Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 247 ggr
Ana.J
3

Barndom

Hur var er barndom? Tycker ni har påverkats av den i borde stort och smått?

// Ana

Maria
2

Jag tror jag påverkats mycket av min barndom.

/Maria

beem
2

Jag hade en fin barndom som gett mig trygghet och bra värderingar.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Stjärnskott
3

#0: Det hade inte gjort någonting om
den varit barnvänlig.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

flocken
2

Jag har fått klara mig själv från ung ålder. Som en släkting sa till mig i vuxen ålder " vi trodde inte du skulle överleva din tonårstid"
Det säger allt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
1

Den var ok, överbeskyddad efter två barn dött i släkten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Draken
1

Jag har haft en underbar barndom. Jag växte upp i trygghet och med massor av kärlek.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

OberonsMatte
5

Ja, jag tror att alla människor påverkas av barndomens upplevelser och miljöer. Jag tror faktiskt också att alla har både positiva och negativa minnen från barndomen. Jag har t.ex. svårt att tro att det finns barn som aldrig någonsin varit rädda eller känt sig missförstådda, svikna eller orättvist behandlade - även om allt är relativt i jämförelse med andra. Det finns alltid någon som haft det värre, men barn kan vara olika känsliga.

Hur man som vuxen väljer att sortera, hantera och förhålla sig till minnen från barndomen är egentligen det som är helt avgörande.

Sajtvärd Katter iFokus

Draken
1

Jag hade absolut perioder då jag var bångstyrig och tyckte att jag var både missförstådd och oälskad. Jag var en jäkla bitch i tonåren t.ex. jag var så otroligt elak mot min mor, så ibland fattar jag inte hur hon orkade.

Pappa hade jag respekt för, en sund respekt jag var inte rädd för honom. Jag tror aldrig jag har hört honom höja rösten, vare sig till mig, min mor eller syskon.

Men överlag så var min barndom väldigt fin och trygg.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

snowy00
1

#0:

Jag hade en bra barndom…som påverkar mig i stort och smått
Fick heller inga psykiska problem förrän i 20-års åldern. Så tiden före då (barndommen) är den enda tiden i mitt liv, som jag varit utan psykiska problem, så att säga.

• Redigerat 2025-07-28 20:58 av snowy00
Soligajag1
1

Jag har haft en underbar barndom , mina föräldrar älskade varandra , visade ömhet och kärlek till varandra och oss barn, vi va 4 barn .

Jag minns mina somrar när vi bilade till Finland varje år , hälsade på mormor och morfar + farmor .
Skulle kunna skriva en bok om mitt Liv , har funderat på det länge . Såklart bråkade vi barn med varandra som syskon gör , mamma och pappa höjde aldrig rösten som jag minns det. Vi pratade med varann med respekt .

Hjälptes åt i familjen med hem sysslor, och allt som hör till. ❤

HH 🙂