
Ja, det kallas för respekt tycker jag .
Mot sina grannar.
Sedan välkomnar jag alltid nya grannar och hoppas dem kommer att trivas. 😀
HH 🙂
Vi har väl egentligen inte så störande grannar. Enda problemet är att vi har en Bichon Frisee i huset som skäller dygnet runt. Tack och lov så vet grannarna att de inte är våra hundar som står och skäller.
Ja, folk tenderar att bli mycket mindre störda om man ber om ursäkt innan och talar om att man ska ha fest eller vet om att man stör av någon anledning.
Vi har dessvärre en motocrossbana inte så långt härifrån, det hörs inte in men rätt mycket ute de dagar vinden ligger på åt fel håll. Man vänjer sig visserligen men det hade varit skönt att slippa de dagarna.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag bor i ett nybyggt hus som är fullständigt ljudisolerat. Dessutom med den bästa luftväxling man kan tänka sej. 2 av grannarna umgås jag med. Vi är jämgamla. Inga störande grannar , förutom när dom har grillat på uteplatsen. Men efter att jag klagat hos föreningen, så har man inte grillat efter det. Mycket hänsynstagande grannar. 😊👍
#0:
Just nu har jag tack och lov inga störande grannar. Men förra sommaren förstördes lite av de som då bodde ovanför mig. Hög musik hela nätterna… Sedan fick de för sig att spotta ned på min altan, vilket gjorde att jag inte ville använda altanen alls… Men så skönt att de flyttade.
Jag börjar tänka på låten, Grannar med Thomas Järvheden.
Vår närmsta granne, vi bor utanför stan, stör oss inte alls. Han har spelat hög musik någon gång men det störde inte oss.
Mvh
Mig